Spațiul Privat Virtual de la ANAF se îmbunătățește: La ce va ajuta noua funcționalitate
Spațiul Privat Virtual de la ANAF se îmbunătățește: La ce va ajuta noua funcționalitate
SPV (Spațiul Privat Virtual), serviciul gratuit de la ANAF, care pune la dispoziția utilizatorilor o serie de activități fiscale și îi scutește pe aceștia de statul la cozi, la ghișeele instituțiilor, se îmbunătățește cu o nouă opțiune pentru cei aproximativ două milioane de cetățeni români care au cont.
Cu ajutorul SPV, românii pot, printre altele, să depună declarații sau cereri, pot solicita documente sau au ocazia de a verifica situația fiscală proprie. Datorită unui proiect de lege proaspăt lansat de Fisc în transparenţă decizională, românii care au conturi în SPV vor beneficia și de funcționalitatea „formular de contact”.
La ce te va ajuta noua funcționalitate, concret
Cu ajutorul acestei noi opțiuni, pot fi adresate cereri de îndrumare şi asistenţă în domeniul legislaţiei fiscale și în domeniul tehnologiei informaţiei, sesizări, petiţii, reclamaţii, conform documentului consultat de Economica.net.
De notat faptul că pentru multe categorii de contribuabili înscrierea în SPV est încă opțională, dar înregistrarea în SPV a devenit obligatorie, începând cu 1 martie 2022, pentru transmiterea cererilor, înscrisurilor sau a oricăror altor documente către organele fiscale, de către contribuabilii care desfăşoară activităţi economice într-o formă de activitate autorizată.
Obligativitatea se adresează, conform legii, persoanelor juridice, asocierilor și altor entități fără personalitate juridică, persoanelor fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent ca persoane fizice autorizate, întreprinderilor individuale și întreprinderilor familiale.
De reținut că persoanele fizice sau juridice care dețin certificate digitale calificate pot solicita înregistrarea ca utilizatori SPV pe baza acestora.
Ce alte noutăți mai are ANAF, în această perioadă
O altă noutate pe care ANAF o transmite în această perioadă face referire la persoanele care câștigă venituri din activități independente. 25 mai 2022 este termenul limită până la care se poate depune Declarația Unică. Persoanele care nu depun documentul pot fi sancționate cu o amendă ce poate ajunge până la 500 de lei!
Anul acesta, Declarația Unică vine cu modificări importante. De exemplu, și pensionarii trebuie să depună Declarația în anumite condiții.
„Astfel, aceștia nu sunt scutiți de depunerea declarației unice și plata dărilor fiscale pentru veniturile pe care le obțin, pe lângă pensie, din activități independente, din drepturi de proprietate intelectuală (cu excepția celor pentru care impozitul se reține la sursă), cedarea folosinței bunurilor (chirii), din activități agricole, silvicultură și piscicultură pentru care venitul net se stabilește în sistem real, transferul titlurilor de valoare şi orice alte operaţiuni cu instrumente financiare sau venituri din alte surse pentru care există obligația depunerii acestei declarații.
Dacă au obținut astfel de venituri anul trecut, pensionarii trebuie să depună Declarația Unică și să plătească dările aferente până la 25 mai. Potrivit Codului fiscal, impozitul datorat pentru veniturile enumerate mai sus este de 10%”, explică specialiștii EY România.
Sursa: playtech.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
OFICIAL: Din anul școlar 2025-2026, profesorii de gimnaziu și liceu vor dedica un sfert din ore pentru activități speciale de consolidare și sprijin pentru elevi
Din anul școlar 2025-2026, profesorii vor dedica un sfert din ore activităților de consolidare și aplicare practică Din anul școlar 2025-2026, profesorii de gimnaziu și liceu vor dedica 25% din numărul total de ore unor activități speciale, gândite să îi ajute pe elevi să recupereze, să aprofundeze materia și să înțeleagă cum pot folosi ce […]
PENSII 2025 | Certificatul de viață, obligatoriu pentru pensionarii români până pe 30 septembrie. Cum se obține, cine îl semnează și ce se întâmplă dacă nu este trimis la timp
Certificatul de viață, obligatoriu pentru pensionarii români până pe 30 septembrie 2025. Cum se obține, cine îl semnează și ce se întâmplă dacă nu este trimis la timp Românii stabiliți în străinătate și primesc pensii din România au obligații suplimentare față de cei care locuiesc în țară. Una dintre cele mai importante este transmiterea așa-numitului […]
ANAF folosește pentru prima dată inteligența artificială pentru a detecta fraudele fiscale ale românilor. Cum funcționează digitalizarea fiscului cu tehnologie americană
ANAF folosește pentru prima dată inteligența artificială pentru a detecta fraudele fiscale ale românilor. Cum funcționează digitalizarea fiscului cu tehnologie americană ANAF intră într-o nouă etapă de modernizare, iar accentul se pune pe tehnologie și pe o relație mai simplă cu contribuabilii. Ministrul Finanțelor spune că deja se folosește un soft american bazat pe inteligență […]