Rămâi conectat

Actualitate

Sumă echivalentă cu trei salarii minime pentru unii tineri români: Cine ar putea beneficia de bani

Publicat

în

Sumă echivalentă cu trei salarii minime pentru unii tineri români: Cine ar putea beneficia de bani

Unii tineri români pot să primească o indemnizație echivalentă cu trei salarii minime, în anumite condiții, potrivit unei inițiative legislative care a fost înaintată la Senat.

Este vorba despre acei tineri care dintr-un motiv sau altul au fost puși sub protecție specială și care ies din acest sistem.

Inițiativa mai prevede că acești tineri vor trebui asistați de autorități pentru a-i ajuta să își găsească un loc de muncă, cu un an înainte de ieșire acestora din sistem.

Elit - Gustul Desăvârșit

Scopul acestei noi propuneri legislative care a fost înaintată la Senat și care completează și modifică Legea 272/2004 este de a îmbunătăți legislația din domeniul privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului.

La modul concret, proiectul prevede că tinerii pentru care s-a stabilit o măsură de protecţie specială vor avea dreptul, la ieşirea din acest sistem, la o indemnizaţie care se va acorda o singură dată și al cărei cuantum va reprezenta de trei ori valoarea salariului de bază minim brut pe ţară.

Așadar, ținând cont de faptul că în prezent salariul minim este de 2.550 de lei, valoarea indemnizației pe care tinerii o vor primi ar fi de 7.650 de lei.

Apoi, tinerii cu vârsta de peste 18 ani, care au beneficiat de o măsură de protecţie specială, vor putea opta pentru continuarea măsurii de protecţie specială sau pentru primirea unei indemnizaţii lunare în valoare de 4,8 ISR (în prezent, aproximativ 2.500 de lei), notează Avocatnet. Totodată, aceștia vor putea primi această indemnizație până la împlinirea vârstei de 26 de ani tinerii care vor dovedi că urmează o formă de învăţământ la zi sau au un loc de muncă.

Această nouă inițiativă legislativă mai prevede și obligaţia direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului de a-i sprijini pe aceşti tineri în căutarea unui loc de muncă şi a unui loc de cazare, chiar înainte de termenul stabilit de lege pentru ieşirea din sistem, respectiv în ultimul an petrecut acolo.

Dacă nu se vor conforma viitoarei reguli, direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului vor risca amenzi cuprinse între 2.500 și 5.000 de lei.

Potrivit inițiatorilor, aceste măsuri sunt “necesare pentru uşurarea tranziţiei la viaţa de adult independent”și, totodată, măsurile sunt destinate sporirii încrederii în şansele de reuşită a acestor tineri.

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Raluca Turcan: „Pensiile speciale presupun 1,3 miliarde de lei pe an, impactul nu e mare”

Publicat

în

Raluca Turcan: „Pensiile speciale presupun 1,3 miliarde de lei pe an, impactul nu e mare”

Fostul ministru al Muncii, Raluca Turcan a declarat, luni, în emisiunea Talk News de la Profit News TV, că pensiile speciale presupun o cheltuială de 109 milioane de lei pe lună, undeva la 1,3 miliarde de lei pe an, comparativ cu pensiile bazate pe contributivitate pentru care se plătesc, lunar, 8 miliarde de lei pe lună.

Ea a precizat că bugetul pe pensii de anul acesta a început cu un deficit de 12 miliarde de lei. În plus, Turcan a menţionat că la începutul lunii septembrie avem jalon în PNRR să prezentăm o primă variantă a noii legi a pensiilor, iar până la finalul anului să finalizăm această lege. Despre creşterea pensiilor, ea a spus că decizia este una politică şi nu o anunţă ministrul Muncii, ci premierul.

”Bugetul pe anul acesta a început cu un deficit de 12 miliarde de lei, asa a fost prognozat. Din punctul meu de vedere şi din toate cifrele, acest deficit este în creştere, pentru că între timp s-au mai făcut majorări de pensii, susţinute din bugetul asigurărilor sociale, şi cred că acest deficit va creşte. De altfel, anul trecut am ajuns la un deficit total la bugetul asigurărilor sociale, de 7 miliarde de lei. Subvenţia a fost anul trecut de 17 miliarde, cel mai probabil anul acesta deficitul va fi tot pe acolo”, a arătat Raluca Turcan.

Elit - Gustul Desăvârșit

Ea a precizat că ”singura modalitate de reducere a deficitului este creşterea ocupării, pentru că doar în felul acesta creşte contributivitatea la bugetul asigurărilor sociale.

Turcan a menţionat că anvelopa totală a pensiilor, raportată la PIB, este în momentul de faţă pentru sistemul public de 7,5%.

”În PNRR, în condiţiile în care nu aveam majorare de inflaţie, pentru a ţine cheltuielile într-un anumit nivel (..) s-a agreat cu chiu cu vai procentul de 9,4%. Acest procent a fost în mai mare măsură asumat de ministrul Fondurilor Europene, decât de mine, ca ministru al Muncii. Eu atunci am pus la dispoziţie mai multe varinate, în mod categoric am spus că pensiile din sistemul de apărare şi ordine publică nu trebuie să intre în această discuţie pentru că ele nu sunt pensii speciale”, a arătat Raluca Turcan.

Fostul ministru a precizat că, în momentul de faţă, din bugetul de asigurări şi de stat sunt plătite două tipuri mari de pensii, cele din sistemul public, care înseamnă 8 miliarde de lei pe lună şi pensiile speciale, care includ 6 categorii mari şi late şi nu intră cei din apărare, parlamentarii sau primarii şi care presupun o cheltuială lunară de aproximaitv 109 milioane de lei.

”Impactul nu este foarte mare al pensiilor speciale. În aceşti 109 milioane intră şi magistraţii. (..) Aceste pensii speciale presupun o cheltuială de 109 milioane de lei pe lună, per ansamblu cred că undeva la 1,3 miliarde de lei pe an, acesta este impactul. Nu înseamnă că nu trebuie umblat şi acolo”, a mai spus ea.

Turcan a mai spus că ”avem ca jalon în PNRR ca la începutul lunii septembrie să fie prezentată o primă variantă în spaţiul public şi la finalul anului să fie gata o nouă lege a pensiilor, astfel încât să răspundă la cele două criterii de bază, contributivitate şi echitate”.

”Aşa este jalonul în PNRR. Nu ştiu care este situaţia la ministerul Muncii dar ştiu un lucru clar că orice ieşire din PNRR înseamnă o sancţiune financiară în banii care trebuie să ne vină de la PNRR”, a explicat Turcan.

Ea a precizat că nu ministrul muncii decide cu cât cresc pensiile, pentru că este vorba de o decizie eminamente politică, pe care o ia premierul.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Posturile de bugetari se DUBLEAZĂ la Cancelaria Premierului: Ce motive sunt invocate

Publicat

în

Posturile de bugetari se DUBLEAZĂ la Cancelaria Premierului: Ce motive sunt invocate

​Cancelaria Prim-Ministrului va avea competențe extinse, inclusiv drept de inițiativă legislativă, iar numărul maxim de posturi va fi de 103, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetelor acestora, față de un număr de 57 de posturi în prezent, se arată într-un proiect de Hotărâre aflat luni pe masa Executivului.

Prin proiectul de act normativ se stabilesc măsuri de organizare și funcționare, precum și atribuțiile, numărul maxim de posturi, numărul și structura organizatorică ale Cancelariei Prim-Ministrului, structură cu personalitate juridică, în subordinea Prim-ministrului și în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, finanțată de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.

În nota de fundamentare, se arată că în prezent, Cancelaria Prim-ministrului are un număr de 57 de posturi formate din funcționari publici și personal contractual.

Elit - Gustul Desăvârșit

Prin actul normativ aflat luni pe agenda Guvernului, numărul maxim de posturi al Cancelariei Prim-Ministrului va fi de 103, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetelor acestora.

Alte modificări:

  • În cadrul Cancelariei Prim-Ministrului îşi desfăşoară activitatea unul sau mai mulţi secretari de stat şi consilieri de stat, precum şi directorul de cabinet al Prim ministrului, cu rang de secretar de stat, numiţi, respectiv eliberaţi din funcţie prin decizie a Prim-ministrului.
  • În cadrul Cancelariei Prim-ministrului își desfășoară activitatea purtătorul de cuvânt al Guvernului, secretar de stat în cadrul Cancelariei Prim-Ministrului.
  • Atribuțiile funcționale și domeniile de competență ale secretarilor și consilierilor de stat se stabilesc prin Ordin al șefului Cancelariei, cu acordul Prim-ministrului;
  • Numărul maxim de posturi al Cancelariei Prim-Ministrului este de 103, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetelor acestora.
  • Personalul Cancelariei Prim-Ministrului este format din funcționari publici și personal contractual.
  • Personalul Cancelariei Prim-Ministrului este salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile personalului plătit din fonduri publice.
  • În cadrul Cancelariei Prim-ministrului îşi desfăşoară activitatea Consiliul consultativ, organ colectiv din care fac parte personalități reprezentative ale mediului academic, de afaceri şi ale societății civile, cu rol de a emite propuneri, opinii și analize în domeniul de competenţă al Cancelariei Prim-ministrului.
  • Activitatea membrilor Consiliului consultativ este neremunerată.
  • Pe lângă cele două direcții, respectiv Direcția Protocol și Relații Internaționale și Direcția Comunicare și Relații cu Presa, se prevede și organizarea direcțiilor suport, respectiv Direcția asigurare resurse și Compartimentul Juridic, precum și Serviciul evaluare, analiză și coordonare strategică, având în vedere rolul esențial al Cancelariei Prim-Ministrului, acela de coordonare interinstituțională pentru asigurarea unei abordări integrate și coerente a actului de guvernare, în acord cu Programul de Guvernare în vederea corelării priorităților guvernamentale şi o mai bună evidență a stadiului de implementare.

Cancelaria Prim-Ministrului este condusă de şeful Cancelariei, cu rang de ministru, numit şi eliberat din funcţie prin decizie a prim-ministrului. Șeful Cancelariei Prim-Ministrului are calitatea de ordonator terțiar de credite.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

ANGAJĂRI la ISU Alba din sursă externă: ZECI de posturi sunt scoase la concurs. Condiții de participare

Publicat

în

ANGAJĂRI la ISU Alba din sursă externă: ZECI de posturi sunt scoase la concurs. Condiții de participare

ISU Alba anunță că organizează un concurs pentru ocuparea a peste 80 de posturi din cadrul unității.

„Înscrie-te sau adaugă în comentarii pe cineva care visează să urmeze o carieră militară în arma pompierilor și în care ai încredere că va reuși!

Am dat startul la înscrierea pentru concurs la 81 de posturi vacante, prin încadrare din sursă externă, după cum urmează:

Elit - Gustul Desăvârșit

3 posturi de ofițer:
Componenta de Securitate pentru Tehnologia Informației și Comunicațiilor – https://bit.ly/3A7b72M
Control și Activități Preventive – https://bit.ly/3Or9JfS
Serviciul Logistic – https://bit.ly/3y0FoO4

9 posturi de subofițer:
Compartimentul Financiar – https://bit.ly/3bkFE2K
Compartimentul Prevenirea Riscurilor Profesionale și Protecția Lucrătorilor – https://bit.ly/3NqU52J
Subofițer Administrativ – Stația de pompieri Câmpeni – https://bit.ly/3A6AF01
Serviciul Logistic:
– https://bit.ly/3nmcdAk
– https://bit.ly/3NqIktd
– https://bit.ly/3u6sDAn
Compartimentul Secretariat, Documente Clasificate și Arhivă – https://bit.ly/3NofDgr
Centrului Operațional – https://bit.ly/3xUHrTX
Serviciul Resurse Umane – https://bit.ly/3nkC4IP

1 post conducator auto:
Serviciul Logistic – https://bit.ly/3HWLJ1J

35 posturi coducator auto – autospeciale: https://bit.ly/3NlC2Lf
33 posturi soldat profesionist – servant: https://bit.ly/3HVE2sA

Mai întâi citește cu foarte mare atenție anunțurile postate pe site-ul nostru www.isualba.ro și urmărește cu atenție toți pașii menționați acolo, pentru a putea completa dosarul de înscriere.

Toate documentele necesare se depun DOAR în format electronic, la adresa de e-mail menționată în anunțul pentru care post vrei să aplici.

Nu mai ezita și aplică acum! Noi te așteptăm în echipa noastră!

Totodată, pentru orice nelămurire legată de participarea la concurs sau la întocmirea documentelor puteți apela numărul de telefon 0743184717(serviciul resurse umane), de luni pana vineri, între orele 08:00 – 16:00.”, se arată în mesajul publicat de către ISU Alba.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare