Rămâi conectat

Actualitate

Se schimbă legea pentru românii care nu locuiesc la adresa din buletin

Unirea Ziarul

Publicat

în

Se schimbă legea pentru românii care nu locuiesc la adresa din buletin

Ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, a anunțat implementarea unei noi legi pentru a reglementa situația românilor care nu locuiesc la adresa menționată în buletin. Această lege aduce schimbări semnificative în procesul de obținere a vizei de flotant. Conform declarațiilor sale, cererile pentru obținerea acestei vize au crescut cu 112% la nivel național, comparativ cu alegerile precedente.

Conform noilor reguli, se urmărește asigurarea conformității cu legea a persoanelor care nu locuiesc la adresa din buletin și nu dețin vize de flotant. În conformitate cu aceste prevederi, autoritățile de poliție sunt abilitate să efectueze verificări atunci când sunt semnalate nereguli în acest sens.

Citește și: O comună din Alba, atracție pentru flotanți! Promisiunea gratuității serviciului de colectare a gunoiului, posibilă cauză a fluxului migrator?

Ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, a evidențiat faptul că, în urma acestor verificări, au fost identificate nereguli în legătură cu 451 de persoane, ceea ce reprezintă aproximativ 6,6% din totalul cazurilor verificate. Aceste măsuri vin într-un context de preocupare crescută pentru asigurarea corectitudinii domiciliului electoral și a reședinței efective a cetățenilor, în special în perioade cu importanță electorală.

Persoanele care nu locuiesc la adresa menționată în buletin trebuie să respecte un anumit set de proceduri stabilite de autoritățile locale pentru a obține viza de flotant.

Printre documentele necesare se includ:

– Cerere de viza de flotant: Aceasta poate fi obținută de la primărie sau de pe site-ul acesteia și trebuie completată cu datele personale ale solicitantului.

– Documente de identitate: Actul de identitate, precum cartea de identitate sau pașaportul, este obligatoriu. De asemenea, se pot solicita documente care să ateste dreptul de folosință a locuinței respective.

– Dovada dreptului de folosință a locuinței: Acest lucru poate fi demonstrat prin contractul de închiriere, titlul de proprietate sau alte documente relevante.

– Declarație pe proprie răspundere: Solicitantul poate fi pus să completeze o declarație care să confirme că locuiește efectiv la adresa menționată în cerere.

– Alte documente: Autoritățile locale pot solicita și alte documente în funcție de circumstanțe, cum ar fi certificatul de naștere sau de căsătorie.

Potrivit unui proiect de lege, aceștia vor primi notificări prin SMS și email atunci când documentele lor, cum ar fi buletinul, pașaportul sau permisul de conducere, se apropie de data expirării. Scopul acestei inițiative este de a crește gradul de conștientizare al cetățenilor cu privire la necesitatea actualizării și reînnoirii documentelor importante.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Vremea în România: Cea mai friguroasă noapte din ultimii 46 de ani la Bâlea Lac

Ziarul Unirea

Publicat

în

Vremea în România: Cea mai friguroasă noapte din ultimii 46 de ani la Bâlea Lac Meteorologii au înregistrat o temperatură minimă de minus 6,3 grade Celsius în cursul nopții la Bâlea Lac, aceasta fiind cea mai friguroasă noapte de 12 mai din ultimii 46 de ani, după ce termometrele au arătat minus 5,5 grade în […]

Citește mai mult

Actualitate

Economiștii CFA avertizează un scenariu sumbru pentru România în cazul îndepărtării de UE: Nivelul de trai va scădea semnificativ

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Economiștii CFA avertizează un scenariu sumbru pentru România în cazul îndepărtării de UE: Nivelul de trai va scădea semnificativ În cazul în care România s-ar îndepărta de Uniunea Europeană, economia românescă va avea extrem de mult de suferit,  iar fără accesul la fondurile europene, nu vom mai putea avea nici pe departe nivelul actual de […]

Citește mai mult

Actualitate

REGES-ONLINE: Noua procedură de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de evidență a salariaților din România

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

REGES-ONLINE: Noua procedură de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de evidență a salariaților din România A fost emis și publicat în Monitorul Oficial un ordin al ministrului Muncii pentru aprobarea Procedurii de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de evidență a salariaților – REGES-ONLINE […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea