Prefectul Dan Coriolan Simedru a cerut deblocarea a peste 200 de posturi vacante din şcoli
Prefectul județului Alba, Dan Coriolan Simedru s-a adresat ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului în vederea deblocării celor peste 200 de posturi nedidactice şi didactice auxiliare vacante din unităţile de învăţământ din judeţul Alba.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Prefecturii Alba, Ada Rus, din totalul posturilor vacante, cu un sfert, jumătate de normă sau normă întreagă la nivelul unităţilor de învăţământ, 173 sunt unice. În opinia prefectului judeţului Alba, solicitarea adresată ministerului de resort era necesară, în vederea deblocării posturilor din învăţământ, pentru că majoritatea dintre acestea determină gradul de eficienţă în activitatea şcolilor.
Cele mai multe posturi vacante în învăţământul din Alba sunt cele de îngrijitoare, în număr de 117, urmate de cele 20 de posturi de supraveghetor de noapte, paznic şi portar. În organigramele instituţiilor de învăţământ, sunt vacante alte 19 posturi de secretar, 10 posturi de bucătar şi ajutor de bucătar, 7 de şofer şi 5 de spălătorese. Conform datelor înaintate de Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba, învăţământul preşcolar este cel mai afectat de această situaţie, funcţionarea corespunzătoare a grădiniţelor cu program prelungit fiind cu greu asigurată, în condiţiile în care nu există îngrijitoare, bucătari sau spălătorese.
„În judeţul Alba, nevoia de şoferi la unităţile de învăţământ de exemplu nu este un moft, ci o necesitate. De aceşti 7 şoferi depinde transportul la şcoală şi, deci, accesul la educaţie, al multor elevi. Pentru mine, fiecare cetăţean al judeţului, de la cel mai mic până la cel mai în vârstă, este important. Drepturile preşcolarilor şi elevilor din judeţ trebuie protejate, inclusiv prin astfel de demersuri, cum e şi cel pe care l-am făcut la Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului pentru deblocarea unor posturi foarte importante, de ele depinzând însăşi activitatea, care trebuie să fie cât mai eficientă, a acestor instituţii de învăţământ. În condiţiile actuale, cu posturi-cheie vacante şi blocate, personalul existent nu poate compensa deficienţele inevitabile. Solicitarea mea a ajuns pe masa ministrului şi sunt optimist în privinţa răspunsului pe care îl vom primi, pentru că Guvernul României are deschidere spre rezolvarea problemelor cu care se confruntă şcolile şi din acest punct de vedere”, a declarat prefectul Dan Coriolan Simedru.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Cultură Educație
FOTO | Elevi ai Liceului German Sebeș într-o tabără cultural-educativă interetnică: Proiect inițiat de un jurnalist
Elevi ai Liceului German Sebeș într-o tabără cultural-educativă interetnică În perioada 14-19 iulie 2025, șase elevi din clasa a VI-a A de la Liceul German Sebeș (Armina Dima, Ariana Dragomir, Maria Plitea, Philip Mara, David Leonte și Mihai Istrate), însoțiți de profesoara Ioana Giurgiuman și de profesor doctor Mihai-Octavian Groza, au participat la Tabăra Interetnică […]
6 august 1917 | Primul Război Mondial: Începe Bătălia de la Mărășești între armatele României și Germaniei
6 august 1917 | Primul Război Mondial: Începe Bătălia de la Mărășești între armatele României și Germaniei Bătălia de la Mărășești a durat 28 de zile, dintre care 15 au fost de luptă, iar 13 de acalmie relativă. În timpul confruntărilor, Armata I română a pierdut 27.410 oameni – anume 16% din efectivul trupelor române […]
Interes sporit pentru obținerea gradului didactic II în învățământul preuniversitar organizat la Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia
La Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, interes sporit pentru obținerea gradului didactic II în învățământul preuniversitar În peisajul educațional contemporan, formarea continuă a cadrelor didactice reprezintă un pilon esențial pentru menținerea unui învățământ de calitate, adaptat nevoilor reale ale elevilor și societății. Dinamica societății zilelor noastre, în care educația se confruntă cu provocări […]