Stornare facturi Hidroelectrica: De ce au primit clienții facturi cu minus la energie electrică?
Stornare facturi Hidroelectrica: De ce au primit clienții facturi cu minus la energie electrică?
Hidroelectrica a stornat facturile aferente lunilor octombrie și noiembrie 2024, provocând multă confuzie printre clienții. Aceștia au fost anunțați de stornarea facturilor aferente lunilor octombrie și noiembrie 2024, însă au primit facturi cu valori negative.
Hidroelectrica a informat că facturile emise pentru lunile octombrie și noiembrie 2024 vor fi stornate, clienții începând deja să primească facturile corectate aferente perioadei respective. Într-un comunicat adresat consumatorilor, compania arată că măsura a fost impusă de modificările legislative de ultimă oră referitoare la taxa CfD.
De ce au fost stornate facturile de către Hidroelectrica
Potrivit informațiilor enunțate pe un grup de Facebook al clienților Hidroelectrica, plata facturilor se înscrie în două scenarii, în conformitate cu statusul actual al balanței de plăți din contul de utilizator al fiecărui client în parte.
Astfel, facturile emise pentru lunile octombrie și noiembrie 2024 au fost stornate în urma modificărilor legislative. Acestea au amânat colectarea contribuției pentru diferență (CfD) de la 1 octombrie 2024 la 1 aprilie 2025.
Contribuția, aprobată de Guvern și avizată de Comisia Europeană, vizează acoperirea costurilor aferente implementării și operării mecanismului de sprijin pentru producerea de energie electrică din surse regenerabile sau cu emisii reduse de carbon.
Citește și: Facturi mai mari la gaze în 2025: Câți bani vor scoate din buzunar românii după eliminarea plafonării prețurilor
Dorim să vă aducem la cunoștință că în urma promulgării Legii nr. 312 din 2024 (conform Art. III, alin. 1), este necesar să stornăm facturile emise de S.P.E.E.H. Hidroelectrica pentru consumurile aferente lunilor octombrie și noiembrie 2024 și să le reemitem, fără a mai include și contribuția CfD. Această campanie de stornare a facturilor clienților casnici și business, respectiv de reemitere a acestora, se va desfășura în perioada 20.12.2024 – 20.01.2025”, este anunțul oficial al Hidroelectrica.
Taxa CfD, ce va fi colectată la o dată ulterioară, este un mecanism de sprijin financiar destinat tehnologiilor cu emisii reduse de carbon. Printre acestea se numără surse precum energia eoliană, energia solară, energia hidroelectrică, energia nucleară și utilizarea hidrogenului.
Mecanismul vizează stabilitatea financiară și încurajarea investițiilor în sectorul energiei regenerabile.
Evident, procesul de stornare a generat confuzie în rândul clienților Hidroelectrica. Mulți au fost surprinși să primească facturi cu valori negative pentru consumurile ultimelor luni ale anului 2024. Confuzia a fost amplificată în urma emiterii unor facturi corecte, care necesită achitarea în termenul normal de plată.
Pentru a evita orice neclarități, clienților li s-a sugerat să verifice informațiile din conturile lor iHidro. Apoi să urmeze instrucțiunile specificate pe facturile corecte, emise recent de furnizor.
Reprezentanții Hidroelectrica au precizat că toate diferențele financiare vor fi reglate până la 20 ianuarie 2025. E vorba de termenul stabilit pentru finalizarea procesului de recalculare a facturilor clienților afectați.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Codul Silvic 2025: Închisoare pentru hoții de lemne și supraveghere video a drumurilor forestiere
Codul Silvic 2025: Închisoare pentru hoții de lemne și supraveghere video a drumurilor forestiere Noul Cod Silvic, adoptat prin Legea nr. 331/2024 a fost publicat în Monitorul Oficial pe 9 ianuarie 2025. Acesta introduce noi măsuri pentru protejarea mediului, dar și sancțiuni dure pentru a combate tăierea ilegală a lemnelor. Citește și: Noi reglementări în […]