// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

Polițiștii vor putea ridica automat talonul șoferilor care conduc fără asigurare RCA. Legea a intrat în vigoare în urmă cu 12 ani și se va aplica din vară

Polițiștii vor putea ridica automat talonul șoferilor care conduc fără asigurare RCA. Legea a intrat în vigoare în urmă cu 12 ani și se va aplica din vară.

O lege intrată în vigoare în urmă cu 12 ani dă dreptul Poliției să ridice automat talonul șoferilor care conduc fără asigurare RCA. Legea nu a fost aplicată până acum pentru că baza de date a Poliției nu este, încă, integrată cu baza CEDAM, care conține istoricul tuturor mașinilor asigurate în România. De anul acesta, însă, cel mai probabil chiar din vară, situația se va schimba.

Din cauza apariţiei poliţei de asigurare pe o lună, doar 60% din maşinile înmatriculate pe persoană fizică, în România, mai au RCA pe tot parcursul unui an, arată estimările făcute pentru Capital de către Viorel Vasile, directorul celui mai mare intermediar din asigurări, Safety Broker.

Aceasta înseamnă că, raportat la dimensiunea parcului auto, în România ar exista peste 2 milioane de automobile care circulă fără să fie asigurate.

Cei care merg cu  aceste maşini sunt în pericol ca, din vara acestui an, să piardă dreptul de a le mai conduce prin suspendarea automată a talonului.

Legea 432/2006, încă valabilă, permite Poliţiei să suspende automat dreptul de circulaţie pentru maşinile fără RCA. Singurul motiv pentru care prevderile actului normativ nu au fost aplicate este faptul că datele din baza Direcţie Permise nu se potrivesc cu cele din baza de date CEDAM, care conţine istoricul maşinilor asigurate în România.

“Din cauza numărului foarte mare al operatorilor care completează RCA şi a erorilor inerente în cazul completării manuale, au existat neconcordanţe între informaţiile din CEDAM şi cele ale DRPCIV  (nr: Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor), în principal diferenţe determinate de completarea eronată a unui caracter din seria de şasiu. Neconcordanţele între cele două baze de date şi riscul aplicării unei sancţiuni unei persoane care deţine asigurare RCA valabilă au reprezentat argumente ale imposibilităţii aplicării pe scară largă, în mod automatizat, a sancţiunilor prevăzute de legea 432/2006, respectiv suspendarea certificatului de înmatriculare pentru proprietarii de vehicule fără poliţa RCA”, explică un document intern al elaborat de Ministerul Finanţelor Publice, în 2016, şi consultat şi de Capital.

În curând, însă, această situaţie se va schimba. Aşa cum a mai arătat Capital, una dintre princpalele sarcini a noului Biroul al Asigurătorilor Auto(BAAR) este preluarea de la ASF şi perfecţionarea bazei de date CEDAM.

Mai departe, direcţia fundamentală a BAAR este tocmai corelarea acestor date cu cele din alte baze, cum sunt cele ale Poliţiei şi cele ale Registrului Auto Român.

Atunci când datele vor fi „curăţate” şi corelate, nimic nu va mai opri Poliţia să suspende automat talonul maşinilor care circulă fără RCA, acest fapt fiind admis, într-un interviu pentru Capital, şi de către Mădălin Roşu, preşedintele BAAR.

Potrivit lui Roşu, BAAR va încerca să strângă relaţia cu Poliţia, dar şi cu Registrul Auto Român (RAR) în aşa fel încât datele cuprinse în baza de date să fie cât mai complete.

În prezent, spune Roşu, apar unele situaţii când informaţiile din CEDAM nu coprespund cu cele ale Direcţiei Permise (DRPCIV) sau cu cele al RAR.

” Am avut situaţii când am descoperit automobile declarate cu daună totală (epavă) care circulau încă pe străzile din România”, a exemplificat preşedintele BAAR.

În scopul de a evita astfel de situaţii , BAAR va încerca să perfecţioneze nivelul de interconectare cu baza de date a DRPCIV, care are în unele cazuri informaţii mai exacte despre starea şi istoricul maşinilor. De asemenea, BAAR a purtat discuţii şi cu RAR, în scopul de a evita situaţiile în care pe străzi circulă maşini înregistrate ca fiind radiate sau maşini care au seriile de şasiu modificate.

Suspendare automată pentru cei care nu au ITP

Pe de altă parte, începând din 20 mai, dacă  ITP-ul expiră,  se suspendă automat şi certificatul de înmatriculare al maşinii, tot automat. Șoferii riscă  amendă de aproape 3 mii de lei, în plus.

În prezent, inspecţia tehnică periodică la maşină se face o dată la doi ani, dacă vehiculul nu este mai vechi de 12 ani.  După 20 mai, dacă va expira ITP-ul, înmatricularea maşinii va fi automat suspendată, online.

Schimbul de date se va face între RAR şi DRPCIV, online. Dacă sunteţi prinşi în trafic cu înmatricularea suspendată, nu numai că trebuie să plătiţi o amendă de până la 2950 de lei, ci rămâneţi sigur şi fără plăcuţe de inmatrculare. Nu veţi avea voie să plecaţi cu maşina, va trebui să chemaţi o platformă. În acest caz, trebuie să mergeţi şi la Poliţia Rutieră pentru a demonsta că maşina a fost verificată tehnic.

Sursa: capital.ro

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

loading...