Proiect INEDIT. Un tânăr student a readus la viață celebrul model Dacia 1300, iar rexultatul e incredibil
Poporul nostru a fost, este și va fi mereu unul extrem de talentat și inventiv. Fie că vorbim despre literatură, pictură sau sculptură, mereu a existat câte o personalitate reprezentativă, iar mai nou, avem motive de mândrie și pe partea de design.
Din păcate însă, aceste talente nu sunt apreciate aproape deloc la noi țară, preferând să plece peste hotare, unde răsplata e pe măsură. Ar fi nevoie de un sprijin mai mare, pentru conservarea acestor valori.
Un proiect excepțional, gândit de un tânăr extrem de talentat, student la Facultatea de Design de Produs și Mediu, de la Universitatea Transilvania din Brasov.
Numele său este Alexandru Maris, un mare pasionat de mașini, lucru ce l-a moivat în ultimii ani în încercarea de a se afirma în lumea designului auto, fiind de asemenea cel care a realizat proiectul Dacia Logan Coupé.
Același Alex a realizat un proiect inedit, prin care celebra mașină de suflet a românilor, modelul Dacia 1300, a renăscut practic din cenușă, asemeni păsării Pheonix. Bătrâna noastră mașinuță căpătând astfel un nou aspect, cu linii clasice care să ne amintească de vechiul design combinat cu o imagine și adaptare modernă.
“Am hotărât că trebuie să îmi adun toate cunoştinţele în materie de design auto şi modelare virtuală într-un concept mult mai bine gândit şi pus la punct. Astfel au apărut primele idei pentru o readucere la viaţă a celebrei Dacia 1300, un proiect care avea să se întindă pe o perioadă de 3 ani“, spune Alexandru, conform promotor.ro.
“Dacia 1300 Concept are la bază clasica Dacia 1300 produsă la Mioveni în anii ’70. Am păstrat toate elementele de pe maşina originală: elementele cromate, grilele, forma farurilor şi a stopurilor, amplasarea buşonului de benzină. Am îmbinat chiar şi jantele într-o maşină nouă, maşina care şi-ar dori să se plaseze în clasa de lux, printre modele ca Audi A7, Mercedes S-Klasse şi ajungând chiar până la Porsche Panamera“ a mai precizat tânărul designer.
El a propus ca Dacia 1300 să aibă 5,1 metri lungime și o lățime de 2 metri. Bancheta din spate se transformă în două scaune separate conferind astfel mai mult spațiu interior.
sursa: promotor.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Sâmbăta ALBĂ din Săptămâna LUMINATĂ. Credincioşii merg la biserică cu un ou roşu pentru a se împărtăşi
Sâmbăta ALBĂ din Săptămâna LUMINATĂ. Credincioşii merg la biserică cu un ou roşu pentru a se împărtăşi Potrivit credinţei populare, în aceste zile, de la Înviere și până la Duminica Tomei, Raiul este deschis. Sâmbăta Luminată, zi cu mare însemnătate pentru creştinii ortodocşi. În Sâmbăta Luminată credincioşii merg la biserică cu un ou roşu pentru […]
Economistul Radu Georgescu: „România va trece la un regim economic foarte strict în câteva săptămâni. A fost ca un tip care a mâncat și băut pe datorie la restaurant”
Economistul Radu Georgescu: „România va trece la un regim economic foarte strict în câteva săptămâni. A fost ca un tip care a mâncat și băut pe datorie la restaurant” România va trece la un regim economic foarte strict în câteva săptămâni, atrage atenția economistul Radu Georgescu. „Eurostat a publicat săptămâna aceasta graficul din poză. Eu […]
Profesorul de economie Cristian Păun: „Guvernul a decis să încarce cu contribuție la sănătate „câștigul” din dobânzile la depozitele bancare. Disperare și incompetență!”
Profesorul de economie Cristian Păun: „Guvernul a decis să încarce cu contribuție la sănătate „câștigul” din dobânzile la depozitele bancare. Disperare și incompetență!” Profesorul de economie Cristian Păun deplânge decizia Guvernului „de a încărca cu conttibuție la „sănătate” câștigul din dobânzile la depozitele bancare”. Citește și: Profesorul Cristian Păun, despre urmările deficitului uriaș al României: […]