Se modifică condiţiile de acordare a primei de casare și a ecobonusurilor pentru autovehicule. Află care sunt acestea
Administrația Fondului de Mediu modifică, printr-un proiect de ordin, condițiile de acordare a primei de casare și a ecobonusurilor, din cadrul Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2017 – 2019.
În plus, conform proiectului, postat în dezbatere publică pe pagina Ministerului Mediului, se introduce condiția de valabilitate a inspecției tehnice periodice (ITP) a autovehiculului uzat, la momentul depunerii dosarului de acceptare, pentru persoane juridice, respectiv la momentul înscrierii la producătorul validat, pentru persoane fizice. Acest criteriu a fost introdus pentru a se evidenția faptul că autovehiculul uzat casat în cadrul programului a circulat pe drumurile publice.
Prima de casare se acordă în anul 2018:
*pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 130 g CO2/km,
*pentru autovehiculele (M1 și N1 clasa I) fabricate începând cu 01.09.2018: maximum 145 g CO2/km
În anul 2019 se acordă pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km, iar pentru autovehiculele (M1 și N1 clasa I) fabricate începând cu 01.09.2018: maximum 140 g CO2/km.
În privința ecobonusurilor, proiectul prevede ca în 2018, la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 98 g CO2/km, iar pentru autovehiculele (M1 și N1 clasa I) fabricate începând cu 01.09.2018: maximum 110g CO2/km, în regim de funcţionare mixt, să fie acordat un ecobonus în valoare de 1.000 lei, pentru anul 2018.
Pentru 2019, la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 96 g CO2/km iar pentru autovehiculele (M1 și N1 clasa I) fabricate începând cu 01.09.2018: maximum 105g CO2/km în regim de funcţionare mixt, se acordă un ecobonus în valoare de 1.000 lei.
De asemenea, proiectul prevede că Programul de Stimulare a Parcului Auto Naţional nu se cumulează cu alte programe care finanțează/ încurajează achiziționarea autovehiculelor noi, mai puțin poluante, în schimbul predării spre casare a autovehiculelor uzate, cu excepția Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic.
Sursa: legestart.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Cum va fi VREMEA în România în perioada 21 iulie – 18 agust 2025: România sub o cupolă de foc, cu temperaturi extreme și ploi rare. Prognoza meteo de la ANM pentru următoarele 4 săptămâni
Cum va fi VREMEA în România în perioada 21 iulie – 18 agust 2025: România sub o cupolă de foc, cu temperaturi extreme și ploi rare. Prognoza meteo de la ANM pentru următoarele 4 săptămâni ANM a emis vineri, 18 iulie 2025, prognoza pentru următoarele 4 săptămâni, respectiv 21 iulie – 18 august. Temperaturile vor […]
„Legea păcănelelor” în România: Cum vor putea primarii să le scoată în afara localităţilor
„Legea păcănelelor” în România: Cum vor putea primarii să le scoată în afara localităţilor Cseke Attila, Ministrul Dezvoltări, a vorbit despre modul în care va încerca să reorganizeze ministerul, a făcut publice salariile unor directori din subordine care vor fi reduse, dar a discutat şi despre problema controversată a jocurilor de noroc. Cseke Attila spune […]
Cât de mari sunt salariile bugetarilor față de angajații din privat. România, cea mai mare pondere a salariilor în veniturile statului, mult peste media UE
Cât de mari sunt salariile bugetarilor față de angajații din privat. România, cea mai mare pondere a salariilor în veniturile statului, mult peste media UE Iancu Guda a vorbit recent despre salariile din sectorul public, care au crescut masiv și nesustenabil. Acesta a explicat care sunt cauzele, ce efecte au și ce soluții pot fi […]