Rămâi conectat

Curier Județean

Tarife modificate și reguli mai stricte pentru cursurile de înot la Bazinul Olimpic Alba Iulia. Proiect la aprobat în Consiliul Local

Publicat

în

Tarife modificate și reguli mai stricte pentru cursurile de înot la Bazinul Olimpic Alba Iulia. Proiect la aprobat în Consiliul Local în ședința din 28 mai.

Acces în incinta bazinului se va face după următorul program:

CSS Liceul Sportiv Alba Iulia:

Elit - Gustul Desăvârșit

Luni-vineri: 11.00-17.00 culoarele 1-5

Luni, miercuri, vineri: 17.00 – 18.00 culoarul 3

Sâmbătă: 9.00-17.00 culoarele 2 -5

CSM Unirea Alba Iulia

Luni-vineri: 19.00-21.00 (culoarele 6-8)

Iniţieri înot

Luni-vineri: 17.00-20.00 (culoarul 1 şi 2) cu instructori angajaţi cu contract de CSM Unirea Alba Iulia

Luni-vineri: 9.00-19.00 (culoarul 7 şi 8)

Sâmbătă: 9.00-17.00 (culoarul 1 şi 8), cu instructor extern

Agrement:

Luni-duminică: 7.00-22.00

Prima şi a treia zi de luni din fiecare lună, între orele 7.00-14.00, bazinul va fi închis pentru curăţenie şi igienizare.

SAUNĂ: luni-duminică, orele 8.00-10.00 şi 18.00-21.00.

Tariful de rezervare culoarde către instructori pentru iniţiere înot va fi 5 lei/cursant/oră pentru număr maxim 30 copii/culoar. Anterior, tariful era de 200 lei/culoar/oră, doar pentru posesorii de contract de închiriere. Tariful pentru utilizarea culoarului în vederea desfăşurării cursurilor de înot de către instructorii externi se va achita la casieri înainte de începerea cursului, de către instructor, în baza unei declaraţii pe propria răspundere, care va fi predată casierului.

În caz de nevoie, se pot asocia 2 instructori pe un culoar (cu respectarea numărului maxim de 30 de copii, pe culoar – 15 copii/instructor pentru iniţiere înot sau 20 de copii/instructor pentru avansaţi). Durata unei şedinţe de iniţiere este de o oră.

Tariful pachet familie cu copii sub 12 ani (15 lei/părinte, copiii având gratuitate, pachet valabil numai duminica) a fost exclus.

Tariful intrare iniţiere înot cu instructor extern va fi 10 lei / 1 oră / persoană (anterior 20 lei).

Tarif închiriere bazin pentru concursuri sportive va fi 250 lei/oră (anterior 400 lei/oră)

Minorii sub 14 ani (anterior sub 7 ani) care doresc să practice activităţi de nataţie, în afara antrenamentelor unor cluburi (pe cont propriu) au acces la bazin numai însoţiţi şi supravegheaţi de o persoană adultă, pe toată durata perioadei când aceştia se află în incintă. Însoţitorii copiilor minori (maxim o persoană pentru un minor) pot avea acces la vestiare, doar pe perioada echipării/dezechipării minorilor. Pentru minorii peste 14 ani nesupravegheaţi de o persoană adultă, personalul angajat nu-şi asumă răspunderea pentru eventualele incidente. Legitimarea minorilor se face pe baza cărţii de identitate.

Sunt menţionate expres reguli pentru instructorii de înot, cursanţi, părinţi sau aparţinători, pentru desfăşurarea cursurilor de înot. Printre acestea, prezentarea unei cereri scrise pentru înscriere la curs de înot, echipamentul obligatoriu, timp maxim de pregătire pentru începerea şedinţei de înot, supravegherea de către instructor, interzicerea consumului de alimente sau sucuri la locul de desfăşurare a cursurilor de înot şi recomandarea ca ultima masă înaintea şedinţei de înot să fie servită cu minimum 2 ore înainte.

Bazinul Olimpic se va folosi în paralel pentru activităţile de iniţiere şi cele desfăşurate de CSS Liceul Sportiv Alba Iulia şi CSM Unirea Alba Iulia, fiind alocate culoarele 1, 2, 7 şi 8 pentru iniţiere, 1-5 pentru CSS Liceul Sportiv Alba Iulia şi 6-8 pentru CSM Unirea Alba Iulia.

Activitatea de iniţiere înot se poate efectua de către instructorii angajaţi ai Clubului Sportiv Municipal Unirea Alba Iulia şi de către cluburile sau instructorii autorizaţi externi, care au încheiate cu Primăria Municipiului Alba Iulia contracte de rezervare culoar pentru această activitate. Orice activitate de iniţiere înot în afara acestui cadru este interzisă.

Închirierea culoarelor se face în limita disponibilităţilor şi anume: luni-vineri între orele 9.00-19.00 (culoarele 7 şi 8) şi sâmbăta între orele 9.00-17.00 (culoarul 1, 7 şi 8). În anexa la contractul de închiriere culoar se va specifica ziua, intervalul orar şi culoarul ce se va rezerva. Tariful pentru utilizarea culoarului în vederea desfăşurării cursurilor de înot de către instructorii externi se va achita la casieri înainte de începerea cursului, de către instructor (în cuantum de 5 lei/cursant/oră), în baza unei declaraţii pe propria răspundere, care va fi predată casierului. În caz de nevoie, se pot asocia 2 instructori pe un culoar (cu respectarea numărului maxim de 30 de copii, pe culoar – 15 copii/instructor pentru iniţiere înot sau 20 de copii/instructor pentru avansaţi). Durata unei şedinţe de iniţiere este de o oră.

Orice modificare a orarului va fi adusă la cunoştinţa beneficiarilor prin afişare sau înştiinţări scrise. Întreruperea accesului pe perioade mai lungi va fi afişată în timp util, eventualele abonamente emise pe această perioadă fiind prelungite corespunzător.

Accesul în incinta Bazinului se face contra cost, numai pe bază de brăţară magnetică. Beneficiarii sunt obligaţi să aibă asupra lor în permanenţă brăţara magnetică şi dovada achitării taxei de utilizare a Bazinului Olimpic.

Brăţările magnetice se eliberează pe zile şi pe interval orar (şedinţă), în ordinea solicitărilor, durata unei şedinţe fiind de 2 ore, nedepăşind numărul maxim de utilizatori (152).

Brăţările magnetice se pot elibera pentru o singură şedinţă sau în regim de abonament, pentru mai multe şedinţe. Abonaţilor li se vor elibera carduri magnetice, cu achitarea unei garanţii de 30 lei pe card, garanţei ce va fi returnată la predarea cardului.

Brăţările magnetice se eliberează după achitarea taxei de utilizare a Bazinului olimpic.

Este obligatorie purtarea brățării magnetice primite și utilizarea acesteia la toate porțile magnetice din bazin. Angajații bazinului sunt îndreptățiți să verifice oricând biletele de intrare, iar clienții sunt obligați să le prezinte.

Brățările magnetice vor fi predate de către beneficiari la expirarea perioadei pentru care s-au achitat taxele de utilizare a Bazinului olimpic. În cazul în care beneficiarii nu predau brățările magnetice sau produc stricăciuni acestora au obligația să plătească contravaloarea acesteia de 20 lei.

În scopul menţinerii disciplinei şi siguranţei publicului din perimetrul bazinului, salvatorul ştrand şi personalul angajat al bazinului au autoritate deplină, ce se poate manifesta inclusiv în evacuarea persoanelor care nu respectă prezentul regulament şi Regulamentul de organizare şi desfăşurare a cursului de iniţiere înot.

Intrarea în incintă a sportivilor sau a copiiilor de la cursurile de iniţiere înot este permisă numai în prezenţa antrenorului, respectiv a instructorului de înot. Aceştia au responsabilitatea ca, la terminarea programului de antrenament sau instruire, să îşi însoţească “elevii” până la ieşirea din incinta bazinului.

Competițiile, programul de pregătire și manifestările sportive organizate de Primăria municipiului Alba Iulia (sau în colaborare cu aceasta) cu titlu gratuit, au prioritate abonamentelor pentru public sau contractelor de închiriere, momentul și data de desfășurare a acestora fiind afișate sau comunicate în prealabil. Concursurile și activitățile sportive organizate de terți se pot desfășura după primirea aprobării din partea conducerii primăriei, contra cost, conform prezentului regulament.

Este interzis accesul în ținuta de stradă pe suprafețele destinate exclusiv desfășurării activității sportive sau de agrement.

Este interzis accesul în bazinul de înot a persoanelor purtătoare de boli transmisibile, plăgi deschise, dermite sau dermatoze.

Minorii sub 14 ani (anterior sub 7 ani) care doresc să practice activităţi de nataţie, în afara antrenamentelor unor cluburi (pe cont propriu) au acces la bazin numai însoţiţi şi supravegheaţi de o persoană adultă, pe toată durata perioadei când aceştia se află în incintă. Însoţitorii copiilor minori (maxim o persoană pentru un minor) pot avea acces la vestiare, doar pe perioada echipării/dezechipării minorilor. Pentru minorii peste 14 ani nesupravegheaţi de o persoană adultă, personalul angajat nu-şi asumă răspunderea pentru eventualele incidente. Legitimarea minorilor se face pe baza cărţii de identitate.

Pentru cursuri de iniţiere înot copii, vârsta minimă este 5 ani.

În cazul în care un adult este însoţit în bazin de mai mult de 3 minori, în afara cazului în care sunt membrii aceleiaşi familii – părinţi şi copii – caz dovedit cu acte de identitate, certificat de naştere), această situaţie este considerată activitate de curs înot (nu agrement) şi va fi taxată ca atare (achitarea taxei de rezervare culoar de către instructor, pentru activitatea de iniţiere înot).

Este obligatorie respectarea instrucţiunilor afişate de către administratorul de bazin. Având în vedere specificul bazinului (adâncimea apei de 2 metri), personalul de deservire nu îşi asumă răspunderea pentru persoanele care nu ştiu înota.

Orice persoană care beneficiază de serviciile oferite au obligaţia de a respecta îndrumările, instrucţiunile personalului angajat, profesorilor şi instructorilor sportivi.

Beneficiarii vor prezenta, de la medicul de familie, o adeverinţă medicală din care să reiasă că nu sunt în evidenţă cu boli infecţioase sau transmisibile, adeverinţă valabilă 6 luni de la data emiterii. Adeverinţa va fi prezentată casierului de fiecare dată când se utilizează serviciile bazinului. Administratorul îşi rezervă dreptul de a solicita actualizarea adeverinţei medicale, indiferent de data emiterii acesteia, la existenţa oricăror suspiciuni cu privire la starea de sănătate a persoanei respective şi interzicerea accesului în bazin, până la prezentarea unei noi adeverinţe.

Înaintea intrării în apă, beneficiarul este obligat să urmeze circuitul igienico-sanitar necesar, astfel încât ultima etapă să fie spălarea la duş. La fel, la ieșirea din bazin, este obligatorie folosirea dușului.

În bazin se va folosi numai echipament adecvat activităţilor de nataţie, acceptat de normele şi reglementările în vigoare (costum de baie, slip – nu şort sau bermude, cască de protecţie capilară pentru persoanele cu părul lung – femei sau bărbaţi, şlapi, prosop / prosoape, halat de baie).

Se recomandă folosirea ochelarilor acvatici.

Accesul în bazin se va face obligatoriu pe scările de acces (din inox).

În timpul activităţii de înot, să respecte regula conform căreia sensul de deplasare pe culoarul de înot este mereu pe partea dreaptă a acestuia (faţă de linia de marcaj de pe fundul bazinului).

Observaţii suplimentare, cu privire la obligaţiile antrenorilor de la cluburile sportive şi a instructorilor de înot:

Antrenorii şi instructorii de înot au obligaţia de a respecta întocmai prevederile prezentului regulament şi de a se conforma avertizărilor şi recomandărilor făcute prin afişe şi panourile de avertizare din incinta bazinului, precum şi celor transmise verbal de către personalul de conducere al acestuia.

Antrenorii și instructorii au obligația de a-și instrui sportivii/”elevii” în utilizarea dotărilor bazinului, în a-i determina să nu alerge, să nu se îmbrâncească, și în a avea un comportament civilizat pe toată durata antrenamentului sau cursului de înot.

Antrenorii și instructorii au obligația de a verifica personal ținuta tuturor sportivilor și „elevilor” controlând dacă aceștia au respectat cu strictețe toate regulile de igienă personală prevăzute de prezentul regulament.

Antrenorii și instructorii au obligația să trimită periodic (conform art. 9) sportivii și ”elevii” la controlul medical și -în vederea prevenirii infectării apei și a îmbolnăvirii celorlalți membrii ai colectivității- să nu-i primescă la activitățile sportive pe cei ce nu posedă aviz medical în termen de valabilitate.

Antrenorii și instructorii sunt răspunzători pentru orice accident produs în timpul antrenamentului sau cursului de înot, precum și pentru orice stricăciune provocată bazei sportive. Pentru evitarea acestor evenimente și situații neplăcute, antrenorii și instructorii trebuie să ia, din timp, toate măsurile necesare pentru a preveni orice problemă care ar putea provoca neajunsuri copiilor, cluburilor din care fac parte, părinților sau aparținătorilor, bazei sportive (bazinului).

Antrenorii și instructorii nu vor părăsi incinta bazinului înainte de a se asigura că toți sportivii sau elevii au părăsit-o în siguranță.

Antrenorii și instructorii au obligația ca, în cazul în care sunt nevoiți să absenteze de la o ședință de antrenament sau instruire, să desemneze (prin împuternicire scrisă personal), un înlocuitor corespunzător (atestat), care să fie adus la cunoștința conducerii bazinului și acceptat de către acesta până la momentul începerii activității.

În orice problemă organizatorică pe care nu o au în zona de influență, antrenorii și instructorii se vor adresa conducerii bazinului, care are obligația de a încerca să-i susțină deplin, în această direcție de organizare a activităților ce se desfășoară în incinta bazei sportive.

În vederea desfăşurării cursurilor de iniţiere înot în condiţii optime, toţi factorii implicaţi (instructori, cursanţi, părinţi sau aparţinători) au obligaţia de a respecta următoarele reguli:

1. La prima şedinţă de înot au obligaţia să predea instructorului de înot cererea de înscriere (model tip) şi o adeverinţă medicală de la medicul de familie cu specificaţia “apt pentru curs de înot”.

2. Cursurile sunt formate din abonamente cu număr limitat de intrări (10) care trebuie consummate în decursul a 45 de zile calendaristice, din momentul în care a început activitatea (de ex: dacă începeţi cursul la data de 15 a lunii, abonamentul va fi valabil până în data de 30 a lunii următoare); recuperarea şedinţelor pierdute se va face doar cu adeverinţă de la medicul de familie.

3. Echipamentul obligatoriu necesar cuprinde: şlapi, cască de înot, slip sau costum de baie, prosop de corps au halat de baie, săpun sau şampon de duş.

4. Pregătirea pentru intrarea în bazin se va efectua cu 15 minute înaintea începerii efective a şedinţei de înot, în spaţiul special amenajat pentru această activitate (vestiar)

5. La ora prestabilită, copiii, echipaţi, vor fi preluaţi de către instructor şi conduşi în incinta bazinului de înot pentru începerea şedinţei. Orele de înot se vor desfăşura numai în prezenţa şi sub supravegherea instructorului.

6. Pentru menţinerea ordinii şi curăţeniei spaţiului de lucru, copiii vor fi însoţiţi de către instructor în incinta bazinului de înot. Copiii nu trebuie să alerge sub nicio formă în interiorul bazinului (vestiare, duşuri, scări, plaja bazinului). Instructorii vor duce pe rând copiii la toaletă, atunci când este cazul.

7. Este interzisă părăsirea locului de desfăşurare a şedinţei de înot, fără încunviinţarea instructorului

8. Este interzisă efectuarea altor exerciţii sau folosirea altor aparate, materiale, accesorii în afara celor indicate de către instructor; sunt interzise săriturile în apă fără acordul instructorului

9. Este interzis consumul de alimente sau sucuri la locul de desfăşurare a cursurilor de înot; este recomandat ca ultima masă înaintea şedinţei de înot să fie servită cu minimum 2 ore înainte.

10. Copiii au obligaţia să facă duş atât înaintea, cât şi după terminarea şedinţei de înot.

11. După terminarea şedinţei de înot, părăsirea bazinului se va face cu instructorul sau acordul acestuia, iar copiii vor fi predaţi părinţilor în spaţiul de dezechipare (vestiar).

Beneficiarii sunt obligaţi să păstreze ordinea, curăţenia şi liniştea în incinta bazinului. Obiectele găsite de către aceştia în incinta Bazinului olimpic se vor preda la casierie (astfel încât persoana care a pierdut obiectul respectiv să îl poată recupera, pe baza unei solicitări, însoţită de o descriere cât mai amănunţită).

Sunt interzise în incinta bazinului:

– consumul de alimente şi băuturi

– fumatul, cu excepţia locurilor special amenajate

– prezenţa persoanelor în stare de ebrietate sau sub influenţa substanţelor halucinogene

– introducerea obiectelor contondente şi periculoase

– accesul cu animale de companie

– deplasarea în ţinută “de stradă” în interiorul bazinului (cu excepţia vestiarelor, holurilor de intrare, grupurilor sanitare destinate publicului şi gradenelor)

– alergatul sau manifestarea oricărui alt comportament care poate duce la accidentarea personală a celor din jur

– blocarea căilor de acces

– deplasarea/înotul de pe un culoar pe altul, peste marcajul plutitor sau staţionarea pe acesta

– săritul în apă din alergare, stropitul sau jocul cu mingea în bazin sau orice alte activităţi ce produc discomfort altor beneficiari; săriturile în apă (de pe marginea bazinului sau de pe “block-start”-uri) se pot face dintr-o poziţie statică, cu faţa înspre apă şi în mod obligatoriu fără a deranja celelalte persoane, prin stropire sau manifestare

– comportamentul şi limbajul indecent, precum şi conversaţiile cu o tonalitate ridicată

– folosirea saunelor de către copiii sub 14 ani

– distrugerea sau sustragerea de obiecte aflate în patrimoniul bazinului.

Beneficiarii au obligaţia, în cazul producerii unui eveniment ieşit din comun – accident, incendiu, prezenţa unor obiecte periculoase etc – să anunţe personalul bazinului pentru a putea interveni.

În cazul utilizării dotărilor în mod neadecvat, fără respectarea instrucţiunilor, administratorul nu îşi asumă responsabilitatea pentru accidentele provocate de către beneficiari.

În cazuri excepţionale, defecţiuni tehnice, administratorul poate întrerupe activitatea parţial sau în totalitate şi poate schimba programul afişat (stabilit iniţial).

Pentru eliberarea brăţărilor magnetice sunt necesare următoarele:

– abonamente procurate (cardurile magnetice)

– dovada achitării taxei de acces stabilită

Utilizarea saunelor este permisă beneficiarilor care au achitat biletul pentru saună, numai în intervalul orar stabilit în prezentul regulament.

Obligațiile personalului angajat al bazinului olimpic sunt următoarele:

– fiecare angajat trebuie să respecte cu strictețe prezentul regulament, atribuțiile din Fișa postului și sarcinile încredințate, precum și programul de muncă stabilit de către șefii săi ierarhici.

– fiecare angajat trebuie să se prezinte la serviciu în perfectă stare de sănătate și odihnă. Îi este interzis cu desăvârșire prezentarea la serviciu în stare de ebrietate sau sub influența narcoticelor, precum și consumul de alcool sau narcotice în timpul programului de lucru.

– angajaților le este interzisă introducerea în incinta bazinului a bunurilor materiale străine, precum și a persoanelor străine, precum și scoaterea bunurilor materiale aparținând bazinului, fără aprobarea șefilor ierarhici.

– personalul angajat are obligația să respecte cu strictețe disciplina la locul de muncă și să militeze pentru promovarea unui climat corespunzător, atât pentru colegii de muncă, cât și pentru beneficiarii serviciilor bazinului. Se subliniază necesitatea ca fiecare angajat să adopte o atitudine plină de respect și solicitudine, față de toți beneficiarii serviciilor oferite (abonați, clienți plătitori de bilet de intrare, sportivi, cursanți, aparținători).

– fiecare angajat trebuie să urmărească respectarea prevederilor prezentului regulament, atât de către colegii de muncă, cât și de către beneficiarii de servicii, semnalând/raportând în cel mai scurt timp neregulile observate, șefilor ierarhici.

Sancţiuni

Nerespectarea obligaţiilor prevăzute de regulament, precum şi nerespectarea dispoziţiilor art. 13 din regulament, inclusiv a prevederilor Regulamentului de organizare şi desfăşurare a cursului de iniţiere înot se sancţionează cu avertisment, la prima abatere, apoi cu anularea abonamentului sau dreptului de folosinţă – la repetarea abaterii sau săvârşirea altei abateri şi, după caz, cu interzicerea dreptului de utilizare a Bazinului Olimpic timp de până la 3 luni.

Comportamentul indecent al beneficiarilor față de personalul angajat sau față de alți beneficiari (injurii, comportament scandalos și/sau agresiv, și gesturi ofensatoare, nuditate), duce la interzicerea accesului în bazin și chiar la anularea abonamentului.

Nerespectarea în mod repetat a regulilor de igienă conduce la interzicerea accesului în incinta bazinului și chiar la anularea abonamentului.

În cazul producerii de pagube din culpă sau din cauza exploatării defectuoase a bunuriulor din dotare, persoanele stabilite vinovate vor suporta integral paguba produsă.

Este interzisă facilitarea accesului de către beneficiarii posesori ai brățării magnetice pentru accesul la saună, a altor persoane care nu au achitat acest serviciu. În acest caz, acestor persoane, li se va interzice accesul în incinta bazinului pe o perioadă de 3 luni (atât persoanei care a facilitat accesul la saună cât și persoanei/persoanelor care au folosit sauna fară să achite cotravaloarea serviciului).

Nerespectarea regulamentului de către instructorii de înot, în ccea ce privește activitatea de inițiere (depășirea numărului maxim de 15 copii/instructor, acceptarea copiilor care nu au achitat biletul de intrare, etc) duce la interzicerea accesului instructorului în incinta bazinului și anularea contractului de închiriere a culoarului de înot.

Refuzul de a suporta pagubele produse prin utilizarea defectuoasă, producerea de distrugeri a dotărilor, echipamentelor, spațiilor sau oricăror bunuri puse la dispoziție atrage după sine consecințele prevăzute de reglementările și legislația în vigoare și interzicerea accesului la Bazinul Olimpic până la soluționarea cauzei.

Personalul – responsabil cu atribuții de administrare, de respectare a regulamentului, programului aprobat și a contractelor în derulare – va consemna printr-un proces verbal de constatare abaterile săvârşite, persoanele vinovate, sancțiunile aplicate, în caz contrar vor suporta cheltuielile de readucere la forma inițială a pagubelor produse.

Nerespectarea oricăror altor reglementări, norme și prevederi legale în vigoare atrage după sine suportarea consecințelor de către făptuitori.

Administratorul bazinului nu va acorda despăgubiri morale sau financiare în cazul producerii de accidente sau pagube materiale beneficiarilor, din culpa acestora.

TARIFE:

BAZIN

– copii/ elevi/ studenți la zi/ pensionari/ șomeri în plată / persoane cu handicap: 10 lei / şedinţa de 2 ore

– adulți: 15 lei / şedinţa de 2 ore

SAUNĂ:

– elevi/ studenți la zi/ pensionari/ șomeri în plată / persoane cu handicap: 5 lei / 15 minute

– adulți: 10 lei / 15 minute

Abonamente:

Bazin:

Copii / elevi / studenţi la zi / pensionari / şomeri în plată / persoane cu handicap (o şedinţă, 2 ore):

– 10 şedinţe: 85 lei, valabilitate 30 zile (85%)

– 20 şedinţe: 150 lei – valabilitate 60 de zile (75%)

– 30 şedinţe: 210 lei – valabilitate 90 de zile (70%)

Adulți (o şedinţă, 2 ore):

– 10 şedinţe: 130 lei – valabilitate 30 de zile

– 20 şedinţe: 225 lei – valabilitate 60 de zile

– 30 şedinţe: 315 lei – valabilitate 90 de zile

Saună:

Elevi / studenţi la zi / pensionari / şomeri în plată / persoane cu handicap (o şedinţă, 15 minute):

– 10 şedinţe: 40 lei

– 20 şedinţe: 75 lei

– 30 şedinţe: 100 lei

Adulţi (o şedinţă, 15 minute):

–10 şedinţe: 80 lei

– 20 şedinţe: 150 lei

– 30 şedinţe: 200 lei

Tarif închiriere culoar bazin: persoanele fizice (grup organizat) sau persoanele juridice pot închiria, la cerere, pentru maxim 15 persoane / culoar pentru agrement cu 100 lei pe oră.

Tarif închiriere bazin pentru concursuri sportive: 250 lei/oră (anterior 400 lei/oră)

Abonament iniţiere cu instructor (personal angajat CSM Unirea Alba Iulia): 250 lei/10 şedinţe (valabilitate o lună şi jumătate – 45 zile calendaristice)

Tarif intrare iniţiere înot cu instructor (personal angajat CSM Unirea Alba Iulia): 30 lei/ oră/ persoană

Tarif intrare iniţiere înot cu instructor extern: 10 lei / 1 oră / persoană (anterior 20 lei)

Tarif rezervare culoar iniţiere înot: 5 lei/cursant/oră – număr maxim 30 copii/culoar (anterior 200 lei/culoar/oră, doar pentru posesorii de contract de închiriere).

Tarif închiriere locaţie cafenea (preţ pornire licitaţie): 8 lei / mp / lună

Tarif închiriere cabinet masaj (preţ pornire licitaţie): 6 lei / mp / lună

Tarife închiriere spaţii antrenori, arbitri: 2 lei/mp/lună

Tarif închiriere magazie: 1 leu / mp / lună

Elevii de la CSS Alba Iulia – specialitatea înot şi sportivii secţiei de polo de la CSM Unirea Alba Iulia au gratuitate cu tabel nominal semnat de conducerea cluburilor pentru fiecare clasă/secţie.

Pentru eliberarea abonamentelor, biletelor cu preţ redus (copii, elevi, studenţi la zi, pensionari, şomeri, persoane cu handicap), este necesară prezentarea documentelor ce atestă această calitate (adeverinţă, cupon pensie, carnet şomer vizat la zi).


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Curier Județean

VIDEO| Concert emoționant La Biserica Evanghelică din Sebeș pentru a-l omagia pe Carl Filtsch, care a încântat 200 de copii

Publicat

în

Concert emoționant La Biserica Evanghelică din Sebeș pentru a-l omagia pe Carl Filtsch, care a încântat 200 de copii

Vineri, 27 mai 2022, la Sebeș a avut loc un impresionant concert educativ menit să îl omagieze pe Carl Filtsch, micul geniu al muzicii clasice născut în vechiul burg săsesc, în anul 1830. Centrul Cultural „Lucian Blaga” Sebeș a invitat toate școlile din localitate să participe la un eveniment care le-a fost dedicat și care a avut ca scop promovarea emoționantei povești a lui Carl Filtsch în rândul elevilor. Primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor și preotul Alfred Dahinten au adus un omagiu la statuia lui Carl Fitsch, situată pe bulevardul Lucian Blaga din Sebeș, pe aleea din vecinătatea Bisericii Evanghelice.

Concert educativ s-a numit „Harmony of sounds” și a fost atent pregătit de muzicienii: Emma Damian – flaut, Alexandra Pamfilie – pian, Radu Besliu – clarinet, Mihaela Roșiu – vioară, Alina Cozma – vioară, Irene Marc – violă, Darius Clamba – violoncel, Tabea Bebeșelea – flaut, Alexandra Diaconu – flaut, Beatriz Marc – flaut, Petru Mazilu – pian, Ovidiu Borz – fagot, Paul Pienariu – cajon. Repertoriul a inclus: „10000 Reasons” – Matt Redman, „Amazing Grace” – Sergiu Strete, „Pilgrim” – autor necunoscut, aranjament Laurențiu Muntean, „Overcomer” – Daniel Ardelean, „Cornerstone” – Bradley Knight, „Greatness” – Daniel Petrean și Laurențiu Muntean.

Elit - Gustul Desăvârșit

Muzicianul Carl Filtsch (1830-1845) s-a născut la Sebeș și este considerat unul dintre cei mai mari pianiști ai secolului al XIX-lea și cel mai strălucit discipol al marilor compozitori Frédéric Chopin și Franz Liszt. Deși s-a stins la o vârstă fragedă (15 ani), Carl Filtsch s-a remarcat în viața culturală a vremii sale, în cele mai importante centre ale Europei: Budapesta, Viena, Wiesbaden, Baden-Baden, Paris și Londra. Monumentul său funerar, dăltuit în marmură, se găseşte în cimitirul San Michele din Veneţia.

Carl Filtsch, care a început să improvizeze la pian de la o vârstă fragedă, a lăsat în urma sa opt compoziţii proprii, dintre care unele au fost publicate pentru prima dată la Londra, în 1843. El a compus şi un concert pentru pian, care, din păcate, s-a pierdut. În ciuda influenţelor uşor de recunoscut ale profesorilor săi, în lucrările sale se oglindesc o maturitate timpurie şi un talent remarcabil. Dintre compoziţiile sale amintim: „Choral 1839″, „Romanze ohne Worte 1840″, „Barcarolle”, „Mazurka”, „Impromptu in Ges – Dur 1843″, „Impromptu inb – Moll 1843″, „Introduction und Variationen Op.2″, „Lebewohl von Venedig (Adieu)”.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

FOTO| Beneficiarii Centrului de zi pentru persoane adulte cu dizabilități „Sfântul Meletie” din Alba Iulia au vizitat mai multe obiective religioase din județul Alba

Publicat

în

FOTO| Beneficiarii Centrului de zi pentru persoane adulte cu dizabilități „Sfântul Meletie” din Alba Iulia au vizitat mai multe obiective religioase din județul Alba

Beneficiarii Centrului de zi pentru persoane adulte cu dizabilități „Sfântul Meletie” din Alba Iulia au luat parte, joi, 26 mai, la un pelerinaj organizat de Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia, în colaborare cu Direcția pentru Asistență Socială Alba. De data aceasta, 16 beneficiari, cu vârste cuprinse între 28 și 73 de ani au vizitat mai multe obiective religioase din județul Alba.

În prima parte a zilei, excursioniștii au poposit la Mănăstirea cu hramul „Sfinții Apostoli Petru și Pavel”, de la Râmeț. Aici, beneficiarii s-au închinat la racla cu moaștele Sfântului Ghelasie de la Râmeț, au aflat despre cât de grabnic ajutător este Sfântul Efrem cel Nou și s-au rugat la mormântul părintelui Dometie Manolache, unul dintre duhovnicii de profunzime ai acestei vetre monahale. Intinerariul a continuat cu Schitul ,,Înălțarea Sfintei Cruci” din Aiud, unde beneficiarii au vizitat monumentul noilor martiri ai neamului românesc, numit „Calvarul Aiudului”. În interiorul edificiului memorialistic sunt inscripționate pe plăci de marmură numele mărturisitorilor temnițelor comuniste și osuarul. Tot aici, pelerinii așezământului social au participat la Sfânta Liturghie.

Elit - Gustul Desăvârșit

În a doua parte a zilei beneficiarii au avut plăcerea de a vizita mănăstirea Dumbrava, care poartă hramul Sfântului Dimitrie, Izvorâtorul de Mir, bucurându-se de explozia ce o înconjoară. Următoarea oprire a fost la un local din Aiud unde drumeții au servit prânzul și au avut prilejul să-și împărtășească impresiile despre locurile pe care le-au vizitat, până în acel moment.

Ultima parte a zilei a fost rezervată vizitării celor două mânăstiri din localitatea Rimetea. Unul din aceste așezăminte monahale poartă hramul „Sfinții Arhangheli Mihail, Gavriil și Rafail”. Aici, beneficiarii s-au închinat cu evlavie la icoane, la raclele cu relicvele Sfântului Efrem cel Nou și ale Sfântului Gherasim din Kefalonia și au simțit să intoneze câteva cântece religioase și pricesne. La cealaltă mănăstire, aflată sub oblăduirea Sfântului Ioan Botezătorul, participantii la acest pelerinaj au avut prilejul de a lua parte la slujba Vecerniei, săvârșită în paraclisul de vară.

Centrul de zi pentru persoane adulte cu dizabilități „Sf. Meletie” Alba Iulia oferă servicii de informare și consiliere socială, consiliere psihologică și spirituală, servicii de recuperare, kinetoterapie și ergoterapie, orientare profesională și facilitarea obținerii unui loc de muncă, activități de socializare, culturale și recreative pentru 20 de persoane cu dizabilități din Alba Iulia și pentru 105 persoane cu dizabilități ocrotite în 11 Locuințe Maxim Protejate din județul Alba.

Centrul funcționează din anul 2008 în cadrul Asociației Filantropia Ortodoxă Alba Iulia, în parteneriat cu Primăria Alba Iulia prin Direcția de Asistență Socială Alba Iulia și Consiliul Județean Alba prin DGASPC Alba.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

FOTO| Concursul „Educație Rutieră – Educație pentru Viață”: Echipajul Școlii Gimnaziale „Avram Iancu” din Alba Iulia a ocupat locul I

Publicat

în

FOTO| Concursul „Educație Rutieră – Educație pentru Viață”: Echipajul Școlii Gimnaziale „Avram Iancu” din Alba Iulia a ocupat locul I

Etapa judeţeană a concursului „Educaţie Rutieră – Educaţie pentru Viaţă” și-a desemnat câștigătorii. Locul I a fost câștigat de echipajul Şcolii Gimnaziale „Avram Iancu ” din Alba Iulia.

Azi, 27 mai 2022, a avut loc etapa judeţeană a concursului „Educaţie Rutieră – Educaţie pentru Viaţă”, organizat de Inspectoratul de Poliție Județean Alba împreună cu Consiliul Județean Alba și Inspectoratul Școlar Județean Alba.

Elit - Gustul Desăvârșit

Concurenţii au avut de parcurs 3 probe, una de teorie, o probă de îndemânare în conducerea bicicletei, pe un traseu special amenajat şi una practică, de aplicare a cunoștințelor teoretice.

Înainte de începerea competiției, participanţii au fost instruiţi de polițiștii Serviciului Rutier cu privire la regulile impuse de competiţie.

Scopul acestui concurs, a cărei organizare a fost reluată după o pauză de doi ani, cauzată de pandemie, la Şcoala Gimnazială „Avram Iancu” din municipiul Alba Iulia, este acela de a forma, în rândul elevilor, un comportament rutier responsabil, pe baza cunoaşterii şi respectării regulilor de circulaţie, în vederea prevenirii accidentelor rutiere.

Participanții au avut ocazia să-şi demonstreze cunoştinţele dobândite în ceea ce priveşte circulaţia rutieră, precum şi îndemânarea în folosirea bicicletei în poligon.

Premiile, puse la dispoziție de Consiliul Județean Alba, au constat în biciclete, corturi pentru camping, saci de dormit, articole de camping, dulciuri diplome și medalii.

Pe primul loc al podiumului a urcat echipajul format din elevi ai Şcolii Gimnaziale „Avram Iancu” din Alba Iulia, pe locul II s-a clasat echipajul Școlii Gimnaziale ”Axente Sever” din Aiud, iar pe locul III echipajul Școlii Gimnaziale ”Lucian Blaga” din Ocna Mureș.

Câştigătorii concursului vor participa la faţa naţională, care se va desfăşura, în vacanța de vară, la Buzău.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare