Studiu: 98.000 de români, respectiv 0,6% din totalul populaţiei, au probleme cu jocurile de noroc
În ultimul an, 15% dintre românii cu vârsta de peste 18 ani au practicat cel puţin o dată un joc de noroc, conform celei mai recente cercetări realizate de către GfK România, care mai arată şi pentru câţi români practicarea jocurilor de noroc a intrat în zona problematică.
Jocul cu frecvenţă rară
25% dintre bărbaţii români (peste 18 ani) au jucat măcar o dată jocuri de noroc în ultimul an. Femeile care au încercat jocurile de noroc în ultimul an sunt mult mai puţine: 7% din totalul femeilor de peste 18 ani. Jucătorii ocazionali, respectiv cei care au declarat că au practicat cel puţin o dată un joc de noroc în ultimul an, se regăsesc într-o mai mare măsură în oraşele mici, cu până în 30.000 locuitori (urbanul mic), unde posibilităţile de distracţie de orice tip sunt mai limitate.
Jocul cu frecvenţă ridicată
Jucătorii care practică unul dintre jocurile de noroc cu frecvenţă cel puţin săptămânală sunt preponderent bărbaţi tineri, necăsătoriţi, din mediul urban, cu educaţie medie şi cu un venit mediu pe gospodărie de aproximativ 2,500 lei. 32% dintre jucătorii ce practică jocuri de noroc cu frecvenţă săptămânală au între 18 şi 24 ani.
În general, jucătorii cu frecvenţă săptămânală joacă/ pariază pentru distracţie şi pentru a câştiga bani. Întrebaţi care sunt motivele de joc, 87% au declarat că se simt bine atunci când joacă, în timp ce 74% au afirmat că joacă/ pariază şi pentru a câştiga bani.
În identificarea jucătorilor cu probleme, studiul a folosit criterii utilizate la nivel internațional, care au fost definite de psihologi specializaţi în tratarea problemelor de joc.
Conform datelor rezultate, incidența jucătorilor cu probleme în rândul românilor de peste 18 ani este de 0,6%, respectiv 98.000 de indivizi.
Studiul “Pariurile și Jocurile de noroc în România” a fost realizat de GfK România pentru Asociaţia “ROMSLOT” şi “Romanian Bookmakers” – Patronatul organizatorilor de Pariuri din Romania, culegerea datelor fiind realizată în perioada 25 iulie – 16 august 2016, pe un eşantion reprezentativ naţional +18 ani, metoda de culegere a datelor fiind interviuri faţă în faţă, realizate în gospodăria respondentului, completate împreună cu un operator GfK, asistat de tabletă.
Sursa: dailybusiness.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Ministrul Apărării: Crește numărul militarilor ucraineni care vor fi pregătiți în România
Crește numărul militarilor ucraineni care vor fi pregătiți în România România ajută Ucraina și cu pregătirea unora dintre militari, iar numărul militarilor ucraineni instruiți în România va crește. Citește și: România trimite în Ucraina al 23-lea pachet de ajutor militar și anunță o colaborare în materie de apărare antiaeriană. Ionuț Moșteanu (MApN): ”Vom continua să […]
Cum va fi VREMEA în România până în 22 septembrie 2025: Temperaturi peste cele obișnuite în septembrie. Prognoza meteo pentru următoarele patru săptămâni
Cum va fi VREMEA până în 22 septembrie 2025: Prognoza meteo pentru următoarele patru săptămâni La sfârșitul lunii august 2025 se vor înregistra temperaturi uşor mai coborâte decât cele obişnuite în extremitatea de sud şi de est a ţării, precum şi în centru, însă în luna septembrie 2025 vor temperaturi peste cele obişnuite în primele […]
„Ai dreptul la bon fiscal!”: Campanie de informare realizată de ANAF cu scopul combaterii evaziunii fiscale
„Ai dreptul la bon fiscal!”: Campanie de informare realizată de ANAF Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a demarat o campanie națională de informare, intitulată „Ai dreptul la bon fiscal”, pentru a-i ajuta pe cetățeni să-și cunoască și să-și exercite drepturile în relația cu operatorii economici, în special în sectorul HoReCa. Scopul campaniei este de […]