Șeful Dacia avertizează: Costurile din România pun în pericol producția. Marocul devine o alternativă
Șeful Dacia avertizează: Taxele și costurile din România împing producția spre Maroc
România riscă să piardă investiții importante în industria auto, avertizează Mihai Bordeanu, directorul general al Dacia România. El susține că fiscalitatea ridicată și costurile de producție crescute determină compania să analizeze extinderea producției în Maroc, o țară tot mai competitivă pentru investițiile auto, potrivit Economica.net.

„Sunt și unele elemente care se ameliorează, dar per total riscul este de scădere. Ar fi păcat să pierdem oportunități. Industria auto se află la un punct de cotitură și strategiile se vor reconfigura în următorii patru-cinci ani; ar fi important să fim în față”, a declarat Mihai Bordeanu.
Șeful Dacia a precizat că proiectul de extindere a uzinei din România este în continuare analizat, însă evoluția fiscalității și a prețurilor la energie nu avantajează țara noastră. „Poziția geografică și infrastructura în dezvoltare sunt puncte pozitive, dar clar, am fi mai competitivi dacă am avea costuri mai reduse”, a adăugat el.
Renault extinde producția și cercetarea în Maroc
Declarațiile vin în contextul în care grupul Renault își extinde operațiunile în Maroc. CEO-ul François Provost a semnat un acord cu autoritățile marocane pentru modernizarea fabricilor din Tanger și Casablanca și pentru reînnoirea modelelor Dacia Sandero, Logan, Jogger și Stepway, inclusiv lansarea primului motor hibrid pe modelul Sandero Stepway, programat pentru ultimul trimestru din 2026.
Pe termen mediu, uzinele marocane vor produce o nouă gamă Dacia electrificată, bazată pe o platformă tehnologică complet nouă, până în 2030. Renault estimează că unitățile din Maroc vor atinge o producție combinată de 400.000 de vehicule până la sfârșitul anului 2025, adică aproape 18% din producția totală a grupului.
În plus, compania va deschide centrul Renault Technologie Maroc (RTMA), dedicat cercetării, dezvoltării și ingineriei, în Tetouan și Tanger. Hub-ul tehnologic ar urma să creeze aproximativ 7.000 de locuri de muncă directe și indirecte până în 2030, consolidând poziția Marocului ca pol strategic pentru industria auto.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
TVA rămâne la nivelul de 11% pentru HORECA: Guvernul a decis să păstreze cota redusă (surse)
TVA rămâne la nivelul de 11% pentru HORECA: Guvernul a decis să păstreze cota redusă (surse) Sectorul HoReCa primește o gură de aer, după ce Guvernul ar fi decis să păstreze TVA-ul la nivelul de 11%. Potrivit unor surse guvernamentale, cota redusă de TVA aplicată hotelurilor, restaurantelor și serviciilor de catering va fi menținută la […]
CFR Călători suplimentează cu vagoane trenurile, în perioada sărbătorilor de iarnă: ,,Traficul de pasageri va fi monitorizat permanent”
CFR Călători suplimentează cu vagoane trenurile, în perioada sărbătorilor de iarnă: ,,Traficul de pasageri va fi monitorizat permanent” CFR Călători își mărește capacitatea de transport în perioada sărbătorilor de iarnă pentru a face față traficului intens de pasageri. Trenurile de pe rutele cele mai solicitate vor fi suplimentate cu vagoane. CFR Călători anunță că, în […]
Vremea de Crăciun 2025 și Anul Nou 2026: Prognoza METEO pentru lunile decembrie și ianuarie
Cum va fi vremea de Crăciun 2025 și Anul Nou 2026: Prognoza METEO pentru luna decembrie 2025 și ianuarie 2026 Vremea în săptămâna care include Crăciunul 22.12.2025 – 29.12.2025 Valorile termice se vor situa în jurul celor specifice pentru această săptămână pe întreg teritoriul României, posibil uşor mai ridicate în regiunile vestice, dar şi mai […]