Se modifică condiţiile de acordare a primei de casare și a ecobonusurilor pentru autovehicule. Află care sunt acestea
Administrația Fondului de Mediu modifică, printr-un proiect de ordin, condițiile de acordare a primei de casare și a ecobonusurilor, din cadrul Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2017 – 2019.
În plus, conform proiectului, postat în dezbatere publică pe pagina Ministerului Mediului, se introduce condiția de valabilitate a inspecției tehnice periodice (ITP) a autovehiculului uzat, la momentul depunerii dosarului de acceptare, pentru persoane juridice, respectiv la momentul înscrierii la producătorul validat, pentru persoane fizice. Acest criteriu a fost introdus pentru a se evidenția faptul că autovehiculul uzat casat în cadrul programului a circulat pe drumurile publice.
Prima de casare se acordă în anul 2018:
*pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 130 g CO2/km,
*pentru autovehiculele (M1 și N1 clasa I) fabricate începând cu 01.09.2018: maximum 145 g CO2/km
În anul 2019 se acordă pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km, iar pentru autovehiculele (M1 și N1 clasa I) fabricate începând cu 01.09.2018: maximum 140 g CO2/km.
În privința ecobonusurilor, proiectul prevede ca în 2018, la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 98 g CO2/km, iar pentru autovehiculele (M1 și N1 clasa I) fabricate începând cu 01.09.2018: maximum 110g CO2/km, în regim de funcţionare mixt, să fie acordat un ecobonus în valoare de 1.000 lei, pentru anul 2018.
Pentru 2019, la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 96 g CO2/km iar pentru autovehiculele (M1 și N1 clasa I) fabricate începând cu 01.09.2018: maximum 105g CO2/km în regim de funcţionare mixt, se acordă un ecobonus în valoare de 1.000 lei.
De asemenea, proiectul prevede că Programul de Stimulare a Parcului Auto Naţional nu se cumulează cu alte programe care finanțează/ încurajează achiziționarea autovehiculelor noi, mai puțin poluante, în schimbul predării spre casare a autovehiculelor uzate, cu excepția Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic.
Sursa: legestart.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
ADMITERE pompieri 2025: 44 de locuri scoase la concurs pentru Facultatea de Pompieri din cadrul Academiei de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza” din București
ADMITERE pompieri 2025: 44 de locuri scoase la concurs pentru Facultatea de Pompieri din cadrul Academiei de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza” din București Au început înscrierile pentru concursul de admitere la Facultatea de Pompieri din cadrul Academiei de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza” din București, iar termenul limită de înscriere este 20 iunie 2025. ”Am dat […]
Andrei Caramitru: „Economia României se prăbușește spre recesiune. E fix ce s-a întâmplat și în Grecia în primele faze ale nenorocirii”
Andrei Caramitru: „Economia României se prăbușește spre recesiune. E fix ce s-a întâmplat și în Grecia în primele faze ale nenorocirii” Consultantul economic Andrei Caramitru lansează un nou semnal de alarmă cu privire la direcția economică a României. Într-o analiză virulentă postată pe Facebook, acesta susține că economia națională s-a prăbușit deja spre recesiune, iar […]
Situația critică de la Salina Praid: Calitatea apelor, monitorizată până la limita de vest a României. Ce măsuri au fost adoptate în Alba
Calitatea apelor, monitorizată până la limita de vest a României: Ce măsuri au fost adoptate în Alba 15 secțiuni de control sunt monitorizate în prezent pe râurile Târnava Mică, Corund, Târnava Mare și Mureș, pe un sector extins până în zona de graniță – Nădlac. Au fost intensificate și extinse acțiunile de monitorizare a calității […]