Rămâi conectat

Politică Administrație

(P) Infrastructura rutieră – condiție strictă pentru dezvoltarea economică

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Infrastructura rutieră reprezintă unul dintre cele mai dureroase subiecte pentru România. De ani de zile diverse guvernări promiteau sute de kilometri de autostradă cons­truiți, dar de fiecare dată constatam că realitatea este cu totul alta.

clement-negrutA rămas celebră povestea cu Bechtel, care ne-a lăsat o bucată de auto­stradă neterminată în schimbul unor sume exorbitante plătite de statul român, adică de cetățeni, în ultimă instanță. Trebuie să ne spunem că arhitectul acestei înțelegeri cu compania americană a fost nimeni altul decât Adrian Năstase, ucenicul lui Ion Iliescu, ambii de foarte tristă amintire pentru țara noastră. Iar contractul cu Bechtel a fost „pierdut” cu atenție de domnul Șova.

Mai aproape de zilele noastre îl avem pe celebrul Victor Viorel Ponta, care e cunoscut pentru „performanța” de a bifa o scădere a numărului de kilometri de autostradă, după surparea unei porțiuni de drum pe lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Orăștie. Din dorința de a mai câștiga puțin capital înainte de alegeri, domnul Ponta s-a grăbit să taie panglica pentru un lucru neterminat și prost făcut.

Elit - Gustul Desăvârșit

Ce au în comun personajele de mai sus? Toți vin din același partid, care ne amenință și acum viitorul. Dar nu vreau să acord aici prea mult spațiu celor din cauza cărora România suferă foarte mult, ci vreau să atrag atenția asupra importanței pe care o are infrastructura rutieră pentru dezvoltarea economică a țării noastre. Nu este niciun secret că pentru investitorii de calibru infrastructura de calitate reprezintă o condiție esențială. De asemenea, nivelul de trai al cetățenilor este influențat de existența unei infrastructuri rutiere de calitate, deoarece există o strânsă legătură cu dezvoltarea economică.

La nivelul județului Alba simțim cât de necesară este autostrada Sebeș – Turda, care ne-a tot fost promisă și care a avut ca principală piedică birocrația din instituțiile statului și neseriozitatea celor care gestionau această problemă. Vedem zilnic, mai ales la orele de vârf coloanele de mașini ce se formează pe DN1, atât spre Aiud, cât și spre Sebeș. Asta înseamnă pierdere de timp și carburant pentru toți cei care sunt obligați să aștepte în aceste coloane. Asta înseamnă în cele din urmă pierdere de bani pentru cei afectați.

Vedem cât de mult este afectată Alba Iulia de lipsa unei infrastructuri rutiere de calitate. Exemplu concret în acest sens este intrarea în oraș dinspre Sebeș, unde accesul rutier se face pe un pod prea vechi și prea degradat, care are doar câte o bandă pe sens, ceea ce determină, atât la orele dimineții, cât și după-amiaza, blocaje serioase în trafic. Tot în Alba Iulia, traficul rutier devine o problemă tot mai mare pe fondul lipsei locurilor de parcare și a unei reglementări rutiere, în așa fel încât să nu mai existe blocaje. În mai multe zone ale orașului deplasarea cu mașina reprezintă o adevărată provocare din cauza traficului extrem de aglomerat. Sensurile giratorii, unele dotate și cu semafor, îngreunează și mai mult traficul, fie din cauza faptului că sunt amplasate prost (vezi cazul Dedeman – Selgros), fie sunt prost dimensionate, ori efectiv fără rost. La nivel de municipiu reședință de județ, Alba Iulia ar fi trebuit să aibă mai multe locuri de parcare.

Cealaltă capitală a ajuns să se compare chiar cu Bucureștiul în ceea ce privește dificultatea de a găsi un loc de parcare în anumite zone. Tot în acest context amintesc de blocarea accesului de pe strada Mărășești peste calea ferată, lucru care-i afectează pe toți cei care vin în Alba Iulia din zona Teleac, Totoi, Ciugud și așa mai departe. Acum oamenii trebuie să ocolească orașul pe șoseaua de centură și să intre în Alba Iulia fie pe la Partoș, fie pe la giratoriul dinspre Pârâul Iovului, determinând aglomerație și în aceste zone. Administrația locală nu a putut găsi până acum o soluție de traversare a căii ferate fie pe deasupra, fie subteran. Consider important să menționăm aceste probleme deoarece asta reprezintă primul pas în rezolvarea lor.

Partidul Mișcarea Populară are în programul său de guvernare idei clare pentru creșterea calității infrastructurii rutiere și pentru stoparea furturilor care au loc în acest sector.

Deputat Clement Negruț Președinte PMP Alba

Publicat de SC Unirea Pres SRL la comanda PMP Alba; Cod mandatar financiar PMP Alba 11160002

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Politică Administrație

Începe transformarea din temelii a arterelor principale din Alba Iulia: Marți demarează lucrările pentru lotul 1 din primul proiect de mobilitate

Ziarul Unirea

Publicat

în

Începe transformarea din temelii a arterelor principale din Alba Iulia: Marți demarează lucrările pentru lotul 1 din primul proiect de mobilitate

Marți, 15 noiembrie, vor începe efectiv lucrările la lotul 1 din primul proiect de mobilitate urbană din Alba Iulia. Anunțul a fost făcut de către viceprimarul Marius Filimon la Radio Unirea FM. Investiția are o valoare de 28.693.035,22 lei, fără TVA.

„Marți vor începe efectiv lucrările la primul proiect de mobilitate urbană din Alba Iulia, cel care începe de la podul peste Mureș. Firma ne-a asigurat că începând de marți, utilajele și muncitorii vor fi la lucru”, a declarat viceprimarul Marius Filimon.

În ce va consta modernizarea

Elit - Gustul Desăvârșit

„Pe tot traseul vom avea piste de biciclete, bandă dedicată pentru autobuze, inclusiv trotuarle vor fi refăcute, iar liniile de curent vor fi introduse în subteran. Va fi o perioadă mai dificilă, se va circula mai greu, însă cred că la final orașul va arăta altcumva”, a mai spus viceprimarul Filimon.

Pe lotul 1, parte din primul proiect de mobilitate urbană din municipiu, va fi reabilitată și modernizată infrastructura rutieră, pe principalele artere de circulație din Alba Iulia, cuprinzând străzile: Regimentul V Vânători, bulevardul Ferdinand I și Ion I.C. Brătianu.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Politică Administrație

Comunicat de presă| Beniamin Todosiu, deputat USR Alba: Coaliția PSD-PNL destabilizează sistemul energetic al României

Ziarul Unirea

Publicat

în

În timp ce Europa este în pragul unei crize energetice fără precedent, Coaliția PSD-PNL destabilizează sistemul energetic al României prin aprobarea ordonanței care închide minele de cărbune și termocentralele. Practic, prin ordonanța de urgență privind decarbonizarea sistemului energetic românesc, PSD și PNL închid minele și termocentralele înainte să pună ceva în loc. Este de-a dreptul revoltător cum coaliția de guvernare nu a dorit să își asume aprobarea prin lege a unui plan coerent pentru decarbonizarea sistemului energetic, așa cum a solicitat în mai multe rânduri Uniunea Salvați România.

USR a propus ca închiderea minelor și a termocentralelor să se facă doar după ce în sistem au fost introduse noi capacități de producție, însă toate amendamentele USR au fost respinse. În contextul în care toate statele membre ale Uniunii Europene vor să scape de dependența de gazul rusesc, România își îngroapă o parte importantă a sistemului energetic. Să nu uităm că, în prezent, cărbunele asigură peste 20% din energia zilnică necesară la nivel național. Impactul va fi dezastruos pentru zonele miniere și din cauza disponibilizărilor preconizate, dar mai ales pentru că, în ultimii 30 de ani, nu s-au dezvoltat soluții alternative pentru aceste zone, în marea lor majoritate dependente de industria minieră.

Actualul Guvern PSD – PNL și-a demonstrat incapacitatea de a gestiona provocările cu care se confruntă sistemul energetic. Specialiștii coaliției minciunii nu sunt în stare să pună în funcțiune nici măcar proiectele hidrotehnice mici, iar două mini-hidrocentrale, la Valea Sadului și Cârțișoara, pe Jiu, la 7 kilometri de aria protejată, stau de 3 ani executate în proporție de 60-70%. Nimic nu-i împiedică pe cei de la PSD și PNL să le finalizeze și să le introducă în sistemul energetic național. Nimic în afară de propria lor incompetență.

Elit - Gustul Desăvârșit

În timp ce în România, PSD și PNL se joacă cu sistemul energetic, în alte țări europene guvernele implementează planuri serioase pentru a asigura stabilitatea energetică și protejarea populației. În Germania, spre exemplu, folosirea cărbunelui este permisă și chiar încurajată, în contextul în care țara dorește să scadă cât mai mult dependența de gazul rusesc. Pentru a ajuta populația să suporte mai ușor creșterile de prețuri la energie, Spania și Germania au REDUS TVA-ul la gaze! Este măsura pe care o cere de multe luni Uniunea Salvați România!

PSD și PNL mint că vor să stimuleze producția națională de energie însă, în realitate, cu fiecare zi care trece, doar îngroapă sistemul energetic național și cresc dependența României de gazul și electricitatea cumpărate din exterior. Putem spune că graba cu care au aprobat ordonanța de decarbonizare a sistemului energetic românesc poate fi considerată un atentat la siguranța energetică a României.

Românii trebuie să știe că Europa și angajamentele pe care ni le-am asumat prin PNRR nu ne obligă să închidem capacități, ci ne obligă doar să reducem emisiile. Aceste emisii pot fi reduse și prin retehnologizarea unor capacități sau prin înlocuirea unor capacități cu altele pe tehnologii cu emisii reduse. De asemenea, ca răspuns la criza energetică, Comisia a adăugat acum componenta RepowerEU, care are exclusiv bani pentru investiții în energie, cu accent pe sursele regenerabile. România are la dispoziție 1,4 miliarde de euro pentru investiții în capacități noi de producție.

Beniamin Todosiu
Deputat USR de Alba


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Politică Administrație

Comunicat de presă| Călin Matieș: I-am lansat Excelenței Sale, ambasadorul Statului Israel, invitația de a vizita Alba Iulia de Ziua Națională a României

Ziarul Unirea

Publicat

în

Comunicat de presă| Călin Matieș: I-am lansat Excelenței Sale, ambasadorul Statului Israel, invitația de a vizita Alba Iulia de Ziua Națională a României

Astăzi am avut deosebita plăcere să mă întâlnesc cu ambasadorul Statului Israel la București, Excelența Sa Reuven Azar, ocazie cu care am vorbit despre relațiile bune dintre cele două țări și alte subiecte de actualitate din plan intern și extern.

Am avut ocazia să îi povestesc despre Alba Iulia (de care nu a auzit până acum) despre importanța istorică a orașului nostru, cât și despre Marea Unire de la 1918.

Am profitat de moment să îi lansez Excelenței Sale invitația de a vizita Alba Iulia de Ziua Națională a României, oraș cu care ne mândrim peste tot în țară!

Elit - Gustul Desăvârșit


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea