Connect with us
!-- Spot PNL - Parlamentare 2024 --> PNL - Alegeri Parlamentare 2024

Actualitate

Producătorii, obligați să repare produsele, inclusiv după expirarea garanției. Ce este ”dreptul la reparare”

Unirea Ziarul

Published

on

PSD - Alegeri Parlamentare 2024

Producătorii, obligați să repare produsele, inclusiv după expirarea garanției. Ce este ”dreptul la reparare”

USR - Alegeri Parlamentare 2024

Parlamentul European a adoptat directiva privind așa-numitul „drept la reparare” pentru consumatori, cu 584 voturi pentru, trei împotrivă și 14 abțineri. Normele clarifică obligațiile producătorilor de a repara bunurile chiar și după expirarea garanției. Producătorul va avea obligația să repare produsul la un preț rezonabil, într-un termen rezonabil după perioada de garanție legală. Consumatorii vor avea acces la piese de schimb, ustensile și informații despre cum pot fi reparate produsele.

Parlamentul a adoptat marți directiva privind așa-numitul „drept la reparare” pentru consumatori, cu 584 voturi pentru, trei împotrivă și 14 abțineri. Normele clarifică obligațiile producătorilor de a repara bunurile și încurajează consumatorii să prelungească ciclul de viață al produselor reparându-le.

PNL - Alegeri Prezidențiale 2024

Obligația de a repara

Noile norme prevăd că producătorii au obligația să furnizeze servicii de reparații în timp util și la costuri accesibile și să informeze consumatorii în legătură cu dreptul lor la reparare. Bunurile reparate în perioada de garanție vor beneficia de o prelungire de un an a garanției legale. Astfel, consumatorii vor fi încurajați și mai mult să aleagă să repare produsul în loc să îl înlocuiască.

După ce expiră perioada de garanție, producătorii vor avea în continuare obligația să repare produsele comune de uz casnic, care pot fi reparate din punct de vedere tehnic conform legislației Uniunii. În această categorie intră mașinile de spălat, aspiratoarele și chiar telefoanele mobile.

Citește și: Ministerul Mediului: Sistemul de garanţie pentru sticle şi borcane, aproape de avizare. Când va intra în vigoare şi cum funcţionează

Lista categoriilor de produse poate fi extinsă în timp. Totodată, consumatorii pot să împrumute un dispozitiv cât timp dispozitivul lor este reparat sau pot să opteze pentru unul recondiționat ca alternativă, dacă produsul nu mai poate fi reparat.

Informații despre condițiile și serviciile de reparare

Consumatorii pot primi un formular european de informații privind repararea, care îi va ajuta să evalueze și să compare serviciile de reparare. Formularul va include detalii despre prețul și durata reparării, în funcție de defectul constatat. Pentru a ușura procesul de reparare, va fi creată o platformă europeană online, cu secțiuni pentru fiecare țară.

Accesând-o, consumatorii vor găsi cu ușurință ateliere locale de reparații, vânzători de bunuri recondiționate, cumpărători de bunuri defecte sau inițiative de reparare din cadrul comunităților, ca de pildă așa-numitele „cafenele de reparații”.

Revitalizarea pieței reparațiilor

Noile norme urmăresc să consolideze piața reparațiilor din Uniune și să reducă costul reparațiilor suportat de consumatori. Producătorii vor avea obligația să ofere piese de schimb și ustensile la un preț rezonabil.

De asemenea, le va fi interzis să utilizeze clauze contractuale și tehnici legate de componente sau de programele informatice care împiedică repararea. Mai precis, producătorii nu vor putea să împiedice reparatorii independenți să utilizeze componente second-hand sau imprimate 3D și nici nu vor putea să refuze să repare un produs doar din motive economice sau fiindcă a fost reparat anterior de altcineva.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Advertisement

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

O bancă din România obligată să recalculeze zeci de mii de credite: 90.000 de clienți afectați de dobânzi incorecte

Cezar Lancrajan

Published

on

O bancă din România obligată să recalculeze zeci de mii de credite: 90.000 de clienți afectați de dobânzi incorecte Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a intrat într-un conflict cu ING Bank România, acuzând banca de nerespectarea prevederilor Ordonanței de Urgență 50/2010 privind transparența costurilor contractelor de credit. Citește și: O bancă din România oferă […]

Continue Reading

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea