Încă un drum turistic spectaculos din Alba va fi modernizat: Licitația pentru proiectare și asistență tehnică, lansată în SEAP
Consiliul Judeţean Alba va moderniza un nou drum turistic spectaculos, în zona de sud a Apusenilor. Acesta asigură legătura mai facilă între DN1 şi culmile masivului montan. Un tronson în lungime de aproape 14 km din drumul judeţean DJ 107K, între Ivăniş – Ghioncani (comuna Întregalde) şi Bârleşti (comuna Mogoş) va fi reabilitat şi asfaltat de către .
Consiliul Județean Alba a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru servicii de proiectare și asistență tehnică în cadrul proiectului „Consolidare corp drum judeţean DJ 107 K: Galda de Jos (DJ 107H) – Mesentea – Galda de Sus – Măgura – Poiana Galdei – Modoleşti – întregalde – Ivăniş – Ghiocani – DJ 1071 (Bârleşti), tronson IV: km 23+700 – km 37+500”. Valoarea totală estimată a investiției este de 275.000 lei, fără TVA.
Tronsonul IV al drumului judeţean DJ 107 K începe de la km 23+700, traversează comuna întregalde (satele Ivăniş şi Ghioncani) şi se termină la intersecţia cu DJ 1071, în satul Bârleşti, comuna Mogoş, fiind situat la poalele munţilor Trascău.
Situat pe teritoriul administrativ al comunelor întregalde şi Mogoş, tronsonul de drum care face obiectul prezentei documentaţii este nemodemizat, urmăreşte ca şi traseu valea râului Galda, fapt ce a dus în timp la erodarea corpului de drum, de-a lungul drumului existând zone îngustate între vale şi versant.
Profilul transversal al drumului este de tip mixt pe cea mai mare parte a traseului, acesta însoţind râul Galda. Lăţimea platformei drumului este cuprinsă, în general, între 5,00 – 6,00 m. Partea carosabilă are lăţimi de 4,00-5,00 m şi acostamente variabile de 0,00-0,50 m.
Traseul studiat are structura rutieră reprezentată de o pietruire în stare mediocră şi rea. Suprafaţa de rulare prezintă degradări specifice pietruirilor (gropi, denivelări, fagaşe, piatră alergătoare), multe dintre ele datorate unei scurgeri improprii ale apelor de suprafaţă.
Acostamentele de pământ sunt denivelate faţă de carosabil, sunt înierbate sau înnoroite pe vreme ploioasă şi nu asigură evacuarea eficientă a apelor de pe suprafaţa de rulare spre şanţuri sau taluz.
Proiectul îşi propune creşterea gradului de confort şi siguranţă a circulaţiei auto şi pietonală în zonă şi implicit duce la îmbunătăţirea calităţii vieţii locuitorilor din judeţul Alba.
În vederea realizării lucrărilor de modernizare a drumului judeţean au fost parcurse primele 2 (două) etape de elaborare a documentaţiei tehnico-economice, definite prin Art. 1, alin. (2) din Hotărârea 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice. Studiul de fezabilitate (faza S.F.) a fost elaborată de S.C. PT CIVIL PROJECT S.R.L. din mun. Cluj-Napoca identificată prin CUI: 40831211.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
2 februarie 1958: Ultimii combatanți ai grupării de rezistență armată din Munții Apuseni, lichidați de forțele de represiune
2 februarie 1958: Ultimii combatanți ai grupării de rezistență armată din Munții Apuseni, lichidați de forțele de represiune În noaptea de 1 spre 2 februarie 1958, ultimii combatanți ai grupării de rezistență armată din masivul Vlădeasa – Munții Apuseni, sunt încercuiți de forțele de represiune în satul Traniș din comuna Valea Drăganului. Ca urmare a […]