Şi rovinietă, şi taxă de autostradă
Guvernul a început procedurile de introducere a unei taxe pentru circula]ia pe autostradă, în paralel cu sistemul existent al rovinietei, fapt care-i revoltă pe şoferi. Argumentul invocat pentru a dubla rovinieta cu taxa de autostradă este acela că sumele alocate de la buget şi din veniturile Companiei de Drumuri Naţionale nu sunt suficiente pentru între]inerea autostrăzilor care vor fi construite cu finan]are UE. Introducerea sistemului de taxare a accesului pe autostrăzi este propusă într-un document discutat şi aprobat în şedinîa de săptămâna trecută a Guvernului.
lPartenerii sociali nu ştiu nimic
~n legătur\ cu acest proiect, pre[edintele Federa]iei Operatorilor Români de Transport (FORT), Augustin Hagiu, a declarat căreprezentan]ii c\r\u[ilor nu au fost nici m\car întreba]i dac\ ar fi oportun\ introducerea taxei de autostradă. „Nu au cum să punăaceast\ tax\ peste roviniet\, sunt în vigoare directive [i norme europene care interzic acest lucru”, a precizat Hagiu. El a estimat c\ “numai dac\ ar fi eliminat\ rovinieta” ar putea fi aplicat\ taxa de autostrad\, iar cuantumul acesteia „ar putea fi de trei sau patru euro pe suta de kilometri”, a[a cum propusese în vara acestui an ministrul de atunci al Transporturilor, Radu Berceanu.
România are în prezent 320 de kilometri de autostrad\, iar în perioada urm\toare, prin Programul Opera]ional Sectorial Transport (POS-T), ar urma s\ fie cofinan]a]i din Fondul de coeziune al]i 373 kilometri de autostrad\, respectiv sec]iunile N\dlac-Arad, Arad-Timi[oara, Timi[oara-Lugoj, Lugoj-Deva, Or\[tie-Sibiu, Cernavod\-Constan]a [i varianta de ocolire a municipiului Constan]a.
lO cerin]\ a UE?
„O condi]ie esen]ial\ pentru finan]area proiectelor de autostr\zi din fondurile europene este asigurarea sumelor pentru operarea [i între]inerea acestor autostr\zi. Dar fondurile pentru operarea [i între]inerea autostr\zilor nu pot fi asigurate de la bugetul de stat [i nici din veniturile proprii ale Companiei Na]ionale de Autostr\zi, iar Comisia European\ a condi]ionat aprobarea proiectelor de luarea la nivel politic în România a unui angajament privind asigurarea sustenabilit\]ii construc]iilor de autostr\zi cofinan]ate de UE prin introducerea unui sistem de taxare a accesului la autostr\zi”, au declarat surse ministeriale, citate de Mediafax, relatând pasaje din documentul aprobat de Guvern. (A.V.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Cultură Educație
MARȚI: SKEPSIS prezintă Domnul de Pourceaugnac, o comedie clasică, pe scena Casei de Cultură a Studenților din Alba Iulia
MARȚI: SKEPSIS prezintă Domnul de Pourceaugnac, o comedie clasică, pe scena Casei de Cultură a Studenților din Alba Iulia Marți, 26 noiembrie 2024, de la ora 19.00, sunteți invitați la Casa de Cultură a Studenților Alba Iulia, la spectacolul Domnul de Pourceaugnac, după Moliere, o comedie clasică din repertoriul SKEPSIS. Domnul de Pourceugnac este un […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Sportacum 3 zile
Sâmbătă, CIL Blaj – Metalurgistul Cugir, ultimul derby „de Alba” al anului | Vineri, pe „Cetate”, CSM Unirea – meci în nocturnă, CSU Alba Iulia, deplasare la Dej
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum o zi
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918