”Săraci… în autostrăzi”. De la autostrada ”plutitoare”, la autostrada cu un pasaj pe sub care nu poate trece un TIR cu un utilaj pe platformă
Citeam în aceste zile despre un important viciu de construcție pe lotul 3 Lugoj-Deva al autostrăzii A1. Este vorba de pasajul rutier de supratraversare prevăzut la km 66, care nu are înălțimea maximă prevăzută în proiect, fapt pentru care un tir nu a reușit să treacă pe sub pasaj, deși avea înălțimea maximă prevăzută de 5m. Pentru aceasta, constructorul a fost notificat să refacă lucrarea.
Din păcate, situația nu este singulară, iar neîncadrarea proiectelor de infrastructură rutieră mare în termenele aprobate este principala cauză a faptului că în România construim în pas de melc autostrăzi, iar calitatea construcțiilor este îndoielnică. Dovezi ale calității slabe a lucrărilor sunt multiple, iar cel mai răsunător caz îl reprezintă prăbușirea a 22 km din autostrada Sibiu-Orăștie.
Cred că am avut în acest an cel puțin 4 întâlniri în Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaților cu directorul CNADNR, iar la vreo două astfel de întâlniri a participat și fostul ministru al Transporturilor. De fiecare dată am ridicat problema autostrăzii A1, care face parte din coridorul IV pan-european, fiind o arteră de transport vitală pentru România și care trebuie finalizată urgent. Este rușinos și revoltător să nu avem încă o autostradă care să traverseze țara fie de la vest la est, fie de la nord la sud.
Pentru cei 22 de km dărâmați ai autostrăzii Sibiu-Orăștie, CNADNR a ales varianta construcției în regie proprie pentru a nu mai pierde timp și bani, însă timpul se scurge deloc în avantajul CNADNR-ului și nu avem nici măcar o estimare de termen pentru reluarea circulației pe lotul 3 din A.
Acesta înseamnă că vom începe sesiunea parlamentară de toamnă, în Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaților, cu o nouă invitație adresată directorului CNADNR pentru a ne explica stadiul lucrărilor.
Și pentru că o imagine face mai mult decât 1000 de cuvinte avem și o hartă cu autostrăzile funcționale din România, hartă care este mai mult decât edificatoare în privința (ne)performanței statului pe această componentă esențială pentru progresul economic al țării – construcția de autostrăzi.
Dan Simedru, deputat PNL Alba
FOTO: tion.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Aproape 1 milion de lei din fondul de rezervă al Guvernului de 1 decembrie, Ziua Națională la Alba Iulia: Câți bani s-au dat pentru Primărie și cât pentru Consiliul Județean
Aproape 1 milion de lei din fondul de rezervă al Guvernului de 1 decembrie, Ziua Națională la Alba Iulia: Câți bani s-au dat pentru Primărie și cât pentru Consiliul Județean Aproape 1 milion de lei din fondul de rezervă al Guvernului au fost alocați de 1 decembrie, Ziua Națională la Alba Iulia, pentru Primărie și […]
Secțiune Articole Similare
-
Actualitate4 zile ago
Când începe Postul Crăciunului 2024: Ce zile de post mai sunt până la sfârșitul anului
-
Sporto zi ago
Metalurgistul Cugir – ACSM Codlea 3-0 la „masa verde”
-
Opinii - Comentarii3 zile ago
12 noiembrie – triplă sărbătoare a Armatei Române: Ziua Cercetaşilor, Geodezilor militari și SMG
-
Opinii - Comentarii2 zile ago
13 noiembrie, Sfântul Ioan Gura de Aur, mare şi vestit luminator dascăl al lumii
-
Opinii - Comentarii4 zile ago
În 11 noiembrie, creștinii ortodocși îl pomenesc pe Sfântul Mina, ocrotitorul celor păgubiţi
-
Opinii - Comentarii15 ore ago
14 noiembrie: Sfântul Filip, cel de-al treilea apostol ales de către Iisus Hristos pentru misiunile sale pe pământ