Poliția Română: În șapte zile, peste 800 de șoferi au rămas fără permis pentru că au circulat cu viteză
În șapte zile, poliţiştii au constatat şi sancţionat 33.009 cazuri de nerespectare a regimului legal de viteză, fiind reţinute în vederea suspendării peste 800 de permise de conducere auto, pentru depăşirea vitezei maxime legale admise cu mai mult de 50 km/h.
Prevenirea accidentelor produse pe fondul vitezei excesive sau neadaptate condiţiilor de drum/trafic este unul din obiectivele prioritare de acţiune al Poliţiei Române, pentru reducerea riscului rutier, la nivel naţional.
Astfel, în cadrul Campaniei naţionale de educaţie rutieră “ALEGE VIAŢA!”, s-a reuşit conştientizarea riscului rutier de către un număr însemnat de participanţi la traficul rutier, fapt reflectat în mod direct în reducerea numărului şi consecinţelor accidentelor de circulaţie înregistrată în ultimii ani.
La nivel national, au fost angrenaţi 1.386 poliţişti, dintre care 1.134 din structurile de poliţie rutieră şi 252 din structurile de ordine publică, care au acţionat cu 448 aparate radar.
Au fost constatate 535 de infracţiuni, din care 464 contra siguranţei circulaţiei pe drumurile publice şi 71 de altă natură.
De asemenea, au fost constatate şi sancţionate 33.009 de cazuri de nerespectare a regimului legal de viteză, fiind reţinute în vederea suspendării 804 de permise de conducere, pentru depăşirea vitezei maxime legale admise cu mai mult de 50 km/h.
Pentru combaterea nerespectării regimului legal de viteză, Direcţia Rutieră din cadrul I.G.P.R. organizează frecvent acţiuni la nivel naţional, la care participată şi poliţiştii rutieri din cadrul structurilor de ordine publică, concomitent cu dezvoltarea activităţilor de educaţie rutieră, pe baza parteneriatului strategic cu societatea civilă.
Pentru a nu fi implicaţi în accidente rutiere, produse pe fondul vitezei, Poliţia Română recomandă conducătorilor auto să: respecte regimul legal de viteză instituit pe tronsoanele de drum pe care se deplasează, atât în interiorul cât şi în afara localităţilor.
adapteze în permanenţă viteza de deplasare la condiţiile meteo-rutiere concrete sectorului de drum pe care rulează, situând-o nu la limita maximă admisă de lege, ci la limita mersului în siguranţă.
reducă viteza de deplasare, în locurile impuse de lege şi în special în zona trecerilor pentru pietoni, în zonele aglomerate, în apropierea şi la traversarea intersecţiilor, la depăşirea mijloacelor de transport oprite în staţii.
Sursa IGPR – articol publicat în 18 iulie
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Problemele vaccinurilor anti-COVID cu ARNm: Efecte nocive asupra inimii confirmate de un nou studiu
Problemele vaccinurilor anti-COVID cu ARNm: Efecte nocive asupra inimii confirmate de un nou studiu Un nou studiu care a fost publicat de revista Nature a dezvăluit informații despre modul în care nanoparticulele lipidice din vaccinurile cu ARNm interacționează cu țesuturile inimii. Citește și: Raport SUA: Cel mai probabil COVID provine dintr-un laborator din China. Ipoteza […]