Procedura de revocare a Laurei Codruța Kovesi: Ce presupune această procedură și cum poate fi, mai exact, revocată. Rolul pe care îl are Klaus Iohannis
Procedura de revocare a șefei DNA, Laura Codruța Kovesi: Ce presupune această procedură și cum poate fi, mai exact, revocată. Rolul pe care îl are Klaus Iohannis.
Potrivit articolului 54, alineatul 1 din Legea 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, „procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, prim-adjunctul şi adjunctul acestuia, procurorul general al Parchetului Naţional Anticorupţie, adjuncţii acestuia, procurorii şefi de secţie ai acestor parchete, precum şi procurorul şef al Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism şi adjuncţii acestora sunt numiţi de Preşedintele României, la propunerea ministrului justiţiei, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii, dintre procurorii care au o vechime minimă de 10 ani în funcţia de judecător sau procuror, pe o perioadă de 3 ani, cu posibilitatea reînvestirii o singură dată”, se arată în lege.
”Revocarea procurorilor din funcţiile de conducere prevăzute la alin. (1) se face de către Preşedintele României, la propunerea ministrului justiţiei care se poate sesiza din oficiu, la cererea adunării generale sau, după caz, a procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie ori a procurorului general al Parchetului Naţional Anticorupţie, cu avizul Consiliului Superior al Magistraturii, pentru motivele prevăzute la art. 51 alin. (2) care se aplică în mod corespunzător”, se arată în articolul 54 la alineatul 4.
„a) în cazul în care nu mai îndeplinesc una dintre condiţiile necesare pentru numirea în funcţia de conducere; b) în cazul exercitării necorespunzătoare a atribuţiilor manageriale privind organizarea eficientă, comportamentul şi comunicarea, asumarea responsabilităţilor şi aptitudinile manageriale; c) în cazul aplicării uneia dintre sancţiunile disciplinare. La verificarea organizării eficiente a activităţii vor fi avute în vedere, în principal, următoarele criterii: folosirea adecvată a resurselor umane şi materiale, evaluarea necesităţilor, gestionarea situaţiilor de criză, raportul resurse investite – rezultate obţinute, gestionarea informaţiilor, organizarea pregătirii şi perfecţionării profesionale şi repartizarea sarcinilor în cadrul parchetelor.
La verificarea comportamentului şi comunicării vor fi avute în vedere, în principal, comportamentul şi comunicarea cu judecătorii, procurorii, personalul auxiliar, justiţiabilii, persoanele implicate în actul de justiţie, alte instituţii, mass-media, asigurarea accesului la informaţiile de interes public din cadrul instanţei sau parchetului şi transparenţa actului de conducere. La verificarea asumării responsabilităţii vor fi avute în vedere, în principal, îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de lege şi regulamente, implementarea strategiilor naţionale şi secvenţiale în domeniul justiţiei şi respectarea principiului distribuirii aleatorii sau, după caz, al repartizării pe criterii obiective a cauzelor. La verificarea aptitudinilor manageriale vor fi avute în vedere, în principal, capacitatea de organizare, capacitatea rapidă de decizie, rezistenţa la stres, autoperfecţionarea, capacitatea de analiză, sinteză, previziune, strategie şi planificare pe termen scurt, mediu şi lung, iniţiativă şi capacitatea de adaptare rapidă”.
Sursa: evz.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
Comuna Bistra, unul dintre cei mai implicați membri fondatori ai Asociației Intercomunitare „Gestionarea și Protecția Animalelor Alba”: ”Un pas important spre o comunitate mai sănătoasă și mai responsabilă”
Comuna Bistra, unul dintre cei mai implicați membri fondatori ai Asociației Intercomunitare „Gestionarea și Protecția Animalelor Alba”: ”Un pas important spre o comunitate mai sănătoasă și mai responsabilă” În contextul creșterii nevoii de servicii publice eficiente pentru protecția animalelor, comuna Bistra se poziționează ca unul dintre cei mai implicați membri fondatori ai Asociației de Dezvoltare […]
Nunta de aur 2025 la Blaj: Înscrieri pe ultima sută de metri pentru premierea cuplurilor care împlinesc 50 de ani de căsătorie. Când va fi termenul limită
Nunta de aur 2025 la Blaj: Înscrieri pe ultima sută de metri pentru premierea cuplurilor care împlinesc 50 de ani de căsătorie. Când va fi termenul limită Primăria Blaj anunţă că până la data de 8 august 2025 se mai fac înscrieri pentru ceremonia de premiere a cuplurilor din Blaj care împlinesc în acest an […]
FOTO | Loc de joacă ultramodern amenajat la Petrești, vis-a-vis de Casa Fanfarei: În ce interval orar este deschis
Loc de joacă ultramodern amenajat la Petrești, vis-a-vis de Casa Fanfarei: În ce interval orar este deschis Un loc de joacă ultramodern a fost amenajat de Primăria Sebeș la Petrești. Citește și: FOTO | Reabilitarea parcului de joacă dintre Sebeș și Petrești, finalizată: „Viitorul se construiește cu fiecare zâmbet de copil” „Chiar dacă așteptarea a […]