Rămâi conectat

Actualitate

Programul Rabla Clasic şi Rabla Plus: Noua sesiune de înscriere, anunțată de Administrația Fondului de Mediu. Când va începe

Publicat

în

Programul Rabla Clasic şi Rabla Plus: Noua sesiune de înscriere, anunțată de Administrația Fondului de Mediu. Când va începe

Administraţia Fondului de Mediu anunţă că o nouă sesiune de înscriere în cadrul Programului Rabla Clasic şi Rabla Plus va începe pe 13 mai 2022, relatează Agerpres.

Citește și: Schimbări în programul RABLA CLASIC și RABLA PLUS, anunțate de ministrul Mediului: „Unele mașini second hand, mai scumpe decât cele noi”

Citește și: Peste 250 de mii de mașini mai vechi de 15 ani trebuie să dispară de pe șosele din România, până în 2026: Ce spune ministrul Mediului

„Pentru a veni în sprijinul solicitanţilor care vor să obţină finanţare prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional (Rabla Clasic) şi prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante din punct de vedere energetic (Rabla Plus), Administraţia Fondului pentru Mediu a reconfigurat etapele de desfăşurare a acestora ca urmare a modificării softului de înscriere în cadrul celor două programe. Potrivit noului calendar, în perioada 13 – 31 mai 2022, se va defăşura prima sesiune din noua configuraţie, timp în care persoanele fizice se vor putea înscrie în cadrul cele două programe prin intermediul dealerilor autorizaţi, iar persoanele juridice vor putea depune dosarele de finanţare prin accesarea aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de AFM”, se menţionează într-un comunicat al AFM.

Elit - Gustul Desăvârșit

Potrivit sursei citate, tot pentru facilitarea obţinerii finanţării, bugetele alocate persoanelor juridice în Programele Rabla Clasic şi Rabla Plus vor fi divizate, unităţile administrativ-teritoriale şi instituţiile publice urmând a beneficia de sume dedicate acestora, ţinând cont de procedurile de achiziţie publică pe care entităţile respective trebuie să le desfăşoare.

În plus, AFM a desfăşurat o analiză a celor două programe, de la demararea acestora, în anul 2020, până în prezent şi a identificat sume neutilizate, care pot fi puse la dispoziţie pentru noile sesiuni de înscriere. Astfel, bugetele pentru această sesiune, rezultate în urma suplimentării şi care vor fi puse la dispoziţie, sunt: Programul Rabla Clasic, beneficiari persoane fizice – 335,5 milioane de lei; Programul Rabla Clasic, beneficiari persoane juridice – 123 de milioane de lei; Programul Rabla Clasic, beneficiari UAT-uri şi instituţii publice – 50 de milioane de lei; Programul Rabla Plus, beneficiari persoane fizice – 262 de milioane de lei; Programul Rabla Plus, beneficiari persoane juridice – 190,3 milioane de lei; Programul Rabla Plus, beneficiari UAT-uri şi instituţii publice – 100 de milioane de lei.

„Calendarul de desfăşurare a sesiunilor de înscriere în cadrul celor două programe şi sumele alocate pentru fiecare categorie de solicitanţi sunt disponibile pe site-ul AFM. Listele cu producătorii/dealerii auto care au semnat contracte de participare cu AFM sunt publicate pe site-ul instituţiei, www.afm.ro, la secţiunile programelor”, precizează reprezentanţii instituţiei.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

FOTO| TRAGEDIE la Buzău: Un parașutist de 38 de ani, de la Baza Aeriană de la Câmpia Turzii, a murit în timpul unui exercițiu

Publicat

în

TRAGEDIE la Buzău: Un parașutist de 38 de ani, de la Baza Aeriană de la Câmpia Turzii, a murit în timpul unui exercițiu

Un parașutist a murit miercuri, 25 mai, la Buzău. Este vorba despre căpitanul Cosmin Constantin Scorțea. Ministrul Apărării a anunțat că accidentul a avut loc în jur de ora 14.00. În acest caz a fost sesizat Parchetul Militar.

„Am aflat cu mare tristețe faptul că unul dintre îmblânzitorii aerului din Armata Română a decedat, astăzi.

Căpitanul Cosmin Constantin Scorțea, din Baza 71 Aeriană Câmpia Turzii, și-a pierdut viața miercuri, 25 mai, în urma unui accident survenit pe timpul unui exerciţiu de paraşutare pe Aerodromul din Boboc.

Elit - Gustul Desăvârșit

Accidentul a survenit în jurul orei 14.00, pe timpul executării manevrelor de aterizare. Ofițerului i-a fost acordat primul ajutor la fața locului, dar cu toate eforturile medicilor, a fost constatat decesul militarului.

Pentru stabilirea circumstanțelor producerii accidentului a fost sesizat Parchetul Militar. De asemenea, conform procedurilor legale, șeful Statului Major al Forțelor Aeriene a ordonat constituirea unei comisii interne de anchetă.

Căpitanul Cosmin Constantin Scorțea, în vârstă de 38 de ani, era angajat în Ministerul Apărării Naționale din anul 2007, avea la activ 67 de salturi, fiind atestat pe tipul de parașută BG-7M. Era căsătorit și avea un copil.

Joi, 26 mai, la ora 8.30, vor fi organizate în unitățile militare din țară ceremonii de comemorare a ofițerului.

Dumnezeu să îl odihnească și să îl aibă în paza sa!

Transmit condoleanțe familiei îndurerate și tuturor celor care l-au cunoscut. Le sunt și le voi fi alături”, a spus Ministrul Apărării, Vasile Dîncu, pe pagina lui de Facebook.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

SUBIECTE ȘI BAREME la Evaluarea Națională de la clasa a VI-a 2022, proba la Limbă şi comunicare: Ce au avut de rezolvat elevii

Publicat

în

SUBIECTE ȘI BAREME la Evaluarea Națională de la clasa a VI-a 2022, proba la Limbă şi comunicare: Ce au avut de rezolvat elevii

Subiectele și baremele la Evaluarea Națională de la clasa a VI-a au fost publicate, pentru proba la Limbă și comunicare. Testarea de 60 de minute are rolul de a le da copiilor și părinților o primă idee asupra liceelor sau școlilor profesionale pentru care s-ar putea pregăti, dar verifică și nivelul pierderilor generate în pandemie.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a: proba la Limbă și comunicare este programată pe 25 mai, iar la Matematică și Științe ale naturii pe 26 mai 2022.

Rezultatele copiilor la evaluarea de la clasa a VI-a nu vor fi trecute în catalog, nici nu vor fi făcute publice, ci vor fi comunicate fiecărui părinte în parte de către profesorul diriginte.

Elit - Gustul Desăvârșit

SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, LA LIMBĂ ȘI COMUNICARE

CLICK AICI PENTRU: SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, LA LIMBĂ ȘI COMUNICARE, TEST 1 – ENGLEZĂ

CLICK PENTRU: SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, LA LIMBĂ ȘI COMUNICARE, TEST 2 – ENGLEZĂ

CLICK AICI PENTRU: SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, LA LIMBĂ ȘI COMUNICARE, TEST 1 – GERMANĂ

CLICK PENTRU: SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, LA LIMBĂ ȘI COMUNICARE, TEST 2 – GERMANĂ

CLICK AICI PENTRU: SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, LA LIMBĂ ȘI COMUNICARE, TEST 1 – FRANCEZĂ

CLICK PENTRU: SUBIECTE Evaluarea Națională de la clasa a VI-a, LA LIMBĂ ȘI COMUNICARE, TEST 2 – FRANCEZĂ

Testele sunt elaborate de Centrul Național Pentru Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale și trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate. Testele sunt evaluate în cadrul unităţii de învăţământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate, în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test.

Potrivit manualului de practici pentru școli, în fiecare clasă, elevii vor fi așezați în bănci câte doi sau conform așezării lor obișnuite. Distribuirea testelor se va face controlat, după cum urmează: Testul nr. 1, Testul nr. 2 etc., până când fiecare copil și-a primit testul pe care trebuie să lucreze, se arată în document.

Algoritmul administrării textelor scrise urmărește distribuirea simultană și controlată a celor două variante de teste pentru fiecare evaluare națională, în fiecare clasă testată, din fiecare școală care are elevi în clasa a VI-a.

La expirarea timpului de lucru, testele vor fi recuperate și sortate în ordinea distribuirii lor pe fiecare clasă și organizate în pachete. Pachetele astfel constituite vor fi aduse la Comisia de organizare și de administrare a EN-2022 din unitatea de învățământ.

Eventualii elevi întârziați vor fi conduși de către asistent într-o altă sală de clasă, unde pot fi supravegheați. În cazul în care un elev a lipsit la o zi de testare, dar a venit la următoarele, va participa în continuare la testare, în mod obișnuit, se arată în document. Se urmărește implicarea tuturor elevilor în EN-2022, în condiții comparabile de administrare.

La eventualele întrebări ale elevilor, li se sugerează să citească încă o dată cerințele cu atenție. Administratorul testului este rugat să noteze eventualele întrebări ale elevilor în raportul testării și să le reproducă în Raportul Administratorului de test.

Amintim că Sorin Cîmpeanu spunea într-o dezbatere organizată de Edupedu.ro, în luna septembrie 2021, că Evaluările Naționale din anul școlar 2021-2022 vor fi standardizate și corectarea va fi făcută computerizat: „Va trebui însă să derulăm foarte repede acest proces, va trebui să achiziționăm și echipamentele și va trebui să formăm și cadrele didactice pentru aceste evaluări online, asumate într-adevăr pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a și pentru Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a. Asumate și la nivel de proiect pilot pentru examenul de Bacalaureat, pilot însemnând evaluarea din cel puțin un liceu în fiecare județ”.

Iată ce spunea Radu Szekely, consilierul ministrului Educației, în luna ianuarie a acestui an despre evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a: „Evaluările de clasele a II-a, a IV-a și a VI-a sunt deja standardizate. Itemii care sunt folosiți sunt itemi care evaluează specific niște competențe foarte bine descrise. Profesorii primesc în baremul de corectare o descriere a acestor competențe și scopul acestor evaluări tocmai acesta a fost: să realizeze o evaluare standardizată și să sprijine profesorul, învățătorul în elaborarea inclusiv a activităților de învățare remedială. Nu s-a realizat neapărat acest lucru, însă instrumentul există. Trebuie să reglăm procesul, pentru că de multe ori, instrumentele se pun la dispoziție, însă implementare are de suferit. Într-adevăr, și aici, implementarea a avut de suferit.”


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Majorarea salariilor minime în industria alimentară și agricultură. Ce trebuie să facă firmele până la data de 1 iunie

Publicat

în

Majorarea salariilor minime în industria alimentară și agricultură. Ce trebuie să facă firmele până la data de 1 iunie

Salariile celor care lucrează în industria alimentară și în agricultură vor crește începând cu data de 1 iunie. Toate firmele care activează în aceste domenii trebuie să aibă pregătite actele necesare, până la această dată.

Vă prezentăm principalele repere pe care trebuie să le aibă în vedere firmele care activează în industria alimentară şi în agricultură până la data de 1 iunie.

Elit - Gustul Desăvârșit
1. În ce fel trebuie reflectată modificarea legii la nivel intern

Creșterea salariului minim pentru angajații celor care desfășoară pe teritoriul României activități în sectorul agricol și în industria alimentară definite de codurile CAEN enumerate în Legea nr. 135/2022 este dată prin chiar această lege și este obligatorie pentru acești angajatori, nu este rezultatul unui acord. Suficientă în acest caz poate fi o decizie colectivă a angajatorului, dar pot fi întocmite și acte adiționale pentru fiecare caz în parte, desigur, potrivit avocatnet.ro.

2. Ce transmitem în Revisal?

Conform HG nr. 905/2017, modificarea salarială se transmite în 20 de zile lucrătoare de la data producerii acesteia.

3. Salariul minim de 3.000 de lei se aplică tuturor angajaților acelor firme?

Da, indiferent cum sunt încadrați la angajatorii respectivi, salariul minim majorat e obligatoriu pentru toți. În lege nu se face niciun fel de distincție și formularea pare să înglobeze toți lucrătorii angajatorilor care au acele CAEN-uri.

4. Ar trebui începută o analiză preliminară a condițiilor pentru aplicarea facilităților fiscale

Dacă acordarea minimului de 3.000 de lei e obligatorie, acordarea facilităților fiscale la salariile angajaților din aceste industrii nu e obligatorie, ci dependentă de îndeplinirea, lună de lună, a unor condiții trasate în Legea nr. 135.

Vorbim de desfășurarea efectivă a activității pe măcar unul dintre codurile CAEN listate în această lege (în România, fiind irelevantă activitatea din alte state), de o cifră de afaceri din care cel puțin 80% să fie pe unul dintre acele CAEN-uri, iar aplicarea se face doar contractelor cu opt ore pe zi.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare