Scade vârsta minimă de obţinere a permiselor de conducere pentru categoriile C, CE de la 21 la 18 ani, respectiv de la 24 la 21 ani pentru categoriile D, DE
Scade vârsta minimă de obţinere a permiselor de conducere pentru categoriile C, CE de la 21 la 18 ani, respectiv de la 24 la 21 ani pentru categoriile D, DE
Președintele interimar al Senatului, Alina Gorghiu, a anunțat, marți, că a fost votat în Parlament un proiect de lege al PNL prin care scade vârsta minimă de obţinere a permiselor de conducere pentru categoriile C, CE de la 21 de ani la 18 ani, respectiv de la 24 ani la 21 ani pentru categoriile D, DE, relatează News.ro.
„Veşti bune din Parlament pentru transportatori! Partidul Naţional Liberal are soluţia pentru combaterea deficitului de forţă de muncă al conducătorilor profesionişti din România. Am scăzut vârsta minimă de obţinere a permiselor de conducere pentru categoriile C, CE si D, DE. Legea a fost aprobată astăzi de către Parlament prin proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice”, a anunţat Alina Gorghiu.
Ea precizează că „Guvernul condus de PNL, ca iniţiator, şi-a propus să vină în ajutor cu o soluţie reală la actuala lipsă de pe piaţa de muncă a şoferilor profesionişti, răspunzând în acelaşi timp nevoilor urgente ale companiilor de transport rutier din România în conformitate şi cu cerinţele Uniunii Europene”.
Atât preşedintele interimar al Senatului, Alina Gorghiu, cât şi vicepreşedintele Camerei Deputaţilor, Florin Alexandru Alexe, au avut o serie de întâlniri cu reprezentanţi ai transportatorilor din România susţinând adoptarea proiectului legislativ depus încă din anul 2020. „De asemenea, şi solicitările Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri au avut un rol important pe parcursul adoptării proiectului prin consultările care au avut loc cu preşedintele Senatului”, spune Gorghiu.
Noile modificări oferă cadrul legal necesar reducerii vârstei minime de obţinere a unui permis de conducere pentru categoria C, CE, de la 21 de ani la 18 ani, respectiv de la 24 ani la 21 ani pentru categoriile D, DE, titularilor unui permis de conducere categoria B cu condiţia obţinerii unui „certificat de competenţă profesională” (CCP).
„Industria Transporturilor Rutiere din România traversează de mulţi ani o criză a conducătorilor auto profesionişti. Aceasta s-a acutizat şi pe fondul instabilităţii provocate de pandemia COVID, războiul din Ucraina, dar şi de începerea aplicării Pachetului de Mobilitate 1. România se află printre ţările cele mai afectate, deficitul estimat de şoferi profesionişti fiind de aproximativ 71.000 de posturi. Noile prevederi legislative sunt în conformitate cu legislaţia europeană prin care au fost stabilite dispoziţii derogatorii de la vârstele minime pentru respectivele categorii de vehicule prin DIRECTIVA (UE) 2018/645 a Parlamentului European şi a Consiliului din 18 aprilie 2018. Până la 23 mai 2020, statele membre ale Uniunii Europene au avut obligaţia să pună în aplicare actele cu putere de lege şi actele administrative necesare pentru a se conforma directivei”, mai arată senatoarea.
În prezent, 17 ţări din Europa au introdus deja astfel de modificări privind vârsta minimă pentru categoriile C, CE, respectiv D, DE. Printre aceste ţări se numără Austria, Germania, Danemarca, Estonia, Franţa, Grecia, Croaţia, Ungaria, Irlanda, Lituania Olanda, Polonia, Cehia, Portugalia, Slovenia, Suedia, Marea Britanie, mai scrie ea.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
TURISM 2025 | România pe ultimul loc în Europa la numărul de turiști străini. Piața turistică internațională din țara noastră pe cale de dispariție
TURISM 2025 | România pe ultimul loc în Europa la numărul de turiști străini. Piața turistică internațională din țara noastră pe cale de dispariție România a fost surclasată pe piața turistică internațională de toate țările europene, inclusiv Albania și Bulgaria, privind numărul de turiști străini care ne-au vizitat. Există riscul ca cei care încă mai […]
Dezechilibru financiar în Sistemul Național de Sănătate. Bani mulți pentru salarii, aproape nimic pentru servicii medicale către asigurați
Dezechilibru financiar în Sistemul Național de Sănătate. Bani mulți pentru salarii, aproape nimic pentru servicii medicale către asigurați Potrivit unui studiu făcut de Academia de Studii Economie din Bucureşti şi Reţeaua de Sănătate Regina Maria legat de performanța economică și operaționale în sistemul de sănătate se arată că banii din sănătate merg pe salarii indiferent […]
Tichetul de masă, un beneficiu extrasalarial vital pentru mulți salariați din România. Ne aliniem la standardele vestice sau mai avem de recuperat?
Tichetul de masă, un beneficiu extrasalarial vital pentru mulți salariați din România. Ne aliniem la standardele vestice sau mai avem de recuperat? Beneficiul extrasalarial sub formă de tichete de masă este tot mai utilizat în Europa. În România, într-o perioadă marcată de inflaţie, presiuni pe piaţa muncii şi nevoia de a motiva angajaţii fără a […]