Timbrul de mediu scade uşor din 15 martie 2015
Potrivit OUG 9/2013, actul normativ ce a introdus timbrul de mediu pentru autovehicule, la 15 martie 2013, în locul taxei auto, valoarea în lei a timbrului se determină pe baza cursului de schimb valutar al monedei euro, stabilit în prima zi lucrătoare a lunii octombrie din anul precedent şi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Aşadar, cuantumul timbrului de mediu valabil în 2015 se va calcula în funcţie de cursul leu/euro pe care Banca Centrală Europeană (BCE) l-a stabilit la 1 octombrie. Cursul de schimb leu/euro din prima zi lucrătoare a lunii octombrie este de 4,4093 lei/euro, mai mic faţă de cel din 1 octombrie 2013, de 4,4485 lei/euro. Reducerea este de 0,88 la sută. În acest condiţii, şoferii vor plăti mai puţin pentru timbrul de mediu din 2015. Pentru 2014, timbrul de mediu a fost determinat pe baza cursului de schimb afişat de BCE la 1 octombrie 2013, care a fost de 4,4485 lei/euro. Acest curs a fost mai mic cu 1,63 la sută decât cel anterior de 4,5223 lei/euro – adică cel din 2012, care a fost utilizat pentru stabilirea cuantumului timbrului plătit în 2013.
Cine va plăti timbrul de mediu
OUG 9/2013 prevede că timbrul de mediu este plătit o singură dată, în următoarele situaţii: când autoturismul este înmatriculat pentru prima dată în România; când autoturismul este reintrodus în parcul auto naţional, în cazul în care la momentul scoaterii sale din parcul auto naţional, proprietarului i s-a restituit valoarea reziduală a timbrului; pentru autoturismele rulate pentru care nu a fost achitată nicio taxă de poluare/înmatriculare, timbrul de mediu se va plăti cu ocazia transcrierii dreptului de proprietate; pentru autoturismele rulate pentru care s-a dispus de către instanţe restituirea sau înmatricularea fără plata unei taxe de poluare/de înmatriculare. Timbrul de mediu, în această situaţie, va fi achitat tot cu ocazia transcrierii dreptului de proprietate. Autoturismele înmatriculate în perioada 1 ianuarie 2007 – 1 iulie 2008 nu vor trebui să achite timbrul de mediu pentru că ele au fost supuse unei sarcini fiscale similare, respectiv la prima înmatriculare a acestora a fost achitată taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule în conformitate cu Codul fiscal. OUG 9/2013 a fost adoptată de Parlament, prin Legea 37/2014, care a intrat în vigoare la 11 aprilie.
Această lege nu doar a aprobat OUG 9/2013, ci a şi modificat-o, introducând două noi categorii de autovehicule ce vor fi scutite de la plata timbrului de mediu. Mai exact, timbrul de mediu nu va fi plătit pentru autovehiculele care transportă preşcolarii şi elevii şi nici pentru acele vehicule transferate cu titlu gratuit de la autorităţi sau instituţii publice altor autorităţi sau instituţii publice. Pe lângă acestea, legislaţia în vigoare menţionează că sunt exceptate de la plata timbrului de mediu autovehiculele: ce aparţin misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi membrilor acestora, precum şi altor organizaţii şi persoane străine cu statut diplomatic, care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României; special modificate în scopul conducerii de către persoanele cu handicap, precum şi în scopul preluării şi transportării persoanelor cu handicap grav sau accentuat; destinate a fi utilizate de forţele armate, forţele de securitate ale statului, de poliţie, de jandarmerie, de poliţia de frontieră şi de pompieri; destinate serviciilor de ambulanţă şi medicină, autovehiculelor speciale echipate corespunzător pentru acordarea ajutorului de urgenţă, precum şi autovehiculelor speciale destinate serviciilor de descarcerare şi de stingere a incendiilor; confiscate; dobândite prin moştenire; încadrate în categoria vehiculelor istorice; destinate competiţiilor sportive; donate instituţiilor de învăţământ, sănătate şi cultură, ministerelor, altor organe ale administraţiei publice, structurilor patronale şi sindicale reprezentative la nivel naţional, asociaţiilor şi fundaţiilor de utilitate publică. Prevederile ar putea fi completate din nou, întrucât Ministerul Justiţiei propune ca încă o categorie de vehicule să fie exceptată de la plată. Este vorba despre acele autovehicule aparţinând unităţilor sistemului administraţiei penitenciare, care potrivit unui proiect de lege supus dezbaterii publice de minister, nu vor mai fi obligate să plătească timbrul de mediu.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Negociatorul-șef al Parlamentului European, Victor Negrescu, a obținut acordul interinstituțional cu privire la bugetul UE pentru anul 2025: Prevede o creștere de 10,5 miliarde de euro comparativ cu anul anterior
Negociatorul-șef al Parlamentului European, Victor Negrescu, a obținut acordul interinstituțional cu privire la bugetul UE pentru anul 2025: Prevede o creștere de 10,5 miliarde de euro comparativ cu anul anterior Negociatorul-șef al Parlamentului European, eurodeputatul Victor Negrescu, a obținut în această dimineață, după zeci de ore de negocieri, acordul interinstituțional cu privire la bugetul Uniunii […]
Secțiune Articole Similare
-
Actualitate2 zile ago
Produsul intern brut trimestrial III al României, în stagnare față de II și scădere față de anul 2023. Cristian Păun: „Miroase de la o poștă a recesiune!”
-
Sport3 zile ago
Metalurgistul Cugir – ACSM Codlea 3-0 la „masa verde”
-
Actualitateo zi ago
Ajutorul de încălzire pentru iarna 2024-2025. Acte necesare. Condiții de acordare. Câți bani se dau în funcție de venit
-
Opinii - Comentariio zi ago
Postul Crăciunului. Obiceiuri și tradiții respectate de credincioși în Postul Nașterii Domnului
-
Opinii - Comentarii4 zile ago
12 noiembrie – triplă sărbătoare a Armatei Române: Ziua Cercetaşilor, Geodezilor militari și SMG
-
Opinii - Comentarii5 ore ago
Noua lege a pensiilor: Tabel cu vârsta de pensionare anticipată. Condiții privind stagiul de cotizare pentru pensia anticipată