”Săraci… în autostrăzi”. De la autostrada ”plutitoare”, la autostrada cu un pasaj pe sub care nu poate trece un TIR cu un utilaj pe platformă
Citeam în aceste zile despre un important viciu de construcție pe lotul 3 Lugoj-Deva al autostrăzii A1. Este vorba de pasajul rutier de supratraversare prevăzut la km 66, care nu are înălțimea maximă prevăzută în proiect, fapt pentru care un tir nu a reușit să treacă pe sub pasaj, deși avea înălțimea maximă prevăzută de 5m. Pentru aceasta, constructorul a fost notificat să refacă lucrarea.
Din păcate, situația nu este singulară, iar neîncadrarea proiectelor de infrastructură rutieră mare în termenele aprobate este principala cauză a faptului că în România construim în pas de melc autostrăzi, iar calitatea construcțiilor este îndoielnică. Dovezi ale calității slabe a lucrărilor sunt multiple, iar cel mai răsunător caz îl reprezintă prăbușirea a 22 km din autostrada Sibiu-Orăștie.
Cred că am avut în acest an cel puțin 4 întâlniri în Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaților cu directorul CNADNR, iar la vreo două astfel de întâlniri a participat și fostul ministru al Transporturilor. De fiecare dată am ridicat problema autostrăzii A1, care face parte din coridorul IV pan-european, fiind o arteră de transport vitală pentru România și care trebuie finalizată urgent. Este rușinos și revoltător să nu avem încă o autostradă care să traverseze țara fie de la vest la est, fie de la nord la sud.
Pentru cei 22 de km dărâmați ai autostrăzii Sibiu-Orăștie, CNADNR a ales varianta construcției în regie proprie pentru a nu mai pierde timp și bani, însă timpul se scurge deloc în avantajul CNADNR-ului și nu avem nici măcar o estimare de termen pentru reluarea circulației pe lotul 3 din A.
Acesta înseamnă că vom începe sesiunea parlamentară de toamnă, în Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaților, cu o nouă invitație adresată directorului CNADNR pentru a ne explica stadiul lucrărilor.
Și pentru că o imagine face mai mult decât 1000 de cuvinte avem și o hartă cu autostrăzile funcționale din România, hartă care este mai mult decât edificatoare în privința (ne)performanței statului pe această componentă esențială pentru progresul economic al țării – construcția de autostrăzi.
Dan Simedru, deputat PNL Alba
FOTO: tion.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
Cereri pentru închirierea de locuințe ANL la Sebeș: Dosarele trebuie actualizate până în 19 septembrie 2025
Cereri pentru închirierea de locuințe ANL la Sebeș: Dosarele trebuie actualizate Primăria Municipiul Sebeș aduce la cunoștință persoanelor care au depus cerere pentru închirierea unei locuințe A.N.L. să actualizeze documentele depuse la dosar. Persoanele interesate că se mai pot depune cereri pentru închirierea unei locuințe A.N.L., la registratura Primăriei Municipiului Sebeș, până la data de […]
FOTO | Lucrări de renovare pe ultima sută de metri la etajele I și II ale Liceului Teoretic „Petru Maior” Ocna Mureș
Lucrări de renovare pe ultima sută de metri la Liceul Teoretic „Petru Maior” Ocna Mureș Liceul Teoretic „Petru Maior” Ocna Mureș se află într-o etapă importantă de transformare, iar ucrările de renovare au intrat pe ultima sută de metri la etajele I și II, care sunt aproape finalizate, urmând să ofere elevilor și profesorilor săli […]
FOTO | Drum asfaltat, rigole, trotuare pavate și accesuri la proprietăți generoase în satul Totoi din comuna Sântimbru
Drum asfaltat, rigole, trotuare pavate și accesuri la proprietăți generoase în satul Totoi din comuna Sântimbru Este aproape de final de final proiectul de modernizare a infrastructurii rutiere din satul Totoi, a anunțat, joi, 4 septembrie 2025, primarul comunei Sântimbru, Ioan Iancu Popa. „Călătoria pe care am început-o în primavara trecută de la zero a […]