Profesorii pot rămâne titulari până la 70 de ani: Ce condiții trebuie sa indeplinească
Profesorii pot rămâne titulari până la 70 de ani: Ce condiții trebuie sa indeplinească
De la anul școlar următor, profesorii au posibilitatea să rămână în funcția de titular până la vârsta de 70 de ani, conform unei metodologii de mobilitate recent publicate în Monitorul Oficial.
Această prevedere se aplică exclusiv profesorilor pentru care nu a fost emisă decizia de pensionare. În acest context, până la data de 29 ianuarie 2024, aceștia sunt invitați să depună o cerere la secretariatul unității școlare conform calendarului oficial.
Conform articolului 31, alineatul (5) al metodologiei, personalul didactic de predare titular din învățământul preuniversitar, căruia nu i s-a emis decizia de pensionare și care nu împlinește vârsta de 70 de ani până la data de 1 septembrie 2024, poate solicita menținerea în activitate ca titular în anul școlar 2024-2025. Această procedură se desfășoară în conformitate cu prevederile articolului 229, alineatul (11) din Legea nr. 198/2023, și trebuie să fie însoțită de o cerere depusă la secretariatul școlii.
Profesorii care doresc să beneficieze de această prevedere trebuie să îndeplinească mai multe condiții, conform articolului 31, alineatul (7). Printre aceste condiții se numără încadrarea în prevederile alineatului (5), asigurarea de posturi didactice/catedre complete și viabile pentru cel puțin un an școlar, precum și inexistența reducerii de activitate la catedrele pe care aceștia sunt titulari. Cererile vor fi analizate și aprobate în consiliile de administrație ale unităților de învățământ în funcție de criterii precum evoluția demografică la nivel local, planurile de școlarizare și dinamica resurselor umane.
Citește și: Reabilitarea termică a clădirii grădiniței din comuna Cenade: Licitația de aproape 500.000 de lei, lansată în SEAP
Calendarul pentru procesul de menținere în activitate a profesorilor peste vârsta standard de pensionare este detaliat în articolul 4 al metodologiei. Acesta include etape precum depunerea și înregistrarea cererilor (3-29 ianuarie 2024), aprobarea cererilor la nivelul unităților de învățământ și transmiterea situației la inspectoratul școlar (31 ianuarie 2024), întocmirea listelor finale la nivelul inspectoratelor școlare și afișarea acestora (1-2 februarie 2024), înregistrarea și soluționarea contestațiilor (5-6 februarie 2024), și comunicarea finală a deciziilor (7 februarie 2024).
Sursa: edupedu.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Bacalaureat 2025 | Probele de competențe încep luni, 27 ianuarie: Reguli noi pentru elevi în sala de examen. Calendarul complet al examenului
Bacalaureat 2025 | Probele de competențe încep luni, 27 ianuarie: Reguli noi pentru elevi în sala de examen. Calendarul complet al examenului Examenul de Bacalaureat 2025 începe pe data de 27 ianuarie 2025, cu probele de competențe. Este prima dată când elevii din clasele a XII-a și a XIII-a susțin în timpul anului școlar probele […]