Rămâi conectat

Actualitate

STUDIU : Alcoolul este produsul cu cea mai mare căutare în pandemie. Procentul de consum a crescut în această perioadă

Ioana Oprean

Publicat

în

STUDIU : Alcoolul este produsul cu cea mai mare căutare în pandemie. Procentul de consum a crescut în această perioadă

Vânzările de băuturi alcoolice s-au majorat cu 9% în acest an faţă de anul trecut şi cu 25,9% faţă de 2019, fiind produsul cu cea mai mare creştere în timpul pandemiei din piaţa FMCG, a declarat, joi, Daniela Popescu, retail services leader NielsenIQ, într-o conferinţă de specialitate.

Potrivit Agerpres, din totalul pieţei de FMCG (Fast Mover Consumer Goods – bunuri de consum cu mişcare rapidă n.r.) , 53% reprezintă produsele alimentare, 17% băuturile non-alcoolice, 15% cele alcoolice şi 15% medicamentele.
Vânzările de alimente au crescut cu 1,5% în acest an şi cu 21% faţă de 2019. Cele de băuturi non-alcoolice, cu 7,7% faţă de anul trecut şi cu 13,5% faţă de 2019, iar, în cazul medicamentelor, creşterea a fost de 0,4%, respectiv 11,7%.

„Aşa arată poza pieţei de FMCG. Aş vrea să mă opresc asupra băuturilor alcoolice. Tot anul trecut, băuturile alcoolice au crescut în toate canalele, inclusiv în benzinării. Ne-am întrebat ce se va întâmpla cu aceste vânzări când vom putea ieşi din casă, când vom putea merge la restaurant, dar vedem că ele au continuat să crească cu 9% în acest an”, a arătat reprezentanta companiei de analiză a pieţei.

Această creştere are loc şi pe fondul unei promovări intensive, 30% din vânzările de băuturi alcoolice având loc în cadrul unei promoţii, după cum arată datele din mai 2021.

O altă categorie care a crescut foarte mult şi creşte în continuare este cea a produselor destinate animalelor de companie, pentru că anul trecut foarte mulţi au adoptat un câine sau o pisică.

În ceea ce priveşte comerţul online, cota de piaţă a acestuia s-a dublat în aproape toate ţările UE.

„A existat întrebarea dacă acest lucru este de durată sau dacă se va schimba de îndată ce vom putea merge şi fizic la magazin. Răspunsul este că acest trend va rămâne. Vânzările e-commerce în România pentru retailerii care vând şi fizic şi online au crescut cu 29% în 2021 şi trebuie să luăm în calcul că această creştere de 29% vine peste acel boom din 2020, când am fost în lockdown şi am avut cu toţii foarte multe restricţii”, a mai spus reprezentanta Nielsen.

Astfel, în cazul produselor electronice şi a celor destinate bebeluşilor, peste 60% din consumatori declarau că îşi fac cumpărăturile exclusiv în zona online, la finalul anului 2020.

Studiile Nielsen au mai relevat că nu mai este atât de important driverul privind proximitatea geografică, ci, în acest an, pentru prima dată importanţa acestuia a fost în scădere. În schimb consumatorii caută mai mult ca un magazin să aibă promoţii, programe de loialitate, dar şi produse noi şi inovaţii.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Digitalizarea blocată de birocrație: Instituțiile din România nu pot citi noile cărți electronice de identitate pentru că nu au echipamentele necesare

Buzdugan Rebecca

Publicat

în

Digitalizarea blocată de hârțogărie: Instituțiile din România nu pot folosi noile cărți electronice de identitate pentru că nu au echipamentele potrivite Digitalizarea dă rateuri în România pentru că birocrația e peste tot și instituțiile nu au echipamentele necesare. Chiar dacă peste 500.000 de oameni au cărți electronice de identitate, unele instituții nu pot citi datele […]

Citește mai mult

Actualitate

Furtuna Zack lovește România: Zonele unde se așteaptă vijelii puternice. Europa, sub cod de furtuni violente cu rafale de 120 km/h

Ioana Oprean

Publicat

în

Furtuna Zack lovește și în România: Zonele unde se așteaptă vijelii puternice. Europa, sub cod de furtuni violente cu rafale de 120 km/h Europa trece printr-o perioadă marcată de instabilitate atmosferică severă, cauzată de furtuna Zack, un fenomen meteo de toamnă timpurie care a făcut deja ravagii în mai multe țări din vestul și centrul […]

Citește mai mult

Actualitate

Românii au cele mai multe zile libere legale din UE: Angajații din România pot avea anual aproape 2 luni nemuncite, dar plătite

Ioana Oprean

Publicat

în

Românii au cele mai multe zile libere legale din Uniunea Europeană: Angajații din România pot avea anual aproape 2 luni nemuncite, dar plătite Angajații din România au 17 zile libere pentru sărbătorile legale, cele mai multe din Uniunea Europeană. Acestea, combinate cu cele 20 de zile de concediu, duc la aproape două luni libere pe […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea