Poliția rutieră folosește doar radarele mobile, pentru depistarea șoferilor vitezomani
Potrivit Inspectorului General al Poliției Române, Poliția rutieră depistează vitezomanii de pe şosele doar cu radare mobile, cele fixe nemaifiind funcţionale, scrie capital.ro
Politia rutiera nu mai dispune de sisteme fixe funcţionale, cu rol de supraveghere a traficului rutier şi măsurare a vitezei de deplasare a autovehiculelor, ci doar de radare mobile.
Agenţii au în folosinţă în prezent 639 de radare mobile repartizate la inspectoratele judeţene de poliţie (în medie 14 aparate/judeţ), Brigada Rutieră din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti (36) şi Secţia de Poliţie Autostrăzi (24).
Nici radarele fixe amplasate pe Drumul Naţional 1 nu mai sunt funcţionale în prezent. Vitezomanii riscă amenzi cuprinse între 195 şi 1950 de lei.
Codul rutier stabileşte că un punct-amendă reprezintă valoric 10% din salariul minim brut pe economie. Salariul minim brut pe economie a fost majorat din 1 ianuarie 2015 la 975 de lei, de la 900 de lei, cât era în 2014, urmând ca din 1 iulie 2015 să ajungă la 1.050 de lei.
Siguranța rutieră din România
România se clasează printre statele membre UE cu cea mai mare rată a accidentelor rutiere fatale în anul 2014, înregistrând 91 de decese la fiecare milion de locuitori, aproape dublu față de media europeană (51 decese / 1 milion locuitori). Datele statistice arată însă că România a înregistrat progrese în domeniu, reușind să reducă numărul deceselor survenite în urma accidentelor rutiere cu 24% în ultimii 4 ani (semnificativ peste media UE de 18%).
Comparativ cu anul 2013, reducerea numărului de accidente rutiere mortale a continuat, deși într-un ritm mult mai scăzut, de doar 2%, apropiat de media UE (1%).
România, alături de Letonia, înregistrează și cel mai ridicat procent al deceselor în rândul pietonilor din numărul total de victime al accidentelor rutiere (39% față de media UE de 22%). În ceea ce îi privește pe cicliști, procentul deceselor înregistrate în România este aproape de media europeană (9% vs. 8%), în timp ce în cazul motocicliștilor indicatorul este mult sub această medie (3% vs. 15%).
În cele 28 de state membre ale Uniunii s-au înregistrat, în 2014, 25.700 de accidente rutiere mortale. Din totalul victimelor, 22% erau pietoni, 8% cicliști, 15% motocicliști, 3% conducători de motorete, restul de 52% fiind reprezentat de șoferi sau pasageri ai autoturismelor.
Sursa Capital.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
O comună din Alba, fără viceprimar ales la mai bine de un an de când au fost preluate mandatele. Care este MOTIVUL
O comună din Alba, fără viceprimar ales la mai bine de un an de când au fost preluate mandatele. Primar: ,,Au fost mai mulți candidați” Comuna Cut, din județul Alba, se află într-o situație neobișnuită. La mai bine de un an de la preluarea mandatelor, consilierii locali nu au reușit încă să aleagă un viceprimar. […]
Mircea Hava a frecat menta pe bani mulți în Parlamentul European: Aflat la al doilea mandat, a luat cuvântul în plen doar de 5 ori, potrivit datelor oficiale ale legislativului comunitar
Mircea Hava a frecat menta în Parlamentul European: Aflat la al doilea mandat, a luat cuvântul în plen doar de 5 ori, potrivit datelor oficiale ale legislativului comunitar O serie de europarlamentari români au lipsit de la jumătate dintre ședințele Parlamentului European din iulie 2024 până în prezent sau nu au avut luat deloc cuvântul […]
Peste 10 companii se luptă pentru a câștiga contractul de supervizare a lucrărilor a trei gări din județul Alba: Aiud, Teiuș și Războieni
Peste 10 companii se luptă pentru a câștiga contractul de supervizare a lucrărilor a trei gări: Aiud, Teiuș și Războieni Pentru obiectivul de investiții „Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din ROMÂNIA – SRCF Brașov, 3 stații: Aiud, Teiuș și Războieni”, care prevede supervizarea lucrărilor, gărilor din Alba, au fost făcute mai multe […]