Rămâi conectat

Actualitate

Ordinea de zi a ședinței de Consiliu Local Aiud – Horațiu Josan vrea să angajeze manager public la Primărie

Publicat

în

 

Astăzi consilierii locali din Aiud se întâlnesc pentru a vota cele 21 de proiecte de hotărâre ce sunt trecute pe ordinea de zi. Se va stabili cuantumul impozitelor şi taxelor locale pe anul 2013 și se va prelungi delegarea de gestiune prin concesiune, a serviciului public de salubrizare a Municipiului Aiud.

Proiectul de hotărâre nr. 3 de exemplu prevede înființarea funcției de administrator public în cadrul primăriei, începând chiar cu 1 decembrie 2012. Cât și în ce fel se justifică cheltuiala pentru a susține un post în plus de conducere la nivelul administrației locale, nu vom înțelege poate niciodată.

Elit - Gustul Desăvârșit

 În Alba, această pratică a inițiat-o Consiliul Județean Alba, prin numirea lui Sorin Bumb în funcția de manager public, apoi Primăria Alba Iulia care l-a pus în fruntea instituției pe Nicolaie Moldovan, un specialist de altfel în administrație publică.

Un alt proiect, nr. 8, prevede alocarea sumei de 2500 lei din bugetul local pentru organizarea evenimentului „Ziua Naţională a Multipleţilor”, ce va avea loc în municipiul Aiud, în 4 decembrie.

Vezi mai jos ordinea de zi a ședinței:

Consiliul Local al municipiului Aiud se convoacă în şedinţa ordinară în data de  28 noiembrie 2012, ora 14,00 în Sala Ion. I.C.BRĂTIANU a Primăriei  municipiului Aiud, cu următorul:

                        PROIECT AL ORDINII DE ZI

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea impozitelor şi taxelor locale pe anul 2013.

                                                                 Iniţiator: Primar Mihai Horaţiu Josan

2. Proiect de hotărâre privind propunerea de atribuire în proprietate a unor terenuri, conform art. 36 din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

                                                             Iniţiator: Primar Mihai Horaţiu Josan

3. Proiect de hotărâre privind aprobarea înfiinţării funcţiei de administrator public la nivelul Municipiului Aiud, începând cu data de 01.12.2012 şi modificarea organigramei şi a statului de funcţii ale aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Aiud, începând cu data de 01.12.2012.

                                                Iniţiator: Primar Mihai Horaţiu Josan

4. Proiect de hotărâre privind parcelarea imobilului terenului înscris în CF nr. 76599 Aiud, nr. top. 1669/2/2 situat în extravilanul Municipiului Aiud, parcela „Boganci” în suprafaţă măsurată de 29545 m2.

                                                      Iniţiator: Primar Mihai Horaţiu Josan

5. Proiect de hotărâre privind  completarea HCL nr.  70 din 28 martie 2012 pentru înfiinţarea serviciului „Centrul de îngrijire de zi pentru copii aflaţi în situaţii de risc – Sfântul Nicolae” şi a condiţiilor de participare în cadrul proiectului “Servicii comunitare de prevenire a separării copilului de familia sa şi instruirea personalului aferent”.

                                                  Iniţiator: Primar Mihai Horaţiu Josan

6. Proiect de hotărâre privind stabilirea nivelului arendei terenurilor agricole din extravilan, aflate în administrarea Serviciului Public Administraţia Patrimoniului Local pe anul 2013.

                                             Iniţiator: Viceprimar Liviu Octavian Rusu

7. Proiect de hotărâre privind aprobarea tarifelor pe anul 2013 pentru serviciile prestate de Serviciul Public Administraţia Patrimoniului Local.

                                                 Iniţiator: Primar Mihai Horaţiu Josan

8. Proiect de hotărâre privind alocarea sumei de 2500 lei din bugetul local al anului 2012, reprezentând contribuţia Consiliului Local al municipiului Aiud la organizarea evenimentului „Ziua Naţională a Multipleţilor”, ce va avea loc în municipiul Aiud, în data de 4 decembrie 2012

                                  Iniţiator: Primar Mihai Horaţiu Josan

9. Proiect de hotărâre privind completarea  prin act adiţional a contractului  nr. 10136 din 16 august 2010 pentru delegarea de gestiune prin concesiune, a serviciului public de salubrizare a Municipiului Aiud şi a localităţilor componente şi aparţinătoare.

                                             Iniţiator: Primar Mihai Horaţiu Josan

10. Proiect de hotărâre privind stabilirea locurilor destinate parcării bicicletelor pe raza municipiului Aiud.

                                              Iniţiator: Viceprimar Liviu Octavian Rusu

11. Proiect de hotărâre privind înregistrarea în patrimoniul public al municipiului Aiud a unor investiţii realizate din fondul IID aferent anului 2012  şi completarea listei bunurilor din domeniul public şi privat al municipiului Aiud aferente sistemului public de alimentare cu apă şi de canalizare, concesionate prin Contractul de Delegare către SC APA CTTA SA ALBA.

                                          Iniţiator: Primar Mihai Horaţiu Josan

12. Proiect de hotărâre privind  transmiterea în administrarea Consiliului Judeţean Alba a drumului  DC 79 – DN1- Gârbova de Jos – Gârboviţa- Gârbova de Sus.                                                

              Iniţiator: Primar Mihai Horaţiu Josan

13. Proiect de hotărâre privind prelungirea Contractului de închiriere nr. 2486 din 09.01.2001 în favoarea SC COSMOTE RMT SA.                                                        Iniţiator: Primar Mihai Horaţiu Josan

14. Proiect de hotărâre privind retragerea dreptului de folosinţă acordat în baza Legii nr. 15/2003 pentru parcelele de teren identificate prin CF 6145, situate  în municipiul Aiud, str. Valea Aiudului, nr.76,  respectiv 78  şi înscrierea  dreptului de proprietate privată a municipiului Aiud  asupra imobilelor.

                                       Iniţiator: Primar Mihai Horaţiu Josan

15. Proiect de hotărâre privind analiza stadiului de înscriere a datelor din Registrul agricol pentru semestrul I 2012.

                                  Iniţiator: Primar Mihai Horaţiu Josan

16. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului local pe anul 2012

                                 Iniţiator: Primar Mihai Horaţiu Josan

17. Proiect de hotărâre privind necesitatea şi oportunitatea aprobării tarifului de exploatare a masei lemnoase pentru partida nr. 1117, UB I unitate de amenajament 149, 150B, 16B, 25C, 26B, partida 1145, UB I unitate de amenajament 89A, 90AB, 91A şi partida 1149, UB I unitate de amenajament 58C.

                                        Iniţiator: Primar Mihai Horaţiu Josan

18. Proiect de hotărâre  privind instituirea evenimentului ”Recunoştinţa dascălilor noştri”.

                                   Iniţiatori: Grupul consilierilor PDL

19. Proiect de hotărâre privind instituirea şi acordarea ”Diplomei aniversare” unităţilor de învăţământ  preuniversitar aflate pe raza municipiului Aiud.

                             Iniţiatori: Grupul consilierilor PDL

20. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentaţiei “Plan urbanistic  de  detaliu – CONSTRUIRE LOCUINŢĂ„ Aiud, Str. Între Ape, nr. 3.

                              Iniţiator: Primar Mihai Horaţiu Josan

21. Proiect de hotărâre privind  aprobarea documentaţiei “Plan urbanistic  de  detaliu – CONSTRUIRE LOCUINŢĂ S+P+M„ Aiud, Str. Transilvaniei, nr. 90.

                                    Iniţiator: Primar Mihai Horaţiu Josan

            INFORMĂRI, INTERPELĂRI, DECLARAŢII POLITICE

1.Cererea înregistrată sub. nr. 15244 din 13.11.2012 depusă de către SC SWEN SRL, cu sediul în Cluj Napoca, st. Gheorghe Sincai, nr.16, ap.19, jud. Cluj, prin care solicită stingerea creanţelor datorate bugetului local prin trecerea în proprietatea publică a municipiului Aiud, a unui bun imobil prin darea în plată.

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

ANAF crește numărul echipelor de control pe teren: Peste 500.000 de contribuabili şi firme vor fi verificați

Publicat

în

ANAF crește numărul echipelor de control pe teren: Peste 500.000 de contribuabili şi firme vor fi verificați

În cursul serii de miercuri, 22 iunie, Lucian Heiuş, preşedintele ANAF, a declarat, că Direcţia de control venituri din cadrul instituţiei pe care o conduce are doar 30 de echipe pe teren, care trebuie să verifice peste 500.000 de contribuabili şi firme, dar că îşi propune ca numărul acestor echipe să crească şi să ajungă în luna iulie la 70. Heiuş a precizat că 80 la sută dintre procesele în care sunt contestate deciziile emise de inspectorii fiscali sunt câştigate de ANAF, potrivit News.ro.

Lucian Heiuş a declarat, miercuri, la Digi24, că este imposibil să fie făcute verificări la peste 500.000 de contribuabili.

”Această Direcţie generală de control venituri a făcut o analiză pe nişte aplicaţii informatice şi au ieşit aceste sume (să fie verificaţi 561.000 de contribuabili şi firme – n.r.). Este imposibil să verificăm pe toţi, bineînţeles că începem de la cele mai mari sume, de la diferenţe mari, semnificative şi coborâm până ne permite resursa pe care o avem. Astăzi, lucrează la această Direcţie efectiv pe teren, cred că vreo 30 de echipe, foarte puţine. Vreau să ajungem în luna iulie să avem 70 de echipe, în lunile următoare să creştem, iar în anii următori, acest departament de verificare a veniturilor să capete o importanţă semnificativă”, a declarat Heiuş.

Elit - Gustul Desăvârșit

Şeful ANAF a dezvăluit şi cum explică unii faptul că le-au apărut în conturi anumite sume de bani, fără a putea fi justificate.

”După ce au fost respinse contestaţiile la decizia pe care noi am emis-o, s-au dus în instanţă şi am cerut şi eu colegilor mei să văd care sunt motivele, justificările spuse în general de persoane. Sunt unele chiar hazlii: am cumpărat o casă la ţară şi când am vrut să o repar am găsit o găleată cu aur în fundaţie; am făcut evaziune fiscal, dar în urmă cu 15 ani pentru că 10 ani e perioadă de prescripţie; am făcut în anii 90 bişniţă în Turcia, am adus blugi cu portbagajul, am ţinut banii şi după aceea am cumpărat 10 apartamente. Nu a ţinut nicio astfel de justificare în faţa judecătorilor pentru că judecătorul este cel care decide”, a declarat Heiuş.

ANAF câştigă 80 la sută din aceste procese, a explicat Heiuş.

”Gradul pe care noi câştigăm astfel de procese este 80 la sută”, a mai precizat Lucian Heiuş.

Sursa: stiripesurse.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Rezultate Bacalaureat 2022: LUNI se afișează primele rezultate. DESCARCĂ modelul de cerere pentru contestație

Publicat

în

Rezultate Bacalaureat 2022: LUNI se afișează primele rezultate. DESCARCĂ modelul de cerere pentru contestație

Bacalaureatul 2022, sesiunea de vară, a luat sfârșit, iar absolvenții de liceu așteaptă notele inițiale. Primele rezultate ale examenului de Bacalaureat 2022 vor fi afișate luni, 27 iunie, până la ora 12, potrivit Ministerului Educației. Rezultatele vor fi disponibile pe platforma bacalaureat.edu.ro și la avizierul școlii.

Amintim că numele elevilor vor fi anonimizate. În această situație, codurile individuale înlocuiesc numele și prenumele candidaților și au fost distribuite candidaților, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susținută de aceștia.

MODEL CERERE CONTESTAȚIE BACALAUREAT 2022

Elit - Gustul Desăvârșit

Contestațiile pot fi depuse/transmise în aceeași zi, 27 iunie, în intervalul orar 12:00 – 18:00, inclusiv prin mijloace electronice.

„Candidații care depun contestații completează și semnează o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica nota inițială prin creștere sau descreștere, după caz.”, prevede art. 13 alin (1) din Ordinul 5.151/2021.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Sorin Grindeanu, interimar la Ministerul Agriculturii. Propunerea făcută de premierul Ciucă

Publicat

în

Sorin Grindeanu, interimar la Ministerul Agriculturii. Propunerea făcută de premierul Ciucă

Premierul Nicolae-Ionel Ciucă a transmis astăzi președintelui României, Klaus Iohannis, propunerea de nominalizare a vicepremierului Sorin-Mihai Grindeanu ca ministru interimar al Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

Prin același document s-a luat act de demisia ministrului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Adrian Chesnoiu.

Postul de ministru al Agriculturii a rămas vacant ca urmare a demisiei lui Adrian Chesnoiu, aflat în vizorul DNA pentru că ar fi intervenit într-un concurs de angajare.

Elit - Gustul Desăvârșit

Conform DNA, „în perioada 09 februarie – 11 aprilie 2022, ministrul ar fi determinat o persoană din subordine, la vremea respectivă membru în mai multe comisii de examinare, să-i furnizeze unui coleg (persoană de încredere a ministrului) o parte din subiectele concepute pentru probele scrise ce urmau a fi susţinute cu ocazia organizării a patru concursuri pentru ocuparea unor posturi de: consilier clasa I, şef serviciu, director executiv adjunct şi director executiv ai unor direcţii judeţene”.

Adrian Chesnoiu a anunţat joi că demisionează din funcţia de ministru al Agriculturii şi se autosuspendă din PSD. „Nu am săvârşit nicio faptă de natură penală sau de corupţie şi mi-am desfăşurat mereu cu integritate şi cu dedicare activitatea mea executivă”, a mai spus el.

Preşedintele PSD Marcel Ciolacu a afirmat că apreciază gestul de demnitate politică făcut de Adrian Chesnoiu, iar performanţele profesionale ale acestuia, ca ministru al Agriculturii, sunt dincolo de orice îndoială.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare