Rămâi conectat

Ştirea zilei

Unul dintre misterele accidentului aviatic din Munţii Apuseni lămurit de unul din cititorii ziarului Unirea

Ziarul Unirea

Publicat

în

*Cel mai probabil nu a existat un semnal ELT care să fie transmis de avionul prăbușit

A stârnit multă vâlvă în cazul tristului accident aviatic problema semnalului alertei de accident pe lungimea de 406 MHZ, care trebuia detectat de către sateliţii COSPAS-SARSAT.

După cum bine se ştie, avionul prăbuşit era dotat cu o baliză ELT de localizare care emitea semnal de ajutor pe cel puţin 2 frecvențe (unii spun că ar fi trebuit să emită pe 3 frecvențe). Frecvenţa care se pare că a funcţionat pe lungimea de undă de 112.5 MGZ a fost auzită imediat de către avioanele comerciale care survolau zona şi de către ROMATSA. Această frecvență putea fi folosită pentru localizare prin goniometrie, metodă care nu a fost utilizată deşi armata avea toate mijloacele necesare. Armata însă nu a efectuat nici un act de localizare din motive necunoscute încă (acesta deşi Armata a informat imediat Romatsa de faptul că se pune la dispoziţia forţelor de căutare-salvare).

Cea de a doua frecvenţă, utilizabilă prin satelit, a stârnit numeroase discuţii. Astfel, cel puţin doi piloţi experimentaţi au afirmat că semnalul ELT nu a fost primit de către centrul de recepţie de la Moscova deoarece România nu şi-a plătit taxele pentru participarea la programul COSPAS-SARSAT.

Această afirmaţie a fost discutată intens în presă naţională dar până acum se pare că nimeni nu a contactat COSPAS-SARSAT pentru lămuriri.

A făcut-o Radu Octavian, un cititor al site-ului ziarulunirea.ro și iată ce a aflat de la Cheryl Bertoia din cadrul Secretaratiului COSPAS-SARSAT din Montreal care a avut amabilitatea să răspundă întrebărilor.

În primul rând a aflat de faptul că nu toate balizele ELT se înregistrează la secretariatul COSPAS-SARSAT. În unele ţări, aşa cum este cazul României, balizele ELT se înregistrează doar la un oficiul naţional. În cazul nostru, acest oficiu este Autoritatea Aeronautică Română. Ca atare, înregistrarea balizei ELT pe un aparat de zbor românesc la sistemul COS se face doar la AAR. La această autoritate se află toate informaţiile referitoare la înregistrarea balizelor ELT

Tot doamna Bertoia ne informează despre faptul că dacă un semnal ELT (în cazul nostru semnalul aparatului prăbuşit în Apuseni) ar fi fost recepţionat de către sistemul de sateliţi COSPAS-SARSAT acest semnal ar fi fost procesat şi informarea autorităţilor ar fi fost făcută imediat indiferent dacă baliza ELT ar fi fost înregistrată la Autoritatea Aeronautică Română sau nu!

Ca atare, afirmaţiile conform cărora nu s-a recepţionat semnalul ELT pentru că România nu ar fi plătit taxe par greşite. COSPAS-SARSAT procesează toate informaţiile de ajutor indiferent dacă taxele sunt plătite. Viaţa persoanelor aflate în căutarea ajutorului sunt mai importante decât banii. Ar trebui să înveţe din acest lucru şi Poliţia Română care a afirmat că nu a localizat răniţii pentru că nu avea mandat judecătoresc!

Din afirmaţiile anterioare ale unui reprezentant al centrului de recepţie din Moscova rezultă că acest centru nu ar fi primit nici un semnal de pe teritoriul României.

Concluziile sunt următoarele:

1. Dacă ar fi existat un semnal ELT acesta ar fi fost procesat imediat de către COSPAS

2. În consecinţă, se trage concluzia că semnalul nu a existat. Fie aparatul era defect, fie antena acestuia, care a fost găsită ruptă, nu a fost suficientă să transmită semnalul

3. Neprimirea semnalului de către sateliţii COSPAS nu se datorează plății sau neplăţii de către statul roman a unor taxe sau a neîndeplinirii unor proceduri ci strict de nefuncţionarea balizei din motive ce urmează fi descoperite

Ca atare, cititorul ziarului Unirea a lămurit un mister al accidentului. Mai rămân însă foarte multe mistere de elucidat. Speram că toate să fie rezolvate cu profesionalism.

(informațiile sunt furnizate de Radu Octavian din Alba Iulia)


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

UPDATE: FOTO | INCENDIU pe autostrada A10 Sebeș-Turda: O autobasculantă a luat foc pe sensul Turda-Sebeș. Trafic blocat

Bera Larisa

Publicat

în

UPDATE: FOTO | INCENDIU pe autostrada A10 Sebeș-Turda: O autobasculantă a luat foc pe sensul Turda-Sebeș. Trafic blocat Circulația este blocată temporar în urma unui incendiu produs la o autobasculantă pe A10 km 30, calea 2 (sensul Turda-Sebeș), a anunțat DRDP Cluj. Citește și: FOTO | INCENDIU violent izbucnit la un autoturism în zona Cetății: […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea