Rămâi conectat

Actualitate

Se modifică condiţiile de acordare a primei de casare și a ecobonusurilor pentru autovehicule. Află care sunt acestea

Mondoc Adriana

Publicat

în

Administrația Fondului de Mediu modifică, printr-un proiect de ordin, condițiile de acordare a primei de casare și a ecobonusurilor, din cadrul Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2017 – 2019.

În plus, conform proiectului, postat în dezbatere publică pe pagina Ministerului Mediului, se introduce condiția de valabilitate a inspecției tehnice periodice (ITP) a autovehiculului uzat, la momentul depunerii dosarului de acceptare, pentru persoane juridice, respectiv la momentul înscrierii la producătorul validat, pentru persoane fizice. Acest criteriu a fost introdus pentru a se evidenția faptul că autovehiculul uzat casat în cadrul programului a circulat pe drumurile publice.

Prima de casare se acordă în anul 2018:

*pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 130 g CO2/km,

*pentru autovehiculele (M1 și N1 clasa I) fabricate începând cu 01.09.2018: maximum 145 g CO2/km

În anul 2019 se acordă pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km, iar pentru autovehiculele (M1 și N1 clasa I) fabricate începând cu  01.09.2018: maximum 140 g CO2/km.

În privința ecobonusurilor, proiectul prevede ca în 2018, la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 98 g CO2/km, iar pentru autovehiculele (M1 și N1 clasa I) fabricate începând cu 01.09.2018: maximum 110g CO2/km, în regim de funcţionare mixt, să fie acordat un ecobonus în valoare de 1.000 lei, pentru anul 2018.

Pentru 2019, la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 96 g CO2/km iar pentru autovehiculele (M1 și N1 clasa I) fabricate începând cu 01.09.2018: maximum 105g CO2/km în regim de funcţionare mixt, se acordă un ecobonus în valoare de 1.000 lei.

De asemenea, proiectul prevede că Programul de Stimulare a Parcului Auto Naţional nu se cumulează cu alte programe care finanțează/ încurajează achiziționarea autovehiculelor noi, mai puțin poluante, în schimbul predării spre casare a autovehiculelor uzate, cu excepția Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic.

 Sursa: legestart.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Record istoric pentru România: Aproximativ 200 de km de autostradă și drumuri express construite în 2024

Bera Larisa

Publicat

în

Record istoric pentru România: Aproximativ 200 de km de autostradă și drumuri express construite în 2024 Pe finalul anului 2024, țara noastră atinge un record istoric în ceea ce privește construcția drumurilor express și autostrăzilor, respectiv aproape 200 de km. Ultimul record înregistrat, a fost în 2013, atunci când au fost inaugurați aproape 118 kilometri. […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea