Șoferii nu vor mai avea voie să conducă SUV-uri cu permisul auto de categoria B. Motivul, sunt mai poluante, ocupă mai mult spațiu pe șosele și pot provoca accidente grave
Șoferii nu vor mai avea voie să conducă SUV-uri cu permisul auto de categoria B. Motivul, sunt mai poluante, ocupă mai mult spațiu pe șosele și pot provoca accidente grave.
O nouă regulă pentru șoferi ar putea veni chiar de la Bruxelles. Oficialii se află în discuții cu privire la ideea ca șoferii să nu mai aibă voie să conducă SUV-uri cu actualul permis de conducere. În acest sens, se dorește introducerea unei noi categorii pe permisul auto.
În ultima vreme, ați observat că discuțiile despre SUV-uri și impactul lor asupra mediului și siguranței rutiere au devenit tot mai intense. Cu toate acestea, puțini șoferi erau pregătiți pentru schimbările semnificative propuse în legislația europeană în acest domeniu. Un anunț crucial vine din Parlamentul European, unde europarlamentara Karima Delli a inițiat un proiect de lege care are potențialul de a schimba fundamental modul în care sunt reglementate SUV-urile în România.
Principalul punct de dezbatere în proiectul propus se referă la necesitatea unui permis special pentru conducerea SUV-urilor. Conform propunerii, permisul auto de categoria B, care a fost suficient până acum pentru a conduce majoritatea autovehiculelor, nu va mai fi valabil pentru SUV-uri.
Argumentul principal al acestei schimbări este impactul SUV-urilor asupra mediului înconjurător, siguranța rutieră și siguranța pietonilor. Se susține că aceste vehicule sunt mai poluante, ocupă mai mult spațiu pe șosele și sunt mai susceptibile de a provoca accidente grave în cazul coliziunilor.
În conformitate cu proiectul elaborat de Karima Delli, se propune instituirea unui nou tip de permis, numit permisul B+. Acesta va fi necesar pentru toți șoferii care doresc să conducă SUV-uri cu o greutate totală de peste 1.8 tone. Această schimbare nu va fi bruscă, deoarece cei care dețin deja permisul B vor trece printr-o perioadă de probă de doi ani pentru a se adapta la conducerea unui SUV. De asemenea, aceștia vor trebui să împlinească vârsta de 21 de ani pentru a putea obține noul permis B+.
Europarlamentatii propun un nou permis pentru SUV-uri
O altă inovație importantă propusă în cadrul acestui proiect este introducerea unui sistem pe puncte pentru șoferii de SUV-uri. Acest sistem va ține evidența abaterilor rutiere și va putea suspenda permisul dacă se atinge o anumită limită de puncte.
Scopul acestui sistem este de a încuraja comportamentul responsabil la volan și de a reduce semnificativ numărul accidentelor și deceselor pe drumurile europene. Karima Delli susține că această măsură ar putea face diferența în ceea ce privește siguranța rutieră și ar putea salva vieți.
Cu toate acestea, proiectul propus a stârnit controverse și dezbateri aprinse. Unii susțin că SUV-urile sunt adesea preferate pentru siguranța și confortul oferite în timpul condusului și că introducerea unui nou permis și a unui sistem pe puncte ar putea fi excesiv de restrictive. Alții, în schimb, consideră că aceste măsuri sunt necesare pentru a face față impactului negativ al SUV-urilor asupra mediului și pentru a îmbunătăți siguranța rutieră.
Sursa: playtech.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Proiect | Limitarea sporului pentru fonduri europene. Acordarea se va face după orele muncite și nu automat ca până acum
Proiect | Limitarea sporului pentru fonduri europene. Acordarea se va face după orele muncite și nu automat ca până acum Guvernul pregăteşte limitarea sporurilor acordate angajaților din instituțiile publice care lucrează la proiecte finanțate din fonduri europene. În prezent, acest spor poate ajunge până la 50% din salariul de bază și este acordat tuturor celor […]
Facturi la gaz 2025: ANRE anunță oficial creșterea prețurilor de la 1 iulie. Cu cât vom plăti mai mult
Facturi la gaz 2025: ANRE anunță oficial creșterea prețurilor de la 1 iulie. Cu cât vom plăti mai mult Tarifele reglementate de distribuţie a gazelor naturale, aplicabile începând cu 1 iulie 2025, cresc în medie cu 0,005 lei/kWh faţă de cele practicate pentru perioada iulie 2024 – iulie 2025. Pentru consumatorii casnici, impactul în facturi […]
Înmatriculări auto 2025: Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 21,8% în primele şase luni ale anului
Înmatriculări auto 2025: Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 21,8% în primele şase luni ale anului Înmatriculările de autoturisme noi au atins 64.339 unităţi, în primele şase luni din acest an, în scădere cu 21,8% faţă de perioada similară a anului 2024, indică datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). În luna iunie […]