Actualitate
Simulare Evaluare Națională 2022: Proba la Limba și Literatura Română începe ASTĂZI. Modele de subiecte
Simulare Evaluare Națională 2022: Proba la Limba și Literatura Română începe ASTĂZI. Modele de subiecte
Simulările pentru Evaluarea Națională 2022 încep astăzi, 4 aprilie, urmând ca rezultatele examenelor să se afișeze pe data de 14 aprilie.
Vezi aici: Simulare EVALUARE NAȚIONALĂ 2022: SUBIECTELE la Limba și Literatura Română
Simularea pentru Evaluarea Națională 2022 la Română va avea loc pe 4 aprilie 2022, de la ora 9:00, iar elevii pot intra în săli până la ora 8:30, a mai anunțat Ministerul Educației.
CITEȘTE ȘI: SIMULARE Evaluare Națională 2022: Modele de SUBIECTE și BAREME la Matematică și Limba Română
„Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore, pentru elevii de clasa a VIII-a, din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev”, potrivit Ministerului Educației.
Subiectele pentru Evaluarea Națională 2022 vor fi elaborate de instituția specializată din Ministerul Educației – CNPEE – pe baza conţinuturilor şi competenţelor asociate acestora, conform programelor de examen pentru EN VIII şi Bacalaureat (aprobate prin ordinul de ministru 3.237/05.02.2021).
EVALUARE NATIONALA 2022 SUBIECTE la LIMBA ROMÂNĂ
CLICK PENTRU: Simulare Evaluare Națională 2022 SUBIECTE LA LIMBA ROMÂNĂ
CLICK PENTRU: Simulare Evaluare Națională 2022 BAREME LA ROMÂNĂ
Subiectele pentru Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a la disciplina limba și literatura română se realizează în conformitate cu programa de examen aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 3237/2021. Programam de evaluare are la bază programa școlară la disciplina limba și literatura română, clasele V-VIII, aprobată prin OMEN nr.
3393/2017.
Vezi și: Modele de SUBIECTE EVALUARE NAȚIONALĂ 2021
La simularea de la Limba și literatura română nu mai sunt obligatorii conectorii de tipul „în primul rând”, „în al doilea rând” pentru textul de opinie. Nu vor fi punctate truismele și clișeele lingvistice.
Candidaţilor li se interzice să aibă asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare care permite conectarea la internet, la reţelele sociale, pentru comunicare cu alţi candidaţi, asistenţi din unitatea/unităţile de învăţământ/centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.
De asemenea, se interzice candidaţilor să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidaţi sau cu exteriorul.
Actualitate
Greva profesorilor 2023: Bugetul de stat, păgubit cu 1.6 miliarde lei. Dascălii au făcut 60 de milioane din meditații
Greva profesorilor 2023: Bugetul de stat, păgubit cu 1.6 miliarde lei. Dascălii au făcut 60 de milioane din meditații
Bugetul de stat a fost păgubit cu peste 112 milioane de lei pe zi, în cele două săptămâni de grevă a profesorilor, dincolo de problemele cauzate de pierderea orelor sau de stresul cauzat elevilor din ani terminali, care nu mai știu dacă dau sau nu examene.
Sunt pierderi estimate pentru societatea și economia românească. Cele 14 zile de grevă costă în total de 1.6 miliarde lei, pe zi de 112 milioane lei. Cea mai mare vine din alocările din buget pentru preuniversitar – bani care au fost alocați și cheltuiți fară nicio eficienta un aceste 14 zile – școlile sunt goale, copiii sunt pe străzi sau acasă, profesorii sunt în strada.
Acești bani au un cost de oportunitate ridicat, puteau fi folosiți mai eficient în învatamant sau în alte domenii. A doua categorie, sunt bani care se pierd la producerea PIB și în încasările la buget. Daca presupunem că pentru 50% dintre copii, un părinte salariat trebuie să stea acasă cu copilul sau copiii și acel părinte nu mai merge la munca, nu mai produce nimic, deci este pierdere de valoare economica și implicit de bani încasați la buget. A treia categorie de costuri vine din costul cu meditațiile. 61, 6 milioane sunt costurile estimate pe care părinții le-au plătit pentru meditații în aceste 2 săptămâni de greva, ptr a suplini macar parțial pierderea orelor de scoală.
