Rămâi conectat

Ştirea zilei

Peste 16 MILIOANE de lei pentru modernizarea a 16 străzi din comuna Lupșa. Licitația, lansată în SEAP

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Peste 16 MILIOANE de lei pentru modernizarea a 16 străzi din comuna Lupșa. Licitația, lansată în SEAP

Primăria comunei Lupșa a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice două licitații pentru lucrări de construcții de drumuri, pentru proiectele „Lucrări modernizare străzi în comuna Lupșa, județul Alba”, în valoare de 7.929.330,10 de lei, fără TVA și „Lucrări de modernizare străzi în satele Lunca și Lupșa din comuna Lupșa, județul Alba”, în valoare de 8.592.948,74 de lei, fără TVA.

Modernizarea străzilor din comuna Lupșa

Străzile care fac obiectul acestei documentaţii D.A.L.I., fac parte din intravilanul şi extravilanul satelor Muşca, Lazuri, Piţiga şi Văi din comuna Lupşa, şi sunt străzi de categoria tehnică IV cu o bandă de circulaţie. Străzile vizate spre modernizare sunt str. Bisericii, str. Galbena, str. Lazuri 1, str. Lazuri 2, str. Măşcăteasa, str. Piţiga, str. Văii, str. Ramificaţie strada Galbenă.

Strada Bisericii se desprinde din drumul comunal DC 98, continuându-şi traseul spre Nord până la intersecţia cu strada Măşcăteasa care, la rândul său, se desprinde tot din drumul comunal DC 98; lungimea de stradă situată pentru strada Bisericii este de 249,20 m; lăţimea părţii carosabile existente este cuprinsă între 2,80 şi 4,80 m;

Strada Galbenă se desprinde din strada Măşcăteasa, la poziţia kilometrică km 0+198 dreapta, continuându-şi traseul spre Nord-Vest până la strada Piţiga, pe care o intersectează în dreptul poziţiei kilometrice km 0+650 dreapta; lungimea de stradă studiată pentru strada Galbenă este de 527,03 m; lăţimea părţii carosabile existente este cuprinsă între 2,10 şi 3,20 m;

Strada Lazuri 1 se desprinde din drumul comunal DC 98, continuându-şi traseul spre Sud-Vest până la intersecţia cu strada Lazuri 2; lungimea de strada studiată pentru strada Lazuri 1 este de 638,39 m; lăţimea părţii carosabile existente este cuprinsă între 2,30 şi 3,70 m;

Strada Lazuri 2 îşi are originea în dreptul poziţiei kilometrice km 0+133 stânga al străzii Bisericii, continuându-şi traseul pe direcţia Sud şi Sud-Vest, pânâ la capătul străzii Lazuri 1; lungimea de stradă studiată pentru strada Lazuri 2 este de 1369,92 m; lăţimea părţii carosabile existente este cuprinsă între 2,40 şi 3,90 m;

Strada Măşcăteasa se desprinde din drumul comunal DC 98, continuându-şi traseul spre Est şi apoi spre Sud, până la intersecţia cu strada Bisericii; lungimea de stradă situată pentru strada Măşcăteasa este de 473,83 m; lăţimea părţii carosabile existente este cuprinsă între 2,00 şi 2,90 m;

Strada Piţiga îşi are originea la poziţia kilometrică km 0+064 dreapta al străzii Lazuri 2, continuându-şi traseul spre nord-vest, până la limita extravilanului; lungimea de stradă studiată pentru strada Piţiga este de 1348,71 m; lăţimea părţii carosabile existente este cuprinsă între 2,20 şi 3,50 m;

Strada Văii se desprinde din drumul comunal DC 98 şi îşi continuă traseul spre sud-est, până la podeţul existent peste vale la poziţia kilometrică km 0+620,88; lungimea de stradă studiată este de 620,88 m; lăţimea părţii carosabile existente este cuprinsă între 2,00 şi 2,80 m;

Strada Ramificaţie strada Galbenă se desprinde din strada Galbenă la poziţia kilometrică km 0+170 dreapta; lungimea de stradă studiată este de 167,16 m; lăţimea părţii carosabile existente este cuprinsă între 2,30 şi 3,10 m.

Aceste străzi au o lungime totală de 5395,11 m.

Structura rutieră

În vederea amenajării părţii carosabile s-a adoptat următorul tip de structură rutieră:

Structură rutieră suplă pe zonele cu pământ de fundare de tip P4 (strada Bisericii, strada Galbenă, strada Lazuri 1, strada Lazuri 2, strada Măşcăteasa, strada. Piţiga, strada Ramificaţie str. Galbenă}:

– 6 cm strat de uzură din mixtură asfaltică tip MAS 16;
– 20 cm strat de bază din piatră spartă;
– 20 cm strat de fundaţie din balast;
– 7 cm strat de formă din nisip, cu rol de separaţie si anticontaminant;
– Teren de fundare tipul P4.

Structură rutieră suplă pe zonele cu pământ de fundare de tip P2 (strada Văii):

– 6 cm strat de uzură din mixtură asfaltică tip MAS 16;
– 20 cm strat de bază din piatră spartă;
– 20 cm strat de fundaţie din balast;
– 20 cm strat de formă din material gran ular existent;
– Teren de fundare tipul P2.

Modernizarea străzilor din satele Lunca și Lupșa

Străzile care fac obiectul prezentului studiu se află situate în comuna Lupşa, după cum urmează:

• Strada Coriolan Sabău: această stradă începe din drumul naţional 75 (km 93+512 DN 75-stânga) şi se sfârşeşte la km 0+084 al străzii Valea Caselor; lungimea de stradă studiată este de 138m;

• Strada Valea Caselor: această stradă începe din drumul national 75 (km 93+653 al DN 75-stânga) şi se defăşoară spre nordul comunei; lungimea de stradă studiată este de 1215m;

• Strada Cotranii: această stradă începe din drumul national 75 (km 94+068 al DN 75-stânga) şi se sfârşeşte la km 0+155 al străzii Valea Caselor; lungimea de stradă studiată este de 242m;

• Strada Şcolii: această stradă începe din drumul naţional 75 (km 94+468 al DN 75-stânga) şi se desfăşoară spre nord-est şi se sfârşeşte tot în drumul naţional 75 (km 94+646 al DN 75-stânga); lungimea de stradă studiată este de 448m;

• Strada Bisi: această stradă începe de la km 0+099.5 al stăzii Şcolii, se desfăşoară spre sud-vest şi se sfârşeşte la km 0+246 al străzii Valea Caselor; lungimea de stradă studiată este de 468m;

• Ramificaţie Şcolii 1: această stradă începe de la km 0+150 al străzii Şcolii, se desfăşoară spre nord-vest; lungimea de stradă studiată este de 70m;

• Ramificaţie Şcolii 2: această stradă începe de la km 0+010 al străzii Luncă, se desfăşoară spre nord-est şi se înfundă tot în dreptul unei proprietăţi; lungimea de stradă studiată este de 174m;

• Strada Luncă: această stradă începe de la km 0+370 al străzii Şcolii, se desfăşoară spre nord-est şi se sfârşeşte tot în drumul naţional (km 95+650 al DN 75 stânga); lungimea de stradă studiată este de 1194m;

Aceste străzi au o lungime totală de 3950.00 m.

Principalele lucrări proiectate sunt:

  • Lucrări de drum:
    • Structură rutieră;
  • Lucrări pentru asigurarea scurgerii şi evacuării apelor de suprafaţă;
  • Amenajare intersecţii cu drumurile laterale;
  • Lucrări de sprijiniri;
  • Lucrări pentru siguranţa circulaţiei;

Obiectivul are următoarele caracteristici principale:

  • Număr benzi de circulaţie: una sau două benzi după caz;
  • Lungime străzi asfaltate: 3950,00 m;
  • Lăţime parte carosabilă afaltată: 2.30-4.00 m;
  • Panta transversală pe partea carosabilă: 2,50 % (panta unică), -2,50 % (panta inversă);
  • Lucrări de sprijinire cu ziduri de sprijin si fundaţii adâncite de parapet din beton armat;


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

Avram Iancu, românul care a traversat canalul Bristol, a navigat 87 km pe Mureș, între Alba Iulia și Șoimuș

Ioana Neag

Publicat

în

Avram Iancu, românul care a traversat canalul Bristol, a navigat 87 km pe Mureș, între Alba Iulia și Șoimuș Bibliotecarul hunedorean Avram Iancu, a navigat 87 de km pe Mureș, între Alba Iulia și Șoimuș, la invitația lectorului universitar Horea Nascu. ”Crăișorul apelor”, așa cum a fost numit în urma performanțelor sale, Avram Iancu s-a […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea