Ştirea zilei

Vitamina pe care o luăm de când eram copii ar putea preveni atacul de cord! O administrăm în mod regulat de-a lungul vieţii

Ioana Oprean

Publicat

în

ALBA FEST 2026

Vitamina pe care o luăm de când eram copii ar putea preveni atacul de cord! O administrăm în mod regulat de-a lungul vieţii

Cu toții știm că vitamina D, o vitamină destul de comună pe care o luăm în mod regulat de-a lungul vieţii, este bună pentru păr, unghii şi oase, dar nu numai. Un studiu recent arată că astfel suplimentele care au în componenţă vitamina D pot reduce riscul de atac de cord, susţine epidemiologul Rachel Neale, de la Institutul de Cercetare Medicală QIMR Berghofer (Australia).

Deși acest studiu nu este concludent în ceea ce privește cauza și efectul, contează suficient de mult pentru un eșantion de 21.302 de pacienți cu vârsta cuprinsă între 60 și 84 de ani, scrie Science Alert. „Studiul nostru a constatat că suplimentarea cu vitamina D poate reduce riscul de evenimente cardiovasculare majore, iar efectul protector ar putea fi mai marcat la cei care iau statine și alte medicamente pentru boli de inimă. Sunt necesare cercetări suplimentare în acest sens”, spune Neale, autoarea studiului.

Cum s-au comportat pacienţii testaţi

Participanții la studiu au primit timp de până la cinci ani fie un supliment de vitamina D, fie un placebo, aproximativ 80% dintre cei din grupul cu vitamina D continuând să ia suplimente la sfârșitul celor cinci ani.

În grupul cu vitamina D, 6% dintre participanți au experimentat un eveniment cardiovascular major, comparativ cu 6,6% dintre participanții care au luat un placebo. În ceea ce privește atacurile de cord, rata a fost cu 19% mai mică în grupul cu vitamina D, în timp ce nu s-a înregistrat nicio diferență în rata accidentelor vasculare cerebrale.

Statisticile au arătat un beneficiu mai mare date de suplimentele de vitamina D1 şi D3 pentru cei care luau medicamente pentru sănătatea inimii atunci când a început studiul, o altă descoperire interesantă de explorat pe viitor.

Există însă şi un avertisment. Cercetătorii subliniază că nimeni nu ar trebui să înceapă să ia suplimente de vitamina D pentru inimă fără a consulta mai întâi un medic, în special persoanele în vârstă cu afecțiuni existente. La o supradoză de vitamina D, activitatea inimii ar putea avea de suferit.

Sursa: dcnews.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

ACCIDENT rutier pe Autostrada A1, sensul Sebeș – Orăștie: Două autoturisme, implicate. Intervin pompierii

Bogdan Ilea

Publicat

în

ACCIDENT rutier pe Autostrada A1, sensul Sebeș – Orăștie: Două autoturisme, implicate. Intervin pompierii  Pompierii din Sebeș intervin pentru asigurarea măsurilor specifice și prim ajutor medical la un accident pe Autostrada A1, Sebeș – Orăștie, cu două mașini implicate. Potrivit ISU Alba, detașamentul de pompieri Sebeș intervine pentru asigurarea măsurilor specifice și prim ajutor medical […]

Citește mai mult

Ştirea zilei

VIDEO | Prima reacție a parlamentarilor PNL din Alba după nominalizarea lui Veștea: Ce spun deputatul Florin Roman și senatorul Claudiu Răcuci

Bogdan Ilea

Publicat

în

Prima reacție a parlamentarilor PNL din Alba după nominalizarea lui Veștea: Ce spun deputatul Florin Roman și senatorul Claudiu Răcuci Deputatul Florin Roman și senatorul Claudiu Răcuci au oferit o primă reacție după ce în această dimineață, duminică, 14 iunie, Eugen Tomac și-a depus mandatul, iar președintele Nicușor Dan l-a desemnat pe Adrian Veștea în […]

Citește mai mult

Ştirea zilei

Rețeaua de internet dintr-un sat din Alba, vandalizată și distrusă. Primăria comunei anunță ca fapta se pedepsește cu dosar penal

Bogdan Ilea

Publicat

în

Rețeaua de internet dintr-un sat din Alba, vandalizată și distrusă. Primăria comunei anunță ca fapta se pedepsește cu dosar penal Primăria comunei Șugag a anunțat, duminică, 14 iunie 2026, printr-un mesaj publicat pe o rețea de socializare că, rețeaua de internet din satul Bârsana a fost vandalizată și distrusă.  Administrația din comună transmite că echipamentele, […]

Citește mai mult