Rămâi conectat

Actualitate

STUDIU : Alcoolul este produsul cu cea mai mare căutare în pandemie. Procentul de consum a crescut în această perioadă

Publicat

în

STUDIU : Alcoolul este produsul cu cea mai mare căutare în pandemie. Procentul de consum a crescut în această perioadă

Vânzările de băuturi alcoolice s-au majorat cu 9% în acest an faţă de anul trecut şi cu 25,9% faţă de 2019, fiind produsul cu cea mai mare creştere în timpul pandemiei din piaţa FMCG, a declarat, joi, Daniela Popescu, retail services leader NielsenIQ, într-o conferinţă de specialitate.

Potrivit Agerpres, din totalul pieţei de FMCG (Fast Mover Consumer Goods – bunuri de consum cu mişcare rapidă n.r.) , 53% reprezintă produsele alimentare, 17% băuturile non-alcoolice, 15% cele alcoolice şi 15% medicamentele.
Vânzările de alimente au crescut cu 1,5% în acest an şi cu 21% faţă de 2019. Cele de băuturi non-alcoolice, cu 7,7% faţă de anul trecut şi cu 13,5% faţă de 2019, iar, în cazul medicamentelor, creşterea a fost de 0,4%, respectiv 11,7%.

„Aşa arată poza pieţei de FMCG. Aş vrea să mă opresc asupra băuturilor alcoolice. Tot anul trecut, băuturile alcoolice au crescut în toate canalele, inclusiv în benzinării. Ne-am întrebat ce se va întâmpla cu aceste vânzări când vom putea ieşi din casă, când vom putea merge la restaurant, dar vedem că ele au continuat să crească cu 9% în acest an”, a arătat reprezentanta companiei de analiză a pieţei.

Electrica Furnizare Discount

Această creştere are loc şi pe fondul unei promovări intensive, 30% din vânzările de băuturi alcoolice având loc în cadrul unei promoţii, după cum arată datele din mai 2021.

O altă categorie care a crescut foarte mult şi creşte în continuare este cea a produselor destinate animalelor de companie, pentru că anul trecut foarte mulţi au adoptat un câine sau o pisică.

În ceea ce priveşte comerţul online, cota de piaţă a acestuia s-a dublat în aproape toate ţările UE.

„A existat întrebarea dacă acest lucru este de durată sau dacă se va schimba de îndată ce vom putea merge şi fizic la magazin. Răspunsul este că acest trend va rămâne. Vânzările e-commerce în România pentru retailerii care vând şi fizic şi online au crescut cu 29% în 2021 şi trebuie să luăm în calcul că această creştere de 29% vine peste acel boom din 2020, când am fost în lockdown şi am avut cu toţii foarte multe restricţii”, a mai spus reprezentanta Nielsen.

Astfel, în cazul produselor electronice şi a celor destinate bebeluşilor, peste 60% din consumatori declarau că îşi fac cumpărăturile exclusiv în zona online, la finalul anului 2020.

Studiile Nielsen au mai relevat că nu mai este atât de important driverul privind proximitatea geografică, ci, în acest an, pentru prima dată importanţa acestuia a fost în scădere. În schimb consumatorii caută mai mult ca un magazin să aibă promoţii, programe de loialitate, dar şi produse noi şi inovaţii.

Publicitate

Actualitate

Tinerii români și munca: Câți elevi şi studenţi români sunt angajați, față de media europeană?

Publicat

în

Tinerii români și munca: Câți elevi şi studenţi români sunt angajați, față de media europeană?

Potrivit unui studiu prezentat marţi de preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România (FIHR), Călin Ile, doar 2,5% din studenţii şi elevii români muncesc în timpul studiilor, în timp ce media europeană a elevilor şi studenţilor care au un loc de muncă în timpul studiilor este de 18%, .

El a făcut cunoscute rezultatele studiului în contextul crizei de angajaţi care afectează industria HoReCa.

Deficitul vine în condițiile în care angajatorii pot beneficia de un stimulent financiar lunar, in valoare de 250 lei, pentru fiecare elev si student incadrat in munca pe perioada vacanțelor. Astfel, angajarea elevilor si studentilor se poate realiza pe perioada vacantelor, iar stimulentul financiar se poate acorda pentru o perioada de maximum 60 de zile lucratoare intr-un an calendaristic, pentru fiecare elev si student pentru care s-a incheiat contract individual de munca. Diferenta dintre stimulentul lunar acordat si salariul realizat se suporta de catre angajator din fonduri proprii.

Electrica Furnizare Discount

„Am făcut cunoştinţă cu nişte tineri elevi care doresc să facă o conferinţă pe tema ospitalităţii şi pe care vrem să-i sprijinim. Şi acesta poate fi un răspuns (la criza forţei de muncă din HoReCa, n.r.), pentru că în România doar 2,5% din studenţi şi elevi lucrează, pe când media europeană e undeva la 18%, ca să nu spun de o ţară precum Olanda, care se apropie de 50% din studenţi şi elevi care, în timpul studiilor, practică un job”, a afirmat Călin Ile, în cadrul Conferinţei Naţionale a Industriei Ospitalităţii, potrivit Agerpres.

Liderul FIHR a menţionat că antreprenorii din HoReCa trebuie să susţină importul de forţă de muncă din afara ţării.

„E clar că pentru fiecare operator problema forţei de muncă e astăzi cea mai gravă problemă cu care se confruntă după un an şi jumătate de încercări de a ţine oamenii (…). Trebuie să ne batem pentru susţinerea importului forţei de muncă, pentru că e un mix de soluţii, care, puse cap la cap, s-ar putea să ne atenueze şi nu să ne vindece această mare problemă cu care ne confruntăm”, a precizat Călin Ile.

Preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România a apreciat că singurul scenariu prin care angajatorii din HoReCa pot majora salariile în domeniu ar fi un program de facilităţi fiscale pentru domeniu.

„Lucrăm şi cu străini, lucrăm şi cu români, lucrăm şi cu repatriaţi, lucrăm şi cu tineri, şi cu vârstnici, cu oricine îşi doreşte să lucreze în această industrie. Dar, e un mare ‘dar!’ aici, cât de atractivi suntem pentru ei din punct de vedere financiar, al salariilor, în condiţiile în care suntem o industrie în suferinţă. (…) Noi credem că fără o formă de facilităţi fiscale pe această industrie pentru o perioadă de timp, va fi aproape imposibil să devenim mai atractivi, în condiţiile în care presiunea pe energie este cum este, pe food cost este cum este, şi tot ce înseamnă administrarea business-ului nostru devine mai grea, inclusiv presiunea pe personal. Şi atunci de unde să alocăm resurse suplimentare ca să creştem şi mai mult (salariile, n.r.)? Răspunsul nostru firesc a fost că dacă statul ne-ar ajuta o perioadă de timp, atunci am găsi acele resurse”, a adăugat Călin Ile.

Sursa: g4media.ro

Citește mai mult

Actualitate

Rezultate alegeri în Germania 2021: VICTORIE pentru social-democrați. Au învins la limită coaliţia lui Merkel

Publicat

în

Rezultate alegeri în Germania 2021: VICTORIE pentru social-democrați. Au învins la limită coaliţia lui Merkel

Bucurie mare pentru social-democrații germani. Aceștia au obţinut majoritatea voturilor în alegerile naţionale, care au avut loc duminică.

Ei s-au impus la limită în faţa coaliţiei de centru-dreapta a Angelei Merkel în cursa care în care va fi decis cine îi va urma în funcţia de cancelar al celei mai mari economii europene, scrie AP.

Candidatul de centru-stânga Olaf Scholz, vicecancelar demisionar şi ministru de finanţe, care şi-a ridicat partidul dintr-un declin tot mai accentuat în ultimii ani, a spus că rezultatul este „un mandat foarte clar pentru a asigura că punem laolaltă un guvern bun, pragmatic pentru Germania”, transmite News.ro.

Electrica Furnizare Discount

În ciuda faptului că a obţinut cele mai slabe rezultate într-o astfel de cursă, Uniunea Creştin Democrată a spus, de asemenea, că va contacta partidele mai mici pentru a discuta formarea guvernului, în timp ce Merkel va rămâne interimar până ce succesorul ei va fi învestit.

La primele ore ale zilei de luni, oficialii electorali au spus că după numărătoarea efectuată în toate cele 299 de circumscripţii a arătat că social-democraţii au primit 25,9% din voturi, înaintea blocului cu Merkel, care a obţinut 24,1%.

Niciun partid câştigător în alegeri naţionale din Germania nu a primit mai puţin de 31% dintre voturi până acum.

Având în vedere sistemul electoral german complicat, un rezultat final al mandatelor parlamentare câştigate încă urmează să fie anunţat.

Succesorul lui Merkel va trebui să gestioneze revenirea ţării din criza sanitară, pe care Germania a înfruntat-o relativ bine graţie unor programe ample de redresare. Principalele partide din Germania au păreri foarte diferite legat de taxe şi combaterea schimbărilor climatice. Politica externă, pe de altă parte, nu a fost un subiect foarte prezent în campania recentă.

Orice grup va forma următorul guvern german, a spus Christian Lindner, liderul liber democraţilor, este în regulă pentru că va avea majoritate cu partide de centru.

„Toţi cei din Europa şi dincolo de ea care erau îngrijoraţi legat de stabilitatea Germaniei pot să vadă: Germania va fi stabilă în orice caz”, a declarat el.

Citește mai mult

Actualitate

Pensiile, salariul minim și alocațiile vor crește de la 1 ianuarie 2022

Publicat

în

Pensiile, salariul minim și alocațiile vor crește de la 1 ianuarie 2022

Premierul Florin Cîţu a anunţat că de la 1 ianuarie 2022 vor creşte pensiile, salariul minim şi alocaţiile copiilor, subliniind că îşi doreşte ca astfel de creştere să se producă la începutul fiecărui an calendaristic, transmite News.ro. „Nu vom mai folosi aceste creşteri ca instrument politic”, a susținut premierul la doar câteva momente după ce a câștigat alegerile pentru șefia PNL.

„De la 1 ianuarie şi pensii şi alocaţii, toate cresc de la 1 ianuarie, şi salariul minim. Şi aşa trebuie să se obişnuiască românii: de la 1 ianuarie, în fiecare an, veniturile acestora – pensii, alocaţii, salariul minim – cresc de la 1 ianuarie. Nu vom mai folosi aceste creşteri ca instrument politic”, a declarat Florin Cîţu, sâmbătă la Antena 3.

Acesta a adăugat că majorarea „întotdeauna va fi mai mult decât inflaţia, ţinând cont şi de o creştere economică”.

Electrica Furnizare Discount

Cîţu a reafirmat că ar susţine o creştere a salariului minim cu zece procente, de la începutul anului viitor. Anterior, primul ministru avansa ideea unei creşteri procentuale mai mici, dar care să aibă loc de la 1 noiembrie sau de la 1 decembrie.

Sursa: g4media.ro

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare