Precizări privind Registrul de evidenţă a zilierilor
Persoanele care lucrează cu zilieri sunt obligate la plata unui impozit de 16 la sută, calculat la remuneraţia brută acordată persoanelor care prestează activităţi cu caracter ocazional în folosul lor; în caz contrar, riscă amenzi de până la 20.000 lei. De asemenea, există obligaţia întocmirii unui registru de evidenţă a zilierilor pentru toate persoanele care desfăşoară activităţi cu caracter ocazional. Agenţii economici care achiziţionează registre de evidenţă a zilierilor, conform Legii 52/2011, au obligaţia să le completeze cu toţi zilierii cu care au avut/au raporturi de muncă, în ordine cronologică. Registrul amintit este cu regim special, se tipăreşte şi se înseriază de Imprimeria Naţională, iar distribuirea se face la cerere şi contra cost de Inspecţia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de muncă. Agenţii economici trebuie să fie atenţi la completarea datelor de identificare. În registrele de evidenţă a zilierilor se vor înscrie inclusiv zilierii cu care beneficiarii de lucrări au avut raporturi de muncă anterior intrării în posesie (de la ITM) a Registrului de evidenţă a zilierilor. Înscrierile se vor efectua numai cu cerneală sau pastă albastră, fără a se lăsa pagini şi poziţii libere. Orice modificare a datelor înscrise eronat se face prin tăierea cu o linie orizontală, cu cerneală sau pastă roşie şi prin înscrierea datelor corecte, de asemenea cu cerneală sau pastă roşie, lăsându-se lizibilă înscrierea anterioară şi prin aplicarea ştampilei şi semnăturii beneficiarului de lucrări. Beneficiarul de lucrări va transmite către ITM o copie a registrului, până în data de 5 a lunii următoare, pentru luna anterioară, certificată „conform cu originalul”. Legea 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri reglementează modul în care zilierii pot lucra ocazional, prin derogare de le Legea 53/2003 – Codul Muncii. Domeniile în care se pot presta activităţi care au caracter ocazional sunt: agricultură, vânătoare şi pescuit, silvicultură, exploatări forestiere, piscicultură şi acvacultură, pomicultură şi viticultură, apicultură, zootehnie, spectacole, producţii cinematografice şi audiovizuale, publicitate, activităţi care au caracter cultural, manipulări de mărfuri, activităţi de întreţinere şi curăţenie. (A.D.T.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Economie
Anunț începere implementare proiect: DIGITALIZAREA ACTIVITATII LA S.C. NATUR S.R.L. Numele beneficiarului: NATUR SRL Apel de proiecte gestionat de MINISTERUL INVESTITIILOR SI PROIECTELOR EUROPENE, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență al României, Componenta. C9. SUPORT PENTRU SECTORUL PRIVAT, CERCETARE, DEZVOLTARE .I INOVARE, titlu apel:. DIGITALIZAREA IMM-URILOR – GRANT DE PÂNA LA 100.000 […]
Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia anunță achiziția de Servicii de tabere de copii în cadrul proiectului ,,Copii pentru viitor!- Program suport pentru copil si familie’’ cod proiect 329525
Anunț achiziție Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia anunță achiziția de Servicii de tabere de copii în cadrul proiectului ,,Copii pentru viitor!- Program suport pentru copil si familie’’, cod proiect 329525. 1.Specificații tehnice: Pentru dezvoltarea abilităților de viață independentă, socializare și petrecere a timpului liber, Asociația Filantropia Ortodoxă dorește achiziționarea de tabere pentru copii pentru […]
Comunicat lansare proiect: Extinderea capacității de producție a TRANSILVANIA FOREST PRODUCTION SRL (30.05.2025)
Comunicat lansare proiect: Extinderea capacității de producție a TRANSILVANIA FOREST PRODUCTION SRL (30.05.2025) Scopul proiectului: Creșterea gradului de modernizare și extinderea inovării, intensificarea creșterii sustenabile și creșterea competitivității societății precum și crearea de locuri de muncă și dezvoltarea competențelor angajaților Beneficiar: TRANSILVANIA FOREST PRODUCTION S.R.L Perioada de implementare: 24.04.2025-24.04.2027 Valoarea totală a proiectului (Lei): 7.250.511,97 […]