Utilizarea caselor de marcat electronice, amânată până în 2018
Utilizarea caselor de marcat electronice, amânată până în 2018
Calendarul schimbării caselor de marcat va suporta o nouă amânare, potrivit unui proiect de act normativ adoptat de Guvern. Astfel, obligativitatea firmelor de a folosi case de marcat echipate cu jurnal electronic, în detrimentul aparatelor dotate cu role jurnal pe suport hârtie, va fi decalată cu nouă luni. Prin urmare, primii care vor trebui să se conformeze vor fi marii contribuabili, începând cu 1 ianuarie 2018. Totodată, şi termenul de 1 ianuarie 2017, de la care urma să fie interzisă comercializarea caselor cu rolă jurnal, va fi prorogat până la 1 octombrie 2017.
Termenul pentru achiziționarea caselor de marcat cu jurnal electronic, care le vor înlocui pe cele actuale cu jurnal pe hârtie, va fi amânat din nou, printr-un proiect de ordonanţă de urgenţă a Guvernului, adoptat deja de Executiv. Termenul va fi decalat astfel: 1 ianuarie 2018 (în loc de 1 aprilie 2017) pentru marii contribuabili; 1 aprilie 2018 (în loc de 1 iulie 2017) pentru contribuabilii mijlocii; 1 august 2018 (în loc de 1 noiembrie 2017) pentru micii contribuabili. În ceea ce priveşte interdicția de a mai comercializa aparate de marcat electronice fiscale cu rolă jurnal, aceasta va intra în vigoare la 1 octombrie 2017, cu nouă luni mai târziu decât ultimul termen stabilit (1 ianuarie 2017).
Obligativitatea utilizării de aparate de marcat cu jurnal electronic de către operatorii economici şi eliminarea treptată a aparatelor de marcat cu rolă jurnal a fost introdusă prin OUG 91/2014. Ulterior, în noiembrie 2015, actul normativ a fost aprobat prin Legea 267/2015, care stabileşte că operatorii economici care încasează integral sau parţial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum şi a prestărilor de servicii efectuate direct de către populaţie sunt obligaţi să utilizeze case de marcat electronice fiscale.
Pentru dotarea cu noile echipamente, Fiscul urma să acorde o deducere din impozitul pe profit pentru costurile cu noile case de marcat şi pentru programul electronic, aceste costuri fiind estimate la 40-60 de euro/echipament. Pentru a nu crea disfuncţionalităţi în activitatea comercianţilor, Guvernul a hotărât să existe perioade tranzitorii pentru dotarea operatorilor economici cu case de marcat cu jurnal electronic. Faţă de prevederile Legii nr. 267/2015, actul normativ apărut în decembrie anul trecut amână cu şase luni termenul de la care va curge obligativitatea utilizării caselor de marcat cu jurnal electronic. Concret, potrivit OUG nr. 57/2015, marii contribuabili urmau să utilizeze noile aparate începând cu data de 1 aprilie 2017, în timp ce de la 1 iulie 2017 aceeaşi obligaţie revenea şi contribuabililor mijlocii.
În ceea ce-i priveşte pe contribuabilii mici, aceştia urmau să fie obligaţi să folosească aparate de marcat cu jurnal electronic începând cu data de 1 noiembrie 2017. Totuşi, şi aceste termene vor fi decalate, mai exact cu nouă luni, potrivit proiectului de act normativ adoptat ieri de Guvern. Prin urmare, va fi prorogat şi termenul de 1 ianuarie 2017, până la 1 octombrie 2017, de la care va fi interzisă comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu rolă jurnal. De altfel, nerespectarea acestei prevederi constituie contravenţie şi se va sancţiona cu o amendă de 3.000 de lei.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Municipiul Aiud – Anunț Compartiment Agricol: Proprietarii din sectorul cadastral 136 / Gârbova de Jos trebuie să depună documentele pentru întocmirea planului parcelar
Municipiul Aiud – Anunț Compartiment Agricol În conformitate cu prevederile Legii cadastrului și a publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată și ale Ordinului nr. 600/2023 pentru aprobarea regulamentului de recepție și înscriere în evidențele de cadastru și carte funciară, Primăria Municipiului Aiud informează proprietarii de terenuri situați în sectorul cadastral 136 / UAT Municipiul Aiud, localitatea […]
Municipiul Aiud – Anunț concurs expert Direcția Arhitect-șef. Dosarele se pot depune în perioada 23 octombrie – 11 noiembrie, la sediul primăriei
Municipiul Aiud – Anunț concurs expert Direcția Arhitect-șef. Dosarele se pot depune în perioada 23 octombrie – 11 noiembrie 2025 În conformitate cu prevederile art. VII alin. (3) lit. a) din OUG nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor […]
FOTO | Peste 1,1 milioane de lei alocați pentru ca localnicii din Cut să nu mai fie nevoiți să circule pe carosabil pe Drumul Județean 106M
Peste 1,1 milioane de lei alocați pentru ca localnicii din Cut să nu mai fie nevoiți să circule pe carosabil pe Drumul Județean 106M Primăria Cut a solicitat aviz de mediu pentru un proiect care vizează modernizarea trotuarelor și dispozitivelor de scurgere a apelor pluviale. Valoarea totală, inclusiv TVA, a investiției preconizate de este de […]