Proiectul Statutului elevului, document ce reglementează drepturile și obligațiile elevilor, lansat în dezbatere publică
Proiectul Statutului elevului, document ce reglementează drepturile și obligațiile elevilor înmatriculați în instituțiile de învățământ de stat, particular sau confesional, a fost lansat în dezbatere publică de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice.
MENCS mai precizează că toți cei interesați să se implice în acest dialog public sunt invitați să transmită pe adresa de e-mail [email protected] propuneri și observații vizând structura și conținutul documentului lansat în dezbatere publică.
„Proiectul a fost elaborat de Ministerul Educației în colaborare cu Consiliul Național al Elevilor și alte organizații reprezentative ale elevilor și este fundamentat pe respectarea valorilor comunității școlare și ale sistemului educațional: accesul liber și gratuit la educație de calitate, libertatea de expresie, dreptul de a beneficia în mod echitabil de resursele materiale și educaționale furnizate de sistemul educațional, onestitatea intelectuală, sprijinirea gândirii critice, respectarea demnității tuturor membrilor comunității școlare, respectiv deschiderea instituțională pentru schimbări constructive”, se arată într-un comunicat al MENCS transmis, sâmbătă, AGERPRES.
Potrivit acestui proiect, drepturile elevilor au fost structurate în următoarele categorii: educaționale, de asociere și exprimare, drepturi și modalități de recompensare. Documentul prevede, de asemenea, îndatoriri, interdicții și sancțiuni pentru încălcarea de către elevi, în incinta unității de învățământ, a prevederilor statutului sau a prevederilor explicite din actele normative în vigoare, în funcție de gravitatea acestora.
„Un statut al elevului reprezintă un demers necesar în asumarea de către comunitatea școlară a rolului pe care trebuie să îl aibă elevii în sistemul național de educație. Ce este important: proiectul vine atât cu drepturile, cât și cu obligațiile pe care aceștia le au. Statutul a fost elaborat în întâlniri succesive cu reprezentanții elevilor și îmi doresc ca la finalul consultării publice să avem un document robust, reprezentativ pentru învățământul preuniversitar”, a declarat ministrul Educației, Adrian Curaj, potrivit comunicatului citat.
Colectarea opiniilor și a sugestiilor pe marginea proiectului de statut se va desfășura în perioada 17 iunie — 4 iulie.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
ANAF impune noi reguli pentru Uber, Bolt și Black Cab: Formularul 397 lunar, obligatoriu. Transparență fiscală în transportul alternativ
ANAF impune noi reguli pentru Uber, Bolt și Black Cab: Formularul 397 lunar, obligatoriu. Transparență fiscală în transportul alternativ Începând cu acest an, operatorii platformelor digitale de transport alternativ, precum Uber, Bolt sau Black Cab, trebuie să depună lunar Formularul 397. Citește și: ANAF 2025: Măsuri mult mai stricte pentru românii ce obțin venituri din […]
Când se dau alocațiile, indemnizațiile, pensiile și alte drepturi sociale în luna iunie 2025: Cum vor fi virați banii, în contextul minivacanței de Rusalii
Când se dau alocațiile, indemnizațiile, pensiile și alte drepturi sociale în luna iunie 2025: Cum vor fi virați banii, în contextul minivacanței de Rusalii Ministerul Muncii a publicat luni, 2 iunie 2025, calendarul plății alocațiilor, indemnizațiilor, pensiilor și altor drepturi sociale în luna iunie, dând asigurări că banii vor ajunge la timp, fără sincope, și […]
Anunț oficial de la ANPIS: Stimulentul de inserție 2025 revine. Informații privind plata și condițiile
Anunț oficial de la ANPIS: Stimulentul de inserție 2025 revine. Informații privind plata și condițiile Luni, 2 iunie 2025, Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială-ANPIS, a anuțat Reluarea plății stimulentului de inserție. Citește și: Portal veterinar online pentru vizualizarea rezultatelor analizelor efectuate în Laboratorul DSVSA Alba ,, Reluarea plății stimulentului de inserție. Plata stimulentului […]