Ungaria anunță construirea a 317 km de autostrăzi până în 2032: Ce particularități presupune planul
Ungaria anunță construirea a 317 km de autostrăzi până în 2032: Ce particularități presupune planul
Consorţiul condus de fondul de capital privat Themis a câştigat dreptul de concesiune pentru construirea şi întreţinerea autostrăzilor pentru următorii 35 de ani în Ungaria. Până în 2032, în prima decadă a concesiunii, se vor construi 317 km de autostrăzi noi şi se vor executa extinderi de benzi pe o lungime de 265 km, a declarat Antal Rogán, ministrul responsabil pentru concesiuni, conform MTI.
Ministrul responsabil pentru concesiune a anunţat că un consorţiu condus de fondul de capital privat Themis a câştigat dreptul de concesiune pentru construirea şi întreţinerea autostrăzilor pentru următorii 35 de ani. Procedura respectă din toate punctele de vedere standardele UE, cu o licitaţie unică pentru construcţia tronsoanelor noi şi pentru întreţinere, precizează MTI.
Construcţiile noi trebuie realizate pe o lungime de 317 km până în 2032, iar extinderea benzilor va totaliza 265 km în primii zece ani. Ministrul a menţionat tronsoanele autostrăzii M1 de la Bicske, Komárom, Tatabánya, tronsoanele M7 de la Székesfehérvár şi Balatonvilágos, segmentele M3 de la Gödöllő, Bak, Gyöngyös, Hatvan şi Kerekharaszt, prelungirea M3 până la frontiera de est şi unele porţiuni ale autostrăzii M83. Potrivit contractului, exploatarea şi întreţinerea se va efectua pe o lungime de 1 044 km pe toată perioada de 35 de ani a concesiunii, iar toate lucrările de pe tronsoane sunt considerate investiţii de interes naţional, a spus el.
În ceea ce priveşte modelul financiar al proiectului, ministrul a precizat că statul plăteşte cheltuielile, costul întreg al construcţiei şi întreţinerii urmând să fie achitat pe o perioadă de 35 de ani. Concesionarul trebuie să contracteze pe propria cheltuială creditul necesar pentru realizarea proiectului.
Ministrul a spus că veniturile de care dispune statul vor acoperi costul concesiunii, statul ungar nu va transfera drepturile aferente perceperii taxei de drum.
Autostrăzile existente, precum şi cele nou construite, vor rămâne pe toată perioada în proprietatea statului, a menţionat Antal Rogán.
sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Dilemă | Vor crește taxele la pariuri și păcănele sau vor crește taxele populației? În România, au cea mai mică impozitare, iar în Japonia sunt interzise. Economist: Dacă joci te bagă la închisoare până la 3 ani
Dilemă | Vor crește taxele la pariuri și păcănele sau vor crește taxele populației? În România, au cea mai mică impozitare, iar în Japonia sunt interzise. Economist: Dacă joci te bagă la închisoare până la 3 ani Economistul Radu Georgescu face o comparație între felul cum sunt impozitate pariurile și păcănelele în România față de […]
Accizele la tutun s-ar putea majora cu până la 258%. Taxe mai mari și pentru trabucuri și țigări electronice
Accizele la tutun s-ar putea majora cu până la 258%. Taxe mai mari și pentru trabucuri și țigări electronice Comisia Europeană (CE) ar putea lua în considerare o majorare a taxei cu 258% pentru tutunul de rulat și cu 139% pentru țigările clasice, potrivit unei evaluări de impact a revizuirii Directivei privind accizele la tutun, […]
Autoritățile iau în calcul construcția unei noi saline la Praid: „Pentru a păstra acest brand extrem de important pentru România”
Autoritățile iau în calcul construcția unei noi saline la Praid: „Pentru a păstra acest brand extrem de important pentru România” Ministrul Economiei, Bogdan Ivan, a declarat sâmbătă, 14 iunie 2025, că autoritățile analizează posibilitatea construirii unei noi saline la Praid, după închiderea celei existente din cauza inundațiilor recente. ”În momentul de faţă, cel mai important […]