Actualitate
Caz șocant la Spitalul din Sibiu: Un pacient, intubat după ce a căzut de la etajul 3. A fost deschisă o anchetă
Caz șocant la Spitalul din Sibiu: Un pacient, intubat după ce a căzut de la etajul 3. A fost deschisă o anchetă
După ce un pacient a căzut în urmă cu două zile de la etajul trei al secţiei de Neurochirurgie, „în circumstanţe necunoscute”, reprezentanții Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă din Sibiu au anunţat, sâmbătă dimineaţa, că urmează să facă o anchetă administrativă.
„În cursul serii de 1 iunie, pacientul a căzut de la etajul 3 al secţiei Neurochirurgie, în circumstanţe necunoscute. S-a intervenit de urgenţă conform protocoalelor şi procedurilor şi pacientului i s-a acordat primul ajutor, atât de personalul secţiei şi din Unitatea de Primiri Urgenţe. Medicul şef al secţiei a informat conducerea spitalului precum şi familia pacientului, cu care a discutat personal. De asemenea, s-a intervenit chirurgical de urgenţă, pacientul fiind operat de o echipă mixtă (chirurgie – ortopedie). Ulterior bărbatul a fost internat în cadrul secţiei ATI, intubat. Spitalul urmează să declanşeze o anchetă administrativă pentru a identifica exact toate circumstanţele acestui caz regretabil”, se precizează în comunicatul de presă.
Potrivit spitalului sibian, „pacientul a fost adus la spital în cursul zilei de marţi 30 mai, cu o plagă fronto-parietală dreapta, care a fost suturată în cadrul Unităţii de Primiri Urgenţe. Examenul tomografic a evidenţiat şi fisurarea cutiei craniene, motiv pentru care pacientul a fost preluat pentru supraveghere şi tratament în cadrul Secţiei Clinice Neurochirurgie. Subliniem că la momentul prezentării in UPU şi în momentul internării pacientul a fost perfect conştient, cooperant, nu a fost agitat psihomotor şi nu a prezentat halenă etanolică. Prin urmare nu a fost necesară nicio măsură specifică suplimentară. Pacientul a comunicat permanent cu personalul pe toată perioada internării şi nu a existat suspiciunea unui posibil sevraj. În ziua de joi, 1 iunie, în urma reexaminării la Computerul Tomograf s-a evidenţiat o evoluţie favorabilă. De asemenea, în cadrul vizitelor medicale de la orele 11.00 şi 14.00 pacientul a continuat să fie cooperant, comunicativ şi fără semne de agitaţie psihomotorie care se determine măsuri speciale, situaţie consemnată. de altfel, aşa cum am menţionat, pe tot parcursul internării.”
UPDATE: „Având în vedere informațiile apărute în spațiul public privind un bărbat care ar fi căzut de la etajul 3 al Spitalului Clinic Județean Sibiu, la nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Sibiu s-a dispus verificarea aspectelor sesizate în vederea stabilirii circumstanțelor în care s-a produs accidentul, iar în funcție de rezultatul acestora, dispunerea unor măsuri în consecință.
Precizăm faptul că Poliția Municipiului Sibiu nu a fost sesizată cu privire la acest eveniment”, au tansmis reprezentanții IPJ Sibiu.
Sursa: stiripesurse.ro
Actualitate
În cât timp poţi returna un produs cumpărat online sau din magazin. Ce poţi face dacă nu ţi se acceptă returul
În cât timp poţi returna un produs cumpărat online sau din magazin. Ce poţi face dacă nu ţi se acceptă returul
Una dintre noutăţile cu care a venit pandemia de coronavirus în vieţile noastre a fost ideea de a comanda multe produse online aşa că este important să vedem ce se întâmplă dacă produsul solicitat nu este pe măsură noastră sau nu ni se potriveşte, respectiv în cât timp am putea returna produse cumpărate online sau chiar din magazine.
Românii au, în general, două săptămâni la dispoziţie pentru a returna un produs cumpărat online sau din magazin – Profimedia
Returnarea unui produs cumpărat online sau din magazin se face în anumite circumstanţe.
Pandemia de coronavirus a adus numeroase schimbări în viaţa noastră. Obligaţi de circumstanţe, românii au fost puşi în situaţia de a paria tot mai mult pe shoppingul online. Iar cifrele arată că, chiar dacă pandemia de coronavirus a trecut, românii au păstrat această obişnuinţă, fiind convinşi că au posibilitatea de a câştiga timp.
Shoppingul online nu diferă chiar cu mult faţă de cumpărăturile efectuate în magazin, românii având în general la dispoziţie o anumită o perioadă de timp pentru returnarea unui produs cumpărat online şi care nu este pe măsură sau nu se potriveşte.
În ce condiţii poţi returna un produs
În principiu, există o prevedere conform căreia clientul are la dispoziţie o anumită perioada de timp pentru a returna un produs achiziţionat online. Perioada se calculează din momentul în care clientul a intrat, efectiv, în posesia produsului.
Returul se efectuează în anumite condiţii, respectiv produsul să fie returnat în ambalajul original, cu toate componentele, dar şi însoţit de bon sau factură. Anumite produse sunt exceptate de la posibilitatea de a le returna, iar aici intră în special produsele cu caracter intim, cum ar fi pamperşii sau lenjeria de corp.
În cât timp poţi returna un produs cumpărat online, conform legii
Concret, în cele mai multe cazuri clientul are la dispoziţie 14 zile pentru a returna un produs cumpărat online. Conform legislaţiei în vigoare, clientul nu este obligat să-şi justifice decizia de a returna produsul, iar comerciantul are obligaţia de a accepta bunul returnat, cu mici excepţii.
Legea în vigoare prevede că nu beneficiază de drept de retur produsele care se încadrează la „protecţie a sănătăţii” sau „drept de igienă”, bunurile susceptibile a se deteriora sau expira rapid ori bunurile care, după livrare, sunt inseparabil amestecate cu alte elemente.
Ce spune legea despre returnarea produselor cumpărate din magazinul fizic
Returnarea produselor cumpărate din magazinul fizic diferă, într-o oarecare măsură, de returnarea produselor cumpărate online. Doar termenul avut la dispoziţie se menţine cumva asemănător, clientul având, de cele mai multe ori, circa două săptămâni la dispoziţie pentru a returna produsul.
Pe de altă parte, returnarea produsului trebuie să se facă în baza unui motiv temeinic. Două dintre motivele ce ar putea fi invocate sunt – clientul a descoperit ulterior o defecţiune mica sau mare ori produsul nu corespunde cu descrierile vânzătorului, chiar dacă este în stare de funcţionare perfectă.
Cum poţi depune plângere la ANPC dacă nu ţi se respectă dreptul de retur
Românilor cărora li se refuză dreptul de retur li se recomandă să se adreseze de urgenţă Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Solicitarea trebuie făcută în scrisă, trebuie să fie argumentată, să se prezinte datele exact, când s-a intrat în posesia produsului şi când s-a solicitat returul, etc. De asemenea, solicitarea ar putea fi însoţită de dovezi care să o susţină, eventual imagini care să demonstreze că produsul nu este potrivit sau prezintă defecţiuni.
Conform scutarilaw.com, „având în vedere că legislația privind protecția consumatorului sancționează orice încălcare a dreptului de retur, este recomandabil ca orice profesionist care comercializează diverse bunuri să elaboreze o politică de retur care să respecte legislația privind returnarea produselor”.
-
Ştirea zileiacum 14 ore
LIVE VIDEO| Trofeul Alba Iulia Super Rally 2023: Start în manșele de recunoaștere și antrenamente cronometrate
-
Sportacum 13 ore
LPS Alba Iulia, zestre de 55 de medalii și premii speciale la a 50-a ediție a concursului internațional de înot de la Arnsberg
-
Sportacum 9 ore
FOTO: Campioana Industria Galda încheie „en fanfare”: 5-0 cu Voința Stremț | Meci spectaculos la Daia Română
-
Ştirea zileiacum 12 ore
Un cetățean german acuză o femeie din Alba că l-a „țepuit” cu aproape 200.000 de euro: „Reparație morală pentru o agresiune sexuală”
-
Actualitateacum 9 ore
Greva profesorilor 2023: Bugetul de stat, păgubit cu 1.6 miliarde lei. Dascălii au făcut 60 de milioane din meditații
-
Curier Județeanacum 10 ore
FOTO| Cei mai merituoși elevi din Aiud premiați de Ziua Copilului: Peste 100 de elevi au primit diplome și mici cadouri