Ziarul Unirea

Permisul auto al șoferilor cu vârsta de peste 70 de ani, valabil un singur an. Poate să fie prelungit ulterior cu câte un an, condiționat de trecerea unui examen medical – Proiect

PNL - Alegeri Locale Partiale - 27 iunie

Persoanele în vârstă produc aproximativ 3% dintre accidentele auto înregistrate pe șoselele din România, potrivit datelor din cadrul Strategiei pentru Siguranța Rutieră. Cu toate acestea, aceeași statistică arată că o mare parte dintre respectivele accidente se produc din cauza stării precare de sănătate a șoferilor. 

Deși tinerii sunt cei care provoacă cea mai mare parte din accidentele auto, și persoanele în vârstă pot produce numeroase accidente datorită stării de sănătate. Din păcate, România nu reglementează acest lucru, legea prevede ca valabilitatea permisului auto este de 10 ani.

ELIT

Plecând de la aceste premise, mai mulți parlamentari au inițiat, la finalul lui 2016, un proiect de lege, aflat în dezbatere, prin care permisul auto al șoferilor cu vârsta de peste 70 de ani să fie valabil doar un singur an și să fie prelungit ulterior cu câte un an. Reînnoirea acestuia va fi condiționată de trecerea unui examen medical, care să ateste că șoferul este apt din punct de vedere al sănătății pentru a conduce pe drumurile publice.

Potrivit b1, șoferii cu vârste de peste 70 ani, care doresc să aibă în continuare permis de conducere vor avea nevoie să își întocmească în fiecare an fișa medicală permis auto, pentru asta fiind obligați să se adreseze unităților medicale autorizate pentru efectuarea controalelor impuse prin legislație.

Examenul medical se concentrează pe aptitudinile de care șoferul are nevoie pentru a participa în trafic fără a deveni un pericol pentru sine sau alți participanți. Aceste aptitudini sunt atât de natură fizică cât și de natură psihică, astfel, pentru a trece examenul medical, candidatul trebuie să se încadreze în parametrii standard în ceea ce privește: vederea, auzul, eventual handicap locomotor, diabet zaharat, epilepsie, afecțiuni neurologice grave etc.

De asemenea, pe lângă examenul fizic, șoferii ar trebui să fie examinați și pentru depistarea tulburărilor mentale. Toți candidații ar trebui să susțină un test psihologic (test care în prezent se susține numai la obținerea permisului de conducere, nu și la prelungirea acestuia), iar dreptul de a avea în continuare permis le-ar putea fi refuzat în cazul în care sunt diagnosticați cu: tulburari neuropsihice, deteriorarea atenției, gândirii, reactivității, tulburări emoționale și comportamentale grave și nu vor primi aviz psihologic favorabil.

Limitarea valabilității permiselor la un an, în cazul șoferilor de peste 70 de ani este argumentată prin faptul că datele statistice indică numeroase accidente rutiere provocate de persoane care au atins vârsta de 70 de ani, din cauza înrăutățirii stării de sănătate care survine în intervalul celor 10 ani în care, astăzi, carnetul auto le este valabil. Limitarea este astfel văzută ca o garanție a siguranței atât pentru șoferul în vârstă, dar și pentru celelalte persoane din trafic.

Sursa: bugetul.ro

 

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Te-ar putea interesa și:

Restricții mai DURE de intrat în Marea Britanie. Prezentarea testului COVID negativ și carantinarea, necesare

Începând cu săptămâna viitoare, este nevoie de prezentarea unui test COVID negativ efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Crește numărul românilor care se vaccinează anti-COVID: Vaccinul Pfizer BioNTech administrat unui număr de peste 76.000 de persoane până în prezent

Aproximativ 18.000 de cadre medicale din România au fost vaccinate împotriva COVID-19 în ultimele 24 de ore, acesta fiind cel… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Unii patroni anunță că nu îi vor primi la muncă pe cei nevaccinați. 5 milioane de angajați își așteaptă rândul la vaccinare

Angajatorii sunt cei care îi înscriu pe liste pe angajați, 5 milioane dintre aceștia își așteaptă rândul la vaccinare. Romania… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

INFOTRAFIC: Restricții de circulație, vineri, pe Valea Oltului, pentru decolmatarea șanțurilor de aluviuni . Recomandări pentru șoferi

Traficul se va desfășura dirijat, vineri, 8 ianuarie, pe Valea Oltului, DN7 Râmnicu Vâlcea – Sibiu, între kilometrii 227 și… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

VIOLENȚELE din SUA: Primul polițist DECEDAT la protestele de la Washington. Bilanțul ajunge la 5 MORȚI

Brian D. Sicknick a fost rănit miercuri, într-o confruntare cu protestatarii, şi a revenit la biroul diviziei, unde i s-a… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Ce simptome indică o infecție cu varianta Delta a Covid-19: Ce recomandă medicii

Specialiștii spun că durerile de cap, durerile în gât și secrețiile nazale sunt cele mai comune simptome ale virusului SARS-CoV-2,… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Simulările pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat vor avea loc și în acest an! Ministerul Educației: „Din simulări va rezulta nivelul cunoștințelor elevilor”

Anunțul a fost făcut de Ministerul Educației, iar președintele Consiliului Național al Elevilor a declarat că propunerea acceptată de Minister… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

11 Comentarii

siguranta 24 octombrie 2017 at 13:31

In tara asta, toate se bat cap in cap! Asigurari mai scumpe la tinerii care produc cele mai multe accidente, iar acum permis la fiecare an la batrini ! Stie de fapt cineva ce vrea ?

Batranul 24 octombrie 2017 at 14:54

In maximum doi an vor aparea pe piata primele masini care se conduc singure prin pilot automat. Asta o sa mai taie din entuziasmul celor care credeau ca se vor umple de bani din „verificarea”anuala a sanatatii batranilor soferi..

Alex 24 octombrie 2017 at 18:25

La cata prostie am vazut in tara aceasta,una in plus sau minus nici nu conteaza.Noi i-am ales pe toti acesti analfabeti ,care au ajuns in parlamentul Romaniei pentru a-si rotunji veniturile.

N. Mara 24 octombrie 2017 at 19:38

Daca tot ne orientam dupa reglementarile UE,ar trebui stimati parlamentari sa vedeti cum sant legile in UE, pentru persoanele trecute de 70 ani.

klaus 25 octombrie 2017 at 8:14

Astia-s cretini! Bai timpitilor de parlamentari! La ora asta mi-am schimbat permisul dipa 10 ani! Stiti cit a durat ? Aproape 2 luni! Nu te poti inscrie on- line mai devreme de 2 luni,n-au personal suficient,appi pina iti faci vizita medicala si-colo te inscrii si astepti o saptamina pina iti vine rindul; in sfirsit daca ai rezolvat toate astea…mai astepti o saptamina sa-ti vina permisul! Idioti ripti de realitate: rezolvati mai intii cu… serviciile si apoi cu reducerea la 1 an; da de ce la 1 an de ce nu la 5?

dorin 25 octombrie 2017 at 9:36

Din articol se intelege ca doar 3% din accidente sunt cauzate de oamenii in varsta! Problema este ce fac autoritatile cu celelalte 97% procente?!!!! Sau acest procent este absolut normal si nu trebuie sa ne facem griji?!!

Florentin Crisan 25 octombrie 2017 at 10:06

Nesimtire!? Sa-i zicem initiativa parlamentara!

babalacozaurul 25 octombrie 2017 at 10:38

Te-ai gandit stimate domn Klaus, ca poate tocmia asta e scopul : sa mai reduca din nr. de soferi babalaci care sunt un pericol pentru circulatie??? Unii sunt constienti si renunta de buna voie cand ajung la o varsta venerabila , dar altii atinsi bine de alzheimer si care arata ca tipul din poza nu-si dau seama ca s-au ramolit si se cred asi ai volanului si la 80 de ani sau peste….

Tom Sawyer 26 octombrie 2017 at 2:31

Omule, esti dus cu capul! Tu intelegi ce inseamna 3% ?!? Adica din 100 de accidente doar 3 (trei) sunt produse de soferi peste 30 de ani! Celelalte 97 !!! sunt produse de tampiti ca tine, care cred ca doar ei au dreptul sa circule pe sosele!

babalacozaurul 25 octombrie 2017 at 10:53

de ce nu-mi publicati comentariul

medicul corupt 27 octombrie 2017 at 8:46

Sa se faca controale medicale ca lumea cel putin cel oftalmologic si auditiv ….si cei care le trec pe bune , …sa conduca pana la 100 de ani daca pot……problema e ca ticalosii si coruptii de medici de familie dau unda verde la prieteni , cunostinte, etc… negandindu-se ca il expun la un real pericol atat pe babalacul caruia ii da dreptul nemeritat de a conduce in continuare cat si pe ceilalti participanti la trafic….dar daca chiar se intampla un accident provocat de cel caruia el , medicul ticalos i-a dat unda verde, raspunde in vreun fel nenorocitul?????

Comentariile sunt oprite