”Săraci… în autostrăzi”. De la autostrada ”plutitoare”, la autostrada cu un pasaj pe sub care nu poate trece un TIR cu un utilaj pe platformă
Citeam în aceste zile despre un important viciu de construcție pe lotul 3 Lugoj-Deva al autostrăzii A1. Este vorba de pasajul rutier de supratraversare prevăzut la km 66, care nu are înălțimea maximă prevăzută în proiect, fapt pentru care un tir nu a reușit să treacă pe sub pasaj, deși avea înălțimea maximă prevăzută de 5m. Pentru aceasta, constructorul a fost notificat să refacă lucrarea.
Din păcate, situația nu este singulară, iar neîncadrarea proiectelor de infrastructură rutieră mare în termenele aprobate este principala cauză a faptului că în România construim în pas de melc autostrăzi, iar calitatea construcțiilor este îndoielnică. Dovezi ale calității slabe a lucrărilor sunt multiple, iar cel mai răsunător caz îl reprezintă prăbușirea a 22 km din autostrada Sibiu-Orăștie.
Cred că am avut în acest an cel puțin 4 întâlniri în Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaților cu directorul CNADNR, iar la vreo două astfel de întâlniri a participat și fostul ministru al Transporturilor. De fiecare dată am ridicat problema autostrăzii A1, care face parte din coridorul IV pan-european, fiind o arteră de transport vitală pentru România și care trebuie finalizată urgent. Este rușinos și revoltător să nu avem încă o autostradă care să traverseze țara fie de la vest la est, fie de la nord la sud.
Pentru cei 22 de km dărâmați ai autostrăzii Sibiu-Orăștie, CNADNR a ales varianta construcției în regie proprie pentru a nu mai pierde timp și bani, însă timpul se scurge deloc în avantajul CNADNR-ului și nu avem nici măcar o estimare de termen pentru reluarea circulației pe lotul 3 din A.
Acesta înseamnă că vom începe sesiunea parlamentară de toamnă, în Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaților, cu o nouă invitație adresată directorului CNADNR pentru a ne explica stadiul lucrărilor.
Și pentru că o imagine face mai mult decât 1000 de cuvinte avem și o hartă cu autostrăzile funcționale din România, hartă care este mai mult decât edificatoare în privința (ne)performanței statului pe această componentă esențială pentru progresul economic al țării – construcția de autostrăzi.
Dan Simedru, deputat PNL Alba
FOTO: tion.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Comunicat de presă | USR Daia Română: Silviu-Mihai Moldovan, un tânăr pentru viitor!
Comunicat de presă | USR Daia Română: Silviu-Mihai Moldovan, un tânăr pentru viitor! USR Daia Română are plăcerea să anunțe desemnarea lui Silviu-Mihai Moldovan, candidat pentru funcția de primar al comunei Daia Română. Cu o viziune proaspătă și un plan ambițios de dezvoltare, Silviu este hotărât să contribuie la dezvoltarea și prosperitatea locală. În vârstă […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Ce nume se sărbătoresc de SFÂNTUL GHEORGHE 2024: Peste 900.000 de români își serbează onomastica în 23 aprilie
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2024. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor care îşi sărbătoresc onomastica
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Legendele Sfântului Gheorghe. Cum l-a înfrânt pe balaur şi de ce nu este bine să dormim în această zi
-
Opinii - Comentariiacum o zi
Cui îi spunem „La mulți ani!” de Sfântul Gheorghe: Nume care se serbează în ziua Sfântului Mare Mucenic, purtătorul de biruință
-
Curier Județeanacum 2 zile
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2024: URARI și FELICITARI pentru cei dragi care își sărbătoresc onomastica
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Obiceiuri, tradiţii şi superstiţii de Sfântul Gheorghe, unul dintre cei mai venerați sfinți din calendarul ortodox