Rămâi conectat

Actualitate

România pierde 1,5 miliarde de euro pentru că tranzitul de mărfuri spre Europa ocolește țara noastră

Ziarul Unirea

Publicat

în

Sorin Bota, deputat PSD, a declarat joi la conferința „2018 – Moment de răscruce pentru infrastructura din România” că țara noastră pierde anual 1,5 miliarde de euro pentru că traficul de tranzit al mărfurilor de la Marea Neagră spre Europa l-am pierdut complet și se face prin toate celelalte porturi estice ale Europei, mai puțin prin România.

„Dacă luăm în calcul traficul de tranzit de la Marea Neagră spre Europa l-am pierdut complet. Astăzi se face prin toate celelalte porturi estice ale Europei și mai puțin prin România, inclusiv, din păcate, traficul pentru importul de mărfuri românești.

Au ajuns să se importe prin alte porturi europene decât prin portul Constanța. Dau o cifră. Am făcut un mic studiu.

Pierderea anuală din acest trafic și din faptul că aceste mărfuri nu sunt taxate la intrarea în Uniunea Europeană pe teritoriul României este undeva la 1,5 miliarde de euro pe ansamblul acestui business, de la port, taxe, canale, profituri, agenți economici.

Și la capăt ce? Transportatorii și administratorii de infrastructură: tui, taxe de navigație, taxe de autostrăzi și așa mai departe. Un calcul duce la această sumă anuală”, a spus Sorin Bota.

Potrivit acestuia, avem creștere economică și a importurilor, dar acest trafic stagnează sau merge în jos. De asemenea, acesta a spus că este nevoie de a restructura anumite instituții.

„Avem un punct comun cu colegii din opoziție legat de faptul ca astazi la nivelul CFR si acolo inca nu s-au facut restructurari, nici macar gandite nu sunt la ora asta si la nivelul CNAIR, CNADNR, AND cum vrem sa-i spunem. E clar ca acolo daca lucrurile au mers prost de 10 ani, de 12 ani, de cati vrem noi, e clar ca cu aceeasi oameni, oricat i-ai recicla si i-ai muta de pe un post pe altul, nu poti sa faci lucrurile sa mearga mai bine”, a afirmat Sorin Bota.

De asemenea, deputatul USR, Catalin Drula, a declarat ca sunt probleme cu resursa umana, cu aceia care ocupa din partea statului de dezvoltarea infrastructurii.

„Acesti oameni sunt total nepotriviti pentru a administra mari proiecte. Proiecte de miliarde de euro. Nu stiu, nu vor uneori si nu pot. Tot incercam sa facem infrastructura si a ajuns un loc comun ca ne plangem ca nu ne iese, ca am incercat orice, dar de fapt incercam din nou si din nou aceeasi reteta sa facem mega-proiecte cu oameni care nu ar putea gestiona nici o retea de drumuri comunale, probabil”, a spus Catalin Drula.

O a doua cauza a situatiei din infrastructura o reprezinta, potrivit lui Catalin Drula, slaba pregatire a proiectelor care sunt lansate la licitatie, fapt care duce la intarzieri in faza de executie, la cresteri de costuri, dar mai ales la blocaje si rezilieri, iar in final la nerealizarea acestor proiecte.

Asociatia Romana a Antreprenorilor de Constructii impreuna cu Asociatia Romana a Inginerilor Consultanti organizeaza joi conferinta cu tema „2018 – Moment de rascruce pentru infrastructura din Romania”.

Sursa: business24.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Record istoric pentru România: Aproximativ 200 de km de autostradă și drumuri express construite în 2024

Bera Larisa

Publicat

în

Record istoric pentru România: Aproximativ 200 de km de autostradă și drumuri express construite în 2024 Pe finalul anului 2024, țara noastră atinge un record istoric în ceea ce privește construcția drumurilor express și autostrăzilor, respectiv aproape 200 de km. Ultimul record înregistrat, a fost în 2013, atunci când au fost inaugurați aproape 118 kilometri. […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea