Poliția rutieră folosește doar radarele mobile, pentru depistarea șoferilor vitezomani
Potrivit Inspectorului General al Poliției Române, Poliția rutieră depistează vitezomanii de pe şosele doar cu radare mobile, cele fixe nemaifiind funcţionale, scrie capital.ro
Politia rutiera nu mai dispune de sisteme fixe funcţionale, cu rol de supraveghere a traficului rutier şi măsurare a vitezei de deplasare a autovehiculelor, ci doar de radare mobile.
Agenţii au în folosinţă în prezent 639 de radare mobile repartizate la inspectoratele judeţene de poliţie (în medie 14 aparate/judeţ), Brigada Rutieră din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti (36) şi Secţia de Poliţie Autostrăzi (24).
Nici radarele fixe amplasate pe Drumul Naţional 1 nu mai sunt funcţionale în prezent. Vitezomanii riscă amenzi cuprinse între 195 şi 1950 de lei.
Codul rutier stabileşte că un punct-amendă reprezintă valoric 10% din salariul minim brut pe economie. Salariul minim brut pe economie a fost majorat din 1 ianuarie 2015 la 975 de lei, de la 900 de lei, cât era în 2014, urmând ca din 1 iulie 2015 să ajungă la 1.050 de lei.
Siguranța rutieră din România
România se clasează printre statele membre UE cu cea mai mare rată a accidentelor rutiere fatale în anul 2014, înregistrând 91 de decese la fiecare milion de locuitori, aproape dublu față de media europeană (51 decese / 1 milion locuitori). Datele statistice arată însă că România a înregistrat progrese în domeniu, reușind să reducă numărul deceselor survenite în urma accidentelor rutiere cu 24% în ultimii 4 ani (semnificativ peste media UE de 18%).
Comparativ cu anul 2013, reducerea numărului de accidente rutiere mortale a continuat, deși într-un ritm mult mai scăzut, de doar 2%, apropiat de media UE (1%).
România, alături de Letonia, înregistrează și cel mai ridicat procent al deceselor în rândul pietonilor din numărul total de victime al accidentelor rutiere (39% față de media UE de 22%). În ceea ce îi privește pe cicliști, procentul deceselor înregistrate în România este aproape de media europeană (9% vs. 8%), în timp ce în cazul motocicliștilor indicatorul este mult sub această medie (3% vs. 15%).
În cele 28 de state membre ale Uniunii s-au înregistrat, în 2014, 25.700 de accidente rutiere mortale. Din totalul victimelor, 22% erau pietoni, 8% cicliști, 15% motocicliști, 3% conducători de motorete, restul de 52% fiind reprezentat de șoferi sau pasageri ai autoturismelor.
Sursa Capital.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Publicitate electorală: Alianța PNL-PSD prinde rod și la Alba Iulia, în jurul banilor și domeniului public
Alianța PNL-PSD prinde rod și la Alba Iulia, în jurul banilor și domeniului public PSD și PNL = lovele. E un lucru pe care tot mai mulți oameni îl văd și înțeleg, în ciuda unui teatru ieftin în care cele două partide mimează cearta. PNL și PSD nu doar că guvernează împreună, însă iubirea de […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 5 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 4 ore
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii