SUBIECTE la Evaluarea Națională de la clasa a VI-a 2022, proba la Matematică și Științe ale naturii: Ce au avut de rezolvat elevii
SUBIECTE la Evaluarea Națională de la clasa a VI-a 2022, proba la Matematică și Științe ale naturii: Ce au avut de rezolvat elevii
Subiectele la Evaluarea Națională de la clasa a VI-a au fost publicate, pentru proba la Matematică și Științe ale naturii. Testarea de 60 de minute are rolul de a le da copiilor și părinților o primă idee asupra liceelor sau școlilor profesionale pentru care s-ar putea pregăti, dar verifică și nivelul pierderilor generate în pandemie.
Rezultatele copiilor la evaluarea de la clasa a VI-a nu vor fi trecute în catalog, nici nu vor fi făcute publice, ci vor fi comunicate fiecărui părinte în parte de către profesorul diriginte.
SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, la Matematică și Științe ale naturii
CLICK PENTRU: SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, la Matematică, TEST 1
CLICK PENTRU: SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, la Matematică, TEST 2
Testele sunt elaborate de Centrul Național Pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale și trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate. Testele sunt evaluate în cadrul unităţii de învăţământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate, în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test.
Potrivit manualului de practici pentru școli, în fiecare clasă, elevii vor fi așezați în bănci câte doi sau conform așezării lor obișnuite. Distribuirea testelor se va face controlat, după cum urmează: Testul nr. 1, Testul nr. 2 etc., până când fiecare copil și-a primit testul pe care trebuie să lucreze, se arată în document.
Algoritmul administrării textelor scrise urmărește distribuirea simultană și controlată a celor două variante de teste pentru fiecare evaluare națională, în fiecare clasă testată, din fiecare școală care are elevi în clasa a VI-a.
La expirarea timpului de lucru, testele vor fi recuperate și sortate în ordinea distribuirii lor pe fiecare clasă și organizate în pachete. Pachetele astfel constituite vor fi aduse la Comisia de organizare și de administrare a EN-2022 din unitatea de învățământ.
Eventualii elevi întârziați vor fi conduși de către asistent într-o altă sală de clasă, unde pot fi supravegheați. În cazul în care un elev a lipsit la o zi de testare, dar a venit la următoarele, va participa în continuare la testare, în mod obișnuit, se arată în document. Se urmărește implicarea tuturor elevilor în EN-2022, în condiții comparabile de administrare.
La eventualele întrebări ale elevilor, li se sugerează să citească încă o dată cerințele cu atenție. Administratorul testului este rugat să noteze eventualele întrebări ale elevilor în raportul testării și să le reproducă în Raportul Administratorului de test.
Amintim că Sorin Cîmpeanu spunea într-o dezbatere organizată de Edupedu.ro, în luna septembrie 2021, că Evaluările Naționale din anul școlar 2021-2022 vor fi standardizate și corectarea va fi făcută computerizat: „Va trebui însă să derulăm foarte repede acest proces, va trebui să achiziționăm și echipamentele și va trebui să formăm și cadrele didactice pentru aceste evaluări online, asumate într-adevăr pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a și pentru Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a. Asumate și la nivel de proiect pilot pentru examenul de Bacalaureat, pilot însemnând evaluarea din cel puțin un liceu în fiecare județ”.
Iată ce spunea Radu Szekely, consilierul ministrului Educației, în luna ianuarie a acestui an despre evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a: „Evaluările de clasele a II-a, a IV-a și a VI-a sunt deja standardizate. Itemii care sunt folosiți sunt itemi care evaluează specific niște competențe foarte bine descrise. Profesorii primesc în baremul de corectare o descriere a acestor competențe și scopul acestor evaluări tocmai acesta a fost: să realizeze o evaluare standardizată și să sprijine profesorul, învățătorul în elaborarea inclusiv a activităților de învățare remedială. Nu s-a realizat neapărat acest lucru, însă instrumentul există. Trebuie să reglăm procesul, pentru că de multe ori, instrumentele se pun la dispoziție, însă implementare are de suferit. Într-adevăr, și aici, implementarea a avut de suferit.”
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
ANGAJĂRI la STAT 2025: Posturi vacante în instituții din Alba, la data de 27 IULIE 2025. Calendarul examenelor și condițiile de înscriere la CONCURS
ANGAJĂRI la STAT 2025: Posturi vacante în instituții din Alba, la data de 27 IULIE 2025. Calendarul examenelor și condițiile de înscriere la CONCURS Mai multe instituţii publice din Alba anunță posturi vacante la data de 27 iulie 2025 și organizează concursuri în următoarea perioadă. Pentru ocuparea posturilor, candidaţii trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind […]
Intervenție Salvamont Alba în zona Țicu Blagului, în apropiere de Sălciua: Un turist de 25 de ani, epuizat și deshidratat, și-a pierdut starea de conștiență și a căzut pe poteca turistică
Intervenție Salvamont Alba în zona Țicu Blagului, în apropiere de Sălciua: Un turist de 25 de ani, epuizat și deshidratat, și-a pierdut starea de conștiență și a căzut pe poteca turistică Salvamont Alba a intervenit sâmbătă noaptea în zona Țicu Blagului, în apropiere de Sălciua, unde un turist de 25 de ani, epuizat și deshidratat, […]
ACCIDENT în Alba Iulia: Adolescent de 14 ani, acroșat de o mașină pe Bulevardul Revoluției. Trafic îngreunat
ACCIDENT în Alba Iulia: Adolescent de 14 ani, acroșat de o mașină pe Bulevardul Revoluției. Trafic îngreunat Un accident rutier a avut loc sâmbătă noaptea, în jurul orei 21.30, în Alba Iulia. Un adolescent de 14 ani a fost acroșat de o mașină. Citește și: Accident rutier GRAV pe DN 7: Trei persoane rănite, dintre […]