Rămâi conectat

Actualitate

Taxa auto 2026 pentru mașinile poluante: Cum vor fi taxate autoturismele în funcție de norma de poluare și vechime

Ioana Oprean

Publicat

în

Taxa auto 2026 pentru mașinile poluante: Cum vor fi taxate autoturismele în funcție de norma de poluare și vechime

Taxa auto pentru mașinile poluante trebuie să vină la pachet cu celelalte modificări ale sistemului fiscal şi până în prezent nu s-a stabilit o formulă de calcul, dar, în principiu, propunerile trebuie să vină din partea autorităţilor locale, a declarat, joi, la briefingul de la finalul şedinţei de Guvern, ministrul Finanţelor, Tanczos Barna.

„Nu s-a stabilit formula de calcul şi nici n-am avut discuţii concrete cu reprezentanţii autorităţilor locale, asociaţia comunelor, asociaţia oraşelor sau municipiilor, pentru că trebuie să vină la pachet cu celelalte modificări ale sistemului fiscal. Cu siguranţă, la momentul oportun, o să avem o dezbatere şi pe această temă.

Şi aici, în principiu, propunerile trebuie să vină din partea acestor asociaţii, pentru că primăriile sunt cele care aplică implementarea sau implementează aceste colectări de taxe locale şi, în mod normal, primele propuneri trebuie sa vină din partea lor”, a spus Tanczos Barna, potrivit Agerpres.

Citește și: Noua taxă auto de poluare pentru mașinile vechi și poluante, condiție pentru cererea de plată numărul 4 din PNRR din iunie 2025

Cei cu mașini care poluează mai mult vor plăti mai mult

Ministrul Finanţelor declara în februarie, într-un interviu acordat Agerpres, că România a promis în 2021 prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) că va face o reformă şi în ceea ce priveşte taxarea mijloacelor de transport care sunt poluante. Potrivit acestuia, cei care poluează trebuie mai mult să plătească mai mult, dar trebuie avute în vedere şi gradul de suportabilitate şi puterea de cumpărare a cetăţenilor.

„România a promis în 2021, prin PNRR, că va face o reformă şi în ceea ce priveşte taxarea mobilităţii sau taxarea acelor mijloace de transport care sunt poluante, care emit dioxid de carbon şi gaze cu efect de seră şi, proporţional, cele care emit mai puţin vor fi impozitate cu impozit mai mic, mai redus.

Aici sarcina este la Ministerul Transporturilor pe tot ce înseamnă mobilitate verde, tot ce înseamnă reducerea emisiilor de carbon pe partea de mobilitate. Acolo sunt deja câteva propuneri făcute, câteva proiecte elaborate de minister pe impozitarea transportului de marfă, de exemplu, în funcţie de distanţă, în funcţie de tonaj, sunt mai multe variante. De asemenea, au început discuţiile şi în spaţiul public cu privire la impozitarea mijloacelor de transport personale ale cetăţenilor în funcţie de norma de poluare, în funcţie de data la care au fost înmatriculate.(…)

Acolo lucrurile trebuie discutate iarăşi pentru următorii şapte-zece ani. Discuţiile trebuie purtate şi cu autorităţile locale, pentru că autorităţile locale sunt cele care aplică taxele acestea locale – impozitul pe mijloacele de transport, de exemplu, este un venit al autorităţilor locale – şi gândite lucrurile astfel încât cei care poluează mai mult să plătească mai mult, cei care folosesc maşini nepoluante, noi, să nu fie trataţi la fel ca un cetăţean care aduce o maşină de şapte-opt ani din străinătate.

Desigur, trebuie avut în vedere şi gradul de suportabilitate şi puterea de cumpărare a cetăţenilor, pentru că nu putem să privăm cetăţenii cu venituri mici de dreptul de a cumpăra o maşină, chiar dacă este una mai veche şi este una mai ieftină şi mai poluantă”, explica Tanczos Barna.

El a subliniat atunci că în privinţa acestei taxe sunt mai multe variante de lucru, pe transportul de marfă urmând probabil să fie o combinaţie de rovinietă sau taxă, în funcţie de distanţă, cantitate etc.

„La persoanele fizice nu poţi tot timpul să taxezi în funcţie de kilometrii parcurşi, pentru că este foarte complicat. Acolo mai mult ca sigur trebuie să mergem pe norma de poluare, pe vechimea maşinii şi pe o filosofie gândită împreună cu autorităţile locale”, a spus Tanczos Barna.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Hotelul de Gheață de la Bâlea Lac nu va fi construit anul acesta. Cum explică autoritățile decizia

Bogdan Ilea

Publicat

în

Hotelul de Gheață de la Bâlea Lac nu va fi construit anul acesta. Cum explică autoritățile decizia Zona Bâlea Lac, județul Sibiu, este una dintre cele mai spectaculoase destinații turistice din România, mai ales pe timp de iarnă. Totuși, anul acesta turiștii care așteptau redeschiderea celebrului Hotel de Gheață au parte de o dezamăgire, deoarece […]

Citește mai mult

Actualitate

Cod roşu vizând fenomene meteorologice extreme într-o zonă din Spania unde locuiesc mulți români: Atenţionare de călătorie emisă de MAE

Bogdan Ilea

Publicat

în

Cod roşu vizând fenomene meteorologice extreme într-o zonă din Spania unde locuiesc mulți români: Atenţionare de călătorie emisă de MAE O atenţionare de călătorie pentru Spania a fost emisă de Ministerul Afacerilor Externe (MAE) deoarece, în provincia Valencia, este în vigoare o avertizare Cod roşu vizând fenomene meteorologice extreme în zonele de litoral. Sunt prognozate […]

Citește mai mult

Actualitate

Prognoza meteo actualizată pentru Crăciun și Revelion 2025: Se anunță o iarnă blândă, dar există șansa să ningă

Bogdan Ilea

Publicat

în

Prognoza meteo actualizată pentru Crăciun și Revelion 2025: Se anunță o iarnă blândă, dar există șansa să ningă Administrația Națională de Meteorologie a actualizat prognoza meteo pentru următoarele patru săptămâni. România va avea parte de o iarnă mai blândă iar șansele să avem zăpadă până la finele lui 2025 cresc în anumite regiuni ale țării. […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea