Rămâi conectat

Societate

Viitor INCERT al democrației? Majoritatea românilor se tem pentru dreptul lor la liberă exprimare și că vor suferi consecinţe în plan personal în cazul în care critică autorităţile

Darius BUZGURE

Publicat

în

Potrivit cotidianului britanic The Guardian, majoritatea cetățenilor din centrul și estul Uniunii Europene, inclusiv din România, sunt îngrijorați în legătură cu viitorul democrației, precum și sceptici în ceea ce privește autoritățile, respectiv partidele politice.

Cu ocazia a împlinirii a 30 de ani de la căderea Zidului Berlinului, o firmă britanică internațională de cercetare de piață și analiză de date, YouGov, a realizat un sondaj de opinie caare scoate la iveală o tendinţă alarmantă în rândul cetăţenilor din statele fostului bloc comunist, titrează Mediafax.

Realizat pe un eşantion de 12.500 de persoane din Bulgaria, Cehia, Germania, Ungaria, Polonia, România şi Slovacia şi publicat de Fundaţia pentru o Societate Deschisă, sondaul arată că între 51% şi 61% din respondenţi – inclusiv din Germania – consideră că democraţia este în pericol. Cu toate acestea, în pofida „nivelurilor alarmante” de neîncredere în democraţie identificate în cadrul sondajului, mulţi respondenţi consideră şi că pot influenţa viaţa politică şi pot îmbunătăţi societatea.

Tinerii, în special femeile, se implică în activităţile civice şi sunt optimişti în ceea ce priveşte realizarea de schimbări pozitive. Încrederea în corectitudinea informaţiilor furnizate atât de mass-media, cât şi de autorităţi este foarte scăzută. Majorităţi largi din aproape toate ţările indică faptul că nu au încredere în mass-media că relatează evenimentele în mod echitabil şi onest, ori în autorităţi să publice informaţii precise şi nepărtinitoare.

Trei sferturi din participanţii la sondaj din Bulgaria, peste jumătate din români şi unguri, o treime în Polonia şi o cincime dintre germani au considerat, de asemenea, că alegerile din ţara lor nu sunt nici libere şi nici corecte, iar mai puţin de un sfert dintre respondenţii cu vârste de peste 40 de ani au fost de părere că lumea este în acest moment mai sigură decât era în 1989.

Încrederea în corectitudinea informaţiilor furnizate atât de mass-media, cât şi de autorităţi este foarte scăzută. Majorităţi largi din aproape toate ţările indică faptul că nu au încredere în mass-media că relatează evenimentele în mod echitabil şi onest, ori în autorităţi să publice informaţii precise şi nepărtinitoare. Sondajul a relevat şi o implicare civică largă, în special în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 18 şi 22 de ani şi de la 23 până la 37 de ani, precum şi optimism în ceea ce priveşte capacitatea lor de a schimba lucrurile în bine, conform raportului citat.

sursa: Mediafax

Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI

Publicitate

Știri recente din categoria Societate

Opinii - Comentarii

23 iulie 1869 | Se naște Gheorghe Adamescu, istoric literar și membru corespondent al Academiei Române

Bera Larisa

Publicat

în

23 iulie 1869 | Se naște Gheorghe Adamescu, istoric literar și membru corespondent al Academiei Române Gheorghe Adamescu (n. 23 iulie 1869, București, România – d. 4 aprilie 1942, București, România) a fost un istoric literar, membru corespondent al Academiei Române din 1921, bibliograf, profesor de limba română și limba latină și autorul unor manuale […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate