Poliția rutieră folosește doar radarele mobile, pentru depistarea șoferilor vitezomani
Potrivit Inspectorului General al Poliției Române, Poliția rutieră depistează vitezomanii de pe şosele doar cu radare mobile, cele fixe nemaifiind funcţionale, scrie capital.ro
Politia rutiera nu mai dispune de sisteme fixe funcţionale, cu rol de supraveghere a traficului rutier şi măsurare a vitezei de deplasare a autovehiculelor, ci doar de radare mobile.
Agenţii au în folosinţă în prezent 639 de radare mobile repartizate la inspectoratele judeţene de poliţie (în medie 14 aparate/judeţ), Brigada Rutieră din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti (36) şi Secţia de Poliţie Autostrăzi (24).
Nici radarele fixe amplasate pe Drumul Naţional 1 nu mai sunt funcţionale în prezent. Vitezomanii riscă amenzi cuprinse între 195 şi 1950 de lei.
Codul rutier stabileşte că un punct-amendă reprezintă valoric 10% din salariul minim brut pe economie. Salariul minim brut pe economie a fost majorat din 1 ianuarie 2015 la 975 de lei, de la 900 de lei, cât era în 2014, urmând ca din 1 iulie 2015 să ajungă la 1.050 de lei.
Siguranța rutieră din România
România se clasează printre statele membre UE cu cea mai mare rată a accidentelor rutiere fatale în anul 2014, înregistrând 91 de decese la fiecare milion de locuitori, aproape dublu față de media europeană (51 decese / 1 milion locuitori). Datele statistice arată însă că România a înregistrat progrese în domeniu, reușind să reducă numărul deceselor survenite în urma accidentelor rutiere cu 24% în ultimii 4 ani (semnificativ peste media UE de 18%).
Comparativ cu anul 2013, reducerea numărului de accidente rutiere mortale a continuat, deși într-un ritm mult mai scăzut, de doar 2%, apropiat de media UE (1%).
România, alături de Letonia, înregistrează și cel mai ridicat procent al deceselor în rândul pietonilor din numărul total de victime al accidentelor rutiere (39% față de media UE de 22%). În ceea ce îi privește pe cicliști, procentul deceselor înregistrate în România este aproape de media europeană (9% vs. 8%), în timp ce în cazul motocicliștilor indicatorul este mult sub această medie (3% vs. 15%).
În cele 28 de state membre ale Uniunii s-au înregistrat, în 2014, 25.700 de accidente rutiere mortale. Din totalul victimelor, 22% erau pietoni, 8% cicliști, 15% motocicliști, 3% conducători de motorete, restul de 52% fiind reprezentat de șoferi sau pasageri ai autoturismelor.
Sursa Capital.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
VIDEO | Planurile vicepreședinților votați ai Consiliului Județean Alba, Marius Hațegan și George Rotar, pentru mandatul 2024-2028
VIDEO | Planurile vicepreședinților votați ai Consiliului Județean Alba, Marius Hațegan și George Rotar, pentru mandatul 2024-2028 Astăzi, 4 noiembrie 2024, consilierii județeni au avut de votat vicepreședinții Consiliului Județean Alba. În urma voturilor exprimate, Marius Hațegan și George Rotar au fost desemnați să ocupe funcțiile de vicepreședinți pentru mandatul 2024-2028. Citește și: VIDEO | […]
Secțiune Articole Similare
-
Sportacum 3 zile
Metalurgistul Cugir – Avântul Reghin 1-1 (1-0) | „Roș-albaștrii”, remiză cu gust de eșec!
-
Curier Județeanacum 2 zile
FOTO | Absolvenţii promoţiei din 1974, revedere emoţionantă după 50 de ani de la terminarea Liceul Industrial Nr.1 din Blaj
-
Ştirea zileiacum 3 zile
La 2 noiembrie 1784: Izbucnea marea răscoală țărănească din Transilvania condusă de Horea, Cloșca și Crișan, cea mai importantă ridicare la luptă a populației românești din Evul Mediu
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
Mesaje de Halloween în limba engleză. Texte pentru Sms-uri și urări „înfricoșătoare”
-
Actualitateacum o zi
Vouchere sociale 2025-2027. Ce valoare vor avea și cum se acordă
-
Curier Județeanacum 2 zile
FOTO | Șahiștii CSM Unirea Alba Iulia învingători la concursul de șah blitz „Cupa Rotary”, ediția a 8-a