”Săraci… în autostrăzi”. De la autostrada ”plutitoare”, la autostrada cu un pasaj pe sub care nu poate trece un TIR cu un utilaj pe platformă
Citeam în aceste zile despre un important viciu de construcție pe lotul 3 Lugoj-Deva al autostrăzii A1. Este vorba de pasajul rutier de supratraversare prevăzut la km 66, care nu are înălțimea maximă prevăzută în proiect, fapt pentru care un tir nu a reușit să treacă pe sub pasaj, deși avea înălțimea maximă prevăzută de 5m. Pentru aceasta, constructorul a fost notificat să refacă lucrarea.
Din păcate, situația nu este singulară, iar neîncadrarea proiectelor de infrastructură rutieră mare în termenele aprobate este principala cauză a faptului că în România construim în pas de melc autostrăzi, iar calitatea construcțiilor este îndoielnică. Dovezi ale calității slabe a lucrărilor sunt multiple, iar cel mai răsunător caz îl reprezintă prăbușirea a 22 km din autostrada Sibiu-Orăștie.
Cred că am avut în acest an cel puțin 4 întâlniri în Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaților cu directorul CNADNR, iar la vreo două astfel de întâlniri a participat și fostul ministru al Transporturilor. De fiecare dată am ridicat problema autostrăzii A1, care face parte din coridorul IV pan-european, fiind o arteră de transport vitală pentru România și care trebuie finalizată urgent. Este rușinos și revoltător să nu avem încă o autostradă care să traverseze țara fie de la vest la est, fie de la nord la sud.
Pentru cei 22 de km dărâmați ai autostrăzii Sibiu-Orăștie, CNADNR a ales varianta construcției în regie proprie pentru a nu mai pierde timp și bani, însă timpul se scurge deloc în avantajul CNADNR-ului și nu avem nici măcar o estimare de termen pentru reluarea circulației pe lotul 3 din A.
Acesta înseamnă că vom începe sesiunea parlamentară de toamnă, în Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaților, cu o nouă invitație adresată directorului CNADNR pentru a ne explica stadiul lucrărilor.
Și pentru că o imagine face mai mult decât 1000 de cuvinte avem și o hartă cu autostrăzile funcționale din România, hartă care este mai mult decât edificatoare în privința (ne)performanței statului pe această componentă esențială pentru progresul economic al țării – construcția de autostrăzi.
Dan Simedru, deputat PNL Alba
FOTO: tion.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
Comunicat de presă | Adrian Bara, Deputat PSD de Alba: Vaccinarea anti-HPV va fi disponibilă gratuit pentru adolescenți și tineri cu vârste între 11 și 26 de ani
Adrian Bara, Deputat PSD de Alba: Vaccinarea anti-HPV va fi disponibilă gratuit pentru adolescenți și tineri cu vârste între 11 și 26 de ani Guvernul României a aprobat, la propunerea Ministerului Sănătății, o serie de modificări legislative fundamentale care vizează îmbunătățirea accesului pacienților la servicii de sănătate și sprijinirea reformei din sistemul sanitar. Una dintre […]
Comunicat de presă | Corneliu Mureșan, președinte PSD Alba – Întâlnire la Ministerul Transporturilor pentru dezvoltarea municipiului Aiud
Comunicat de presă | Corneliu Mureșan, președinte PSD Alba – Întâlnire la Ministerul Transporturilor pentru dezvoltarea municipiului Aiud Municipiul Aiud are, datorită poziționării și resursei umane, un potențial foarte mare de dezvoltare. Împreună cu primarul municipiului Aiud, Dragoș Crișan, am avut o întâlnire constructivă cu mai mulți reprezentanți ai Ministerului Transporturilor în cadrul căreia am […]
FOTO | Trecerea de pietoni din centrul Aiudului, retrasată: „Asigurăm astfel o circulație mai fluentă și mai sigură pentru aiudeni dar și pentru turiști”
Trecerea de pietoni din centrul Aiudului, retrasată Trecerea de pietoni din centrul municipiului Aiud a fost retrasată. „Pași mici, dar extrem de importanți pentru patrimoniul central al Aiudului. Am retrasat trecerea de pietoni din centrul orașului, pentru a asigura o circulație mai fluentă și mai sigură, atât pentru aiudeni, cât și pentru turiștii care ne […]