”Săraci… în autostrăzi”. De la autostrada ”plutitoare”, la autostrada cu un pasaj pe sub care nu poate trece un TIR cu un utilaj pe platformă
Citeam în aceste zile despre un important viciu de construcție pe lotul 3 Lugoj-Deva al autostrăzii A1. Este vorba de pasajul rutier de supratraversare prevăzut la km 66, care nu are înălțimea maximă prevăzută în proiect, fapt pentru care un tir nu a reușit să treacă pe sub pasaj, deși avea înălțimea maximă prevăzută de 5m. Pentru aceasta, constructorul a fost notificat să refacă lucrarea.
Din păcate, situația nu este singulară, iar neîncadrarea proiectelor de infrastructură rutieră mare în termenele aprobate este principala cauză a faptului că în România construim în pas de melc autostrăzi, iar calitatea construcțiilor este îndoielnică. Dovezi ale calității slabe a lucrărilor sunt multiple, iar cel mai răsunător caz îl reprezintă prăbușirea a 22 km din autostrada Sibiu-Orăștie.
Cred că am avut în acest an cel puțin 4 întâlniri în Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaților cu directorul CNADNR, iar la vreo două astfel de întâlniri a participat și fostul ministru al Transporturilor. De fiecare dată am ridicat problema autostrăzii A1, care face parte din coridorul IV pan-european, fiind o arteră de transport vitală pentru România și care trebuie finalizată urgent. Este rușinos și revoltător să nu avem încă o autostradă care să traverseze țara fie de la vest la est, fie de la nord la sud.
Pentru cei 22 de km dărâmați ai autostrăzii Sibiu-Orăștie, CNADNR a ales varianta construcției în regie proprie pentru a nu mai pierde timp și bani, însă timpul se scurge deloc în avantajul CNADNR-ului și nu avem nici măcar o estimare de termen pentru reluarea circulației pe lotul 3 din A.
Acesta înseamnă că vom începe sesiunea parlamentară de toamnă, în Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaților, cu o nouă invitație adresată directorului CNADNR pentru a ne explica stadiul lucrărilor.
Și pentru că o imagine face mai mult decât 1000 de cuvinte avem și o hartă cu autostrăzile funcționale din România, hartă care este mai mult decât edificatoare în privința (ne)performanței statului pe această componentă esențială pentru progresul economic al țării – construcția de autostrăzi.
Dan Simedru, deputat PNL Alba
FOTO: tion.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Publicitate electorală: Alianța PNL-PSD prinde rod și la Alba Iulia, în jurul banilor și domeniului public
Alianța PNL-PSD prinde rod și la Alba Iulia, în jurul banilor și domeniului public PSD și PNL = lovele. E un lucru pe care tot mai mulți oameni îl văd și înțeleg, în ciuda unui teatru ieftin în care cele două partide mimează cearta. PNL și PSD nu doar că guvernează împreună, însă iubirea de […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 4 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 20 de minute
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii