Actualitate

Prime de 1.000 de lei pentru tinerii care se angajează: Cerințele impuse de către statul român

Ioana Oprean

Publicat

în

Prime de 1.000 de lei pentru tinerii care se angajează: Cerințele impuse de către statul român

Tinerii care se angajează vor primi stimulente acordate de Ministerul Muncii și Solidarității sociale, prin Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă. În acest sens, doritorii vor primi o primă care se ridică la 1.000 de lei.

Petrecerea Divorțaților

Ministerul spune că tinerii șomeri neindemnizați care își găsesc un loc de muncă, fiind angajați minim 3 luni, vor primi 1.000 de lei ca primă de activare. Pe de altă parte, Ministerul Muncii va acorda o primă de inserție de 1.794 (3xISR) de lei pentru absolvenții din evidențele ANOFM care își găsesc un loc de muncă în termen de 60 de zile de la absolvire. Această primă se acordă jumătate la angajare, jumătate după 12 luni.

În ceea ce privește primele de mobilitate, acestea sunt, de încadrare în cuantum de maximum 55 de lei pe zi, timp de 12 luni, pentru tinerii care se încadrează în muncă la o distanță mai mare de 15 km de domiciliu. Prima de instalare, în cuantum de 12.500 lei pentru tinerii care își schimbă domiciliul pentru că și-au găsit un loc de muncă la o distanță mai mare de 50 km de domiciliu, și de relocare în cuantum de 900 de lei/lună, timp de 36 luni, pentru acoperirea a 75% din cheltuielile de locuire, dar nu mai mult de 900 de lei, pentru tinerii care își schimbă domiciliul pentru că și-au găsit un loc de muncă la o distanță mai mare de 50 km de domiciliu.

Citește și: Carduri sociale 2024: A început alimentarea cu prima din acest an. Ce trebuie să facă beneficiarii care nu au primit banii

Ministrul Muncii dorește să aducă în țară tinerii români plecați la muncă peste hotare

Ministrul Muncii și Solidarității Sociale, Simona Bucura Oprescu, a transmis că își dorește ca tinerii să se formeze, să muncească și să aducă plus-valoare pentru ei și pentru societatea din România. Informații suplimentare pot fi obținute la Agențiile Județene pentru Ocupare și Formare Profesională (AJOFM).

„Integrarea tinerilor pe piața muncii este un obiectiv major. De aceea avem măsuri concrete de sprijin în acest sens. Ne dorim ca tinerii să se formeze, să muncească și să aducă plus-valoare pentru ei și pentru societate aici, acasă. În egală măsură ne dorim să revină în țară cât mai mulți dintre tinerii români plecați la muncă peste hotare. Asigurăm și servicii de consiliere profesională și de profilare, de formare profesională, dar și de evaluare și recunoaștere a competențelor profesionale obținute”, a declarat Simona Bucura-Oprescu, ministru al Muncii și Solidarității Sociale.


Secțiune Știri sub articolul principal



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Vreme de vară în România, în luna octombrie 2026: Temperaturile maxime ajung până la 29 de grade. Cât va dura episodul neobișnuit de cald

Ioana Oprean

Publicat

în

Vreme de vară în România, în luna octombrie 2026: Temperaturile maxime ajung până la 29 de grade. Cât va dura episodul neobișnuit de cald Până la jumătatea lunii octombrie 2026, temperaturile vor fi mult mai ridicate decât cele normale pentru această perioadă. Potrivit prognozei meteorologice, în primele zile vremea va fi frumoasă și caldă în […]

Citește mai mult

Actualitate

Doar 17% dintre români spun că au economii suficiente pentru a acoperi costurile unui dezastru care le-ar afecta locuința

Ioana Oprean

Publicat

în

Doar 17% dintre români spun că au economii suficiente pentru a acoperi costurile unui dezastru care le-ar afecta locuința Doar 17% dintre români declară că dispun de economii suficiente pentru a acoperi consecințele financiare ale unui dezastru natural sau ale unui incident major care le-ar afecta locuința, potrivit unui studiu realizat de IRES la solicitarea […]

Citește mai mult

Actualitate

Legea care dublează cota de urşi ce pot fi împuşcaţi, promulgată: Intervenţie rapidă în localităţile atacate

Ioana Oprean

Publicat

în

Legea care dublează cota de urşi ce pot fi împuşcaţi, promulgată: Intervenţie rapidă în localităţile atacate Preşedintele Nicuşor Dan a promulgat luni, 5 octombrie 2026, legea care modifică regulile privind intervenţia în cazul atacurilor urşilor şi dublează, pentru anii 2026 şi 2027, cotele de recoltare stabilite pentru prevenirea şi combaterea incidentelor cu ursul brun. Potrivit […]

Citește mai mult