Transportatorii rutieri au căzut la înțelegere cu ASF – 7.500 lei/an tariful maxim al polițelor RCA
În urma discuțiilor avute, joi, cu reprezentanții Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), transportatorii rutieri au convenit un tarif maxim al polițelor RCA de 7.500 de lei/an, după ce, inițial, s-a vorbit despre un cuantum de 6.149 lei/an.
„Există o delegație de patru persoane la ASF care a discutat și a ajuns la o înțelegere, o mostră de calcul. Au făcut calculele pentru vehicule comerciale de peste 16 tone la o valoare țintă de 7.500 de lei, care să fie valabilă din 3 octombrie. Este nevoie de avizul Consiliului Concurenței și al Guvernului pe acest tarif. S-a convenit să se ia în calcul frecvența și dauna medie, ținând cont de daunele întâmplate și neavizate, precum și de trendul acestora, de asemenea cheltuielile administrative de achiziție și taxe — maximum 25%. Se va folosi sistemul de bonus malus, bonus în principiu și malus nu, pentru că pe perioada acestui tarif fixat, malus, trebuie să clarificăm cu ei. O să ne cheme la discuții să ne arate structura tarifului. Dacă reușim să obținem mai jos, va fi excelent. La discuții vom fi chemați probabil săptămâna viitoare. Pentru noi este ok și mâine”, a declarat secretarul general UNTRR, Radu Dinescu.
Inițial, discuțiile de la ASF duseseră la un tarif maxim al polițelor RCA de 6.149 lei/an pentru un camion față de 20.000 lei pe an în prezent.
Într-un comunicat remis AGERPRES, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) confirmă stabilirea unui tarif țintă de aproximativ 7.500 lei/an pentru autoutilitare de peste 16 tone, clasa bonus-malus B0.
”Ca urmare a discuțiilor avute astăzi (joi — n. r.) la sediul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) cu reprezentanți ai patronatelor din domeniul transporturilor s-a stabilit că elementele care vor fi luate în considerare în calculul tarifelor de referință pentru polițele RCA, conform OUG emise de Guvern, sunt următoarele: frecvența și dauna medie, ținând cont și de daunele întâmplate și neavizate, precum și de trendul acestora, conform datelor statistice publicate la nivel de piață (raportul Milliman), actualizate la 30 iunie 2016; încărcarea pentru cheltuieli administrative, achiziție, taxe etc., de maxim 25%; încărcarea pentru aplicarea sistemului bonus/malus. De exemplu, se estimează un tarif țintă de aproximativ 7.500 lei/an pentru autoutilitare de peste 16 tone, clasa bonus-malus B0”, se menționează în comunicat.
Potrivit documentului, tariful țintă nu include încărcări pentru profit și marja comercială.
În plus, ASF anunță că, pentru transparență, în grupurile de lucru vor fi cooptați și reprezentanți ai asociațiilor patronale din transporturi.
La întâlnirea de la ASF au participat reprezentanți ai UNTRR, APTE 2002, FORT, Apulum și ASF.
Sursa: agerpres.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Legea care schimbă radical industria jocurilor de noroc avansează în Parlament: Buton de autoexcludere pentru jucători
Legea care schimbă radical industria jocurilor de noroc avansează în Parlament: Buton de autoexcludere pentru jucători Comisia juridică ar putea decide să acorde, marţi, 3 iunie 2025, raport propunerii legislative a USR prin care Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc (ONJN) este obligat să aibă pe site un buton de autoexcludere pentru cei care vor […]
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, apel de proiecte de peste 111 milioane euro în sprijinul persoanelor cu dizabilități
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, apel de proiecte de peste 111 milioane euro în sprijinul persoanelor cu dizabilități Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE) a iniţiat două apeluri de proiecte, cu o valoare totală ce depăşeşte 111 milioane de euro, pentru a oferi sprijin persoanelor cu dizabilităţi. Acestea vizează dezvoltarea serviciilor specializate pentru copiii cu […]
Noi reguli pentru diplomele de studii din România: Se introduce nivelul de calificare, facilitând angajarea în UE
Noi reguli pentru diplomele de studii din România: Se introduce nivelul de calificare, facilitând angajarea în UE Documentele emise pentru studiile urmate în România vor include, din momentul în care vor fi eliberate, nivelul de calificare, în aşa fel încât persoanele care finalizează studii în România să nu mai fie nevoite să le echivaleze atunci […]