Primăria municipiului Alba Iulia va avea o relaţie 7 zile din 7 cu cetăţenii
Al doilea proiect de informatizare a Primăriei municipiului Alba Iulia se află în curs de derulare, termenul de finalizare fiind 2013. „Sistem informatic pentru implementarea modelului de management al relaţiei cu cetăţenii (CRM) în administraţia publică locală prin servicii electronice moderne” este un proiect cu finanţare europeană şi o valoare totală de 6.764.257,4 lei din care contribuţia Uniunii Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională este de 5.401.238,23 lei. Prin acest proiect se urmăreşte extinderea sistemului informatic deja existent la nivelul serviciilor importante ale administraţiei albaiuliene şi crearea unei platforme în baza căreia să poată fi furnizate servicii publice on-line către cetăţeni şi mediul de afaceri. În paralel, pentru ca relaţia cu cetăţenii să fie promptă se va implementa şi o reţea intranet care să eficientizeze activităţile interne ale Primăriei. Până în prezent a fost realizată evaluarea sistemului informaţional existent, au fost livrate echipamentele şi soft-urile, iar în perioada următoare va fi demarată proiectarea sistemului. Concret, la finalizarea proiectului cetăţenii din municipiul Alba Iulia vor avea la dispoziţie un dispecerat multimodal căruia cetăţenii pot relaţiona cu administraţia fie prin sistemele clasice – la ghişeu sau telefonic, dar şi prin e-mail sau on-line. Petiţiile lor vor primi un număr care va fi apoi urmărit în sistem până la soluţionare. De asemenea cetăţenii pot primi informaţiile necesare telefonic, dispecerul extrăgându-le din sistemele informatice ale instituţiei. Tot un produs al proiectului va fi o hartă digitală a municipiului Alba Iulia pe care cetăţenii o pot accesa pentru a vedea ce probleme sunt şi unde în oraş, dar şi pentru a sesiza, la rândul lor, probleme. Aceeaşi hartă va fi utilizată de angajaţii primăriei pentru identificarea şi rezolvarea problemelor semnalate. Toate aceste sisteme informatice odată puse la punct vor oferi posibilitatea ca cetăţenii să se afla în contact cu administraţia 7 zile din 7, adică să nu mai depindă doar de programul de la ghişee.
„Cele două proiecte (primul a fost „Servicii de e-Administraţie şi managementul teritoriului pentru Primăria Alba Iulia” – n. red.) sunt parte a unei strategii de informatizare a Primăriei Alba Iulia elaborată în anul 2007 şi privită cu neîncredere inclusiv de Consiliul local care considera atunci că nu vor fi puse niciodată în practică, Ei bine, primul proiect a fost finalizat cu succes şi acum ne aflăm în etapa de implementare acelui de-al doilea. demonstrăm o dată în plus că la primărie nu s-au făcut niciodată proiecte pentru a spune că avem idei. Ideile noastre au devenit proiecte realizabile şi realizate”, spune primarul municipiului Alba Iulia, Mircea Hava, care s-a arătat încrezător că oferirea atâtor posibilităţi de sesizare a unor probleme pe teritoriul municipiului va contribui la creşterea nivelului de civism al cetăţenilor şi la îmbunătăţirea serviciilor publice.
Anca DINICĂ
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
Comuna Bistra, unul dintre cei mai implicați membri fondatori ai Asociației Intercomunitare „Gestionarea și Protecția Animalelor Alba”: ”Un pas important spre o comunitate mai sănătoasă și mai responsabilă”
Comuna Bistra, unul dintre cei mai implicați membri fondatori ai Asociației Intercomunitare „Gestionarea și Protecția Animalelor Alba”: ”Un pas important spre o comunitate mai sănătoasă și mai responsabilă” În contextul creșterii nevoii de servicii publice eficiente pentru protecția animalelor, comuna Bistra se poziționează ca unul dintre cei mai implicați membri fondatori ai Asociației de Dezvoltare […]
Nunta de aur 2025 la Blaj: Înscrieri pe ultima sută de metri pentru premierea cuplurilor care împlinesc 50 de ani de căsătorie. Când va fi termenul limită
Nunta de aur 2025 la Blaj: Înscrieri pe ultima sută de metri pentru premierea cuplurilor care împlinesc 50 de ani de căsătorie. Când va fi termenul limită Primăria Blaj anunţă că până la data de 8 august 2025 se mai fac înscrieri pentru ceremonia de premiere a cuplurilor din Blaj care împlinesc în acest an […]
FOTO | Loc de joacă ultramodern amenajat la Petrești, vis-a-vis de Casa Fanfarei: În ce interval orar este deschis
Loc de joacă ultramodern amenajat la Petrești, vis-a-vis de Casa Fanfarei: În ce interval orar este deschis Un loc de joacă ultramodern a fost amenajat de Primăria Sebeș la Petrești. Citește și: FOTO | Reabilitarea parcului de joacă dintre Sebeș și Petrești, finalizată: „Viitorul se construiește cu fiecare zâmbet de copil” „Chiar dacă așteptarea a […]