Serviciile poştale, fructele proaspete şi margarina, în topul scumpirilor din luna noiembrie 2024
Serviciile poştale, fructele proaspete şi margarina, în topul scumpirilor din luna noiembrie 2024
Serviciile poştale, fructele proaspete şi margarina se află în topul scumpirilor înregistrate în noiembrie 2024, comparativ cu aceeaşi lună a anului anterior, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Astfel, tariful serviciilor poştale a urcat luna trecută cu 17,83%, comparativ cu noiembrie 2023, cel al fructelor proaspete cu 17,43%, iar preţul margarinei s-a majorat cu 15,84%. În ceea ce priveşte mărfurile alimentare, acestea s-au scumpit, în medie, cu 5,11% comparativ cu noiembrie 2023. Cele mai mari creşteri de preţuri s-au înregistrat la fructe proaspete (17,43%), margarină (15,84%) şi alte legume şi conserve de legume (14,06%).
Ieftiniri au fost consemnate la unt (-10,29%), mălai (-6,88%) şi făină (-6,83%).
Faţă de luna octombrie 2024, cel mai mult s-au scumpit fructele proaspete (6,55%), ouăle (1,30%), fructele şi conservele din fructe (1,21%). Pe de altă parte, citricele şi alte fructe meridionale au fost mai ieftine cu 3,64%, în noiembrie 2024 faţă de luna anterioară, alte legume şi conserve de legume cu 3,32% şi legumele şi conservele de legume cu 1,63%.
Citește și: PENSII 2025 | Când se plătesc pensiile în luna ianuarie. Poșta Română anunță întârzieri
La capitolul mărfuri nealimentare, în noiembrie 2024, faţă de noiembrie 2023, cel mai mult s-au scumpit detergenţii, cu 12,29%, tutunul şi ţigările, cu 10,50%, şi articolele chimice, cu 9,12%. În schimb, gazele s-au ieftinit cu 10,12%, iar energia electrică a costat cu 1,3% mai puţin.
Faţă de luna precedentă, în noiembrie 2024, energia electrică a costat mai mult cu 3,41%, alte mărfuri nealimentare cu 1,27%, iar tricotajele au fost mai scumpe cu 1,07%. Potrivit INS, la această categorie s-au înregistrat ieftiniri la energia termică, de 4,95% la frigidere şi congelatoare, de 0,34% şi la articole de igienă şi cosmetice, de 0,23%.
În ceea ce priveşte serviciile, în ultimul an cel mai mult au crescut tarifele pentru serviciile poştale cu 17,83%, cele pentru serviciile de apă, canal, salubritate, cu 11,61%, şi cele pentru alte servicii cu caracter industrial, cu 11,24%.
În schimb, s-au ieftinit serviciile de telefonie, cu 2,27%.
În noiembrie 2024, faţă de luna anterioară, scumpiri au fost consemnate la abonamente de televiziune (1,37%), servicii de igienă şi cosmetică (1,35%), la alte servicii cu caracter industrial (1,08%). Ieftiniri s-au înregistrat la serviciile de transport aerian, de 8,24%, la telefonie, de 1,34%, şi la serviciile de apă, canal, salubritate, de 0,65%.
Rata anuală a inflaţiei a urcat, în luna noiembrie 2024, la 5,11%, de la 4,67% în octombrie, în condiţiile în care mărfurile alimentare s-au scumpit cu 5,11%, cele nealimentare cu 5,15%, iar serviciile cu 7,56%, potrivit datelor publicate miercuri de Institutul Naţional de Statistică (INS)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
LISTA alimentelor de bază care ar urma să se scumpească de la 1 iulie 2025, după expirarea plafonării adaosului comercial: Cu cât vor crește prețurile din septembrie
LISTA alimentelor de bază care ar urma să se scumpească de la 1 iulie 2025, după expirarea plafonării adaosului comercial: Cu cât vor crește prețurile din septembrie Pâinea, carnea, laptele, fructele sau legumele sunt doar câteva dintre alimentele de bază pentru care ar urma să plătim mai mult de luna viitoare. La 1 iulie 2025 […]
Radu Georgescu: În România, începe sezonul secetos. Vor fi mult mai puțini bani în piață, vor fi mult mai puțini bani care vor iriga economia
Radu Georgescu: În România, începe sezonul secetos. Vor fi mult mai puțini bani în piață, vor fi mult mai puțini bani care vor iriga economia Economistul Radu Georgescu reamintește că în România va începe în curând sezonul de secetă, ceea ce înseamnă că vor fi mult mai puțini bani pe piață care să irige economia. […]
DEER continuă campania de informare pentru utilizatori și publicul larg, în cele 18 județe în care operează
DEER continuă campania de informare pentru utilizatori și publicul larg, în cele 18 județe în care operează Distribuție Energie Electrică Romania (DEER), cel mai mare operator național de distribuție a energiei electrice, continuă, pentru al doilea an consecutiv, campania națională de informare adresată utilizatorilor din cele 18 județe în care activează, dar și publicului larg […]