Rămâi conectat

Opinii - Comentarii

OBLIGAŢIILE BICICLIŞTILOR pe drumurile publice. Ce trebuie să aibă bicicletele şi interdicţii impuse prin lege. Amenzi de până la 800 de lei

Ziarul Unirea

Publicat

în

Bicliştii trebuie să ştie că au o serie de obligaţii şi interdicţii, pe care dacă nu le respectă riscă amenzi de până la 800 de lei.

biclistiPersoanele care vor să folosească o bicicletă pe drumurile publice trebuie să aibă vârsta de cel puţin 14 ani, se arată în Codul rutier, şi este recomandabil ca acestea să poarte o cască de protecţie. Bicicletele trebuie să aibă faruri şi dispozitive reflectorizant-fluorescente (ochi-de-pisica), fără de care circulaţia pe timp de noapte este interzisă, mai stabileşte actul normativ, iar regulamentul pentru aplicarea acestuia vine şi cu anumite completări, pe care le prezentăm mai jos.

Persoanele care nu respecta normele impuse circulaţiei bicicletelor risca să primească între 6 şi 8 puncte-amenda (adică între 585 şi 780 de lei). În prezent, un punct-amenda are valoarea de 97,5 lei, iar de la 1 iulie aceasta va fi de 105 lei.

Bicicletele cu care se circulă pe drumurile publice trebuie să aibă:
–  un dispozitiv eficient de frânare;
. un sistem adecvat de direcţie;
–  un sistem de avertizare sonoră;
–  o lumină albă/galbenă în faţă şi o lumină roşie în spate, cu cel puţin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant de aceeaşi culoare;
– elemente sau dispozitive fluorescent-reflectorizante de culoare portocalie, care, în mişcare, să formeze un cerc continuu, fixate pe spiţele roţilor.

În cazul bicicletelor care au remorca, aceasta trebuie să aibă în spate, de asemenea, un ochi-de-pisica de culoare roşie şi, dacă e cazul, o lumină de aceeaşi culoare. (Regulile stabilesc ca bicicliştii au voie să tracteze o remorcă uşoară cu o singură axă.)

Dacă pe un drum este amenajata o pistă de biciclete, atunci bicicliştii vor circula doar pe aceasta, prevede regulamentul. Dacă nu sunt amenajate astfel de piste, atunci bicicliştii pot circula pe acostament (fâşia laterală de lângă drum), în sensul de mers, dacă nu există pericole.

Autorităţile publice locale sunt obligate, potrivit Codului rutier, să ia măsuri pentru a realiza amenajări rutiere destinate bicicliştilor, cu autorizaţia administratorului drumului public şi cu avizul sau la solicitarea poliţiei rutiere.

Interdicţii impuse prin lege bicicliştilor
Persoanele care circulă cu biciclete pe drumurile publice trebuie să le conducă pe un singur rând, conform regulamentului pentru aplicarea Codului rutier, şi sunt obligate să aibă asupra lor actul de identitate.

Bicicliştilor le este interzis să înveţe să conducă aceste vehicule pe drumurile intens circulate. Totodată, aceştia n-au voie să circule pe sectoarele de drum cu acces interzis bicicletelor.

De asemenea, nu se poate circula cu bicicletele pe trotuare – în lipsa pistelor special amenajate – sau pe partea carosabilă a drumului – dacă există o cale laterală, o potecă sau un acostament ce pot fi folosite. Bicicliştii n-au voie nici să umble pe aleile din parcuri/grădini publice, exceptând cazurile în care circulaţia pietonilor nu este incomodata.

Atenţie! Cei aflaţi sub influenţa alcoolului, a produselor ori substanţelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora n-au voie să umble pe bicicletă.

Alte interdicţii pe care le au bicicliştii sunt:

– să circule fără a ţine cel puţin o mână pe ghidon şi ambele picioare pe pedale;
– să circule în paralel (exceptând competiţiile sportive organizate);
– să se ţină de un vehicul aflat în mers ori să fie remorcat de un alt vehicul sau împins ori tras de o persoană aflată într-un vehicul;
– să transporte o altă persoană (în afară de copiii de până la şapte ani, dacă bicicleta are montat în faţă un suport special, şi în afară de situaţia în care vehiculul e construit şi/sau echipat special pentru transportul altor persoane);
– să transporte sau să tragă orice fel de obiecte care stânjenesc/periclitează conducerea vehiculului ori circulaţia celorlalţi participanţi la trafic;
– să circule atunci când drumurile sunt acoperite cu polei, gheaţă sau zăpadă;
– să circule cu defecţiuni tehnice la frâne sau cu o bicicletă fără avertizor sonor;
– să traverseze drumurile publice, pe trecerile de pietoni, în timp ce se deplasează pe bicicletă;
– să circule pe alte benzi decât cea de lângă bordura/acostament (exceptând cazurilor în care, înainte de intersecţie, trebuie să se încadreze regulamentar pentru a vira la stânga);
– să circule fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă;
– să conducă vehiculul fără a menţine contactul roţilor cu solul.

Circulaţia bicicliştilor pe autostrăzi este interzisă. De asemenea, interzisă este şi staţionarea bicicletelor pe drumuri, în timpul nopţii.

Sursa: avocatnet.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Opinii - Comentarii

Opinii - Comentarii

12 mai – Ziua internațională a asistenților medicali

Ziarul Unirea

Publicat

în

12 mai – Ziua internațională a asistenților medicali Ziua internațională a asistenților medicali este celebrată, la 12 mai, în întreaga lume. Această zi este sărbătorită pe parcursul unei săptămâni, în multe țări, precum Australia, Statele Unite, Canada etc, denumită „National Nurses Week”. Asociațiile naționale ale asistenților au un rol important în informarea, consilierea, încurajarea și […]

Citește mai mult

Opinii - Comentarii

Dan Chindriș, consultant în turism: Cetățenii din Alba Iulia, cei mai consecvenți și eficienți susținători și promotori ai turismului local

Ziarul Unirea

Publicat

în

Dan Chindriș, consultant în turism: Cetățenii din Alba Iulia, cei mai consecvenți și eficienți susținători și promotori ai turismului local Cu toate că poate părea greu de crezut, cel mai consecvent și eficient susțînător și promotor al turismului local de până acum a fost chiar populația Municipiului Alba Iulia. Contrar așteptărilor, cei care adus un […]

Citește mai mult

Opinii - Comentarii

11 mai 1968: A început construcția primului autoturism românesc, Dacia

Ziarul Unirea

Publicat

în

Pe data de 11 mai 1968, în urmă cu 53 de ani, a început construcția primului model Dacia 1100. Câteva luni mai târziu, pe 20 august 1968, prima mașină Dacia 1100 a ieșit pe poarta Uzinei de la Colibași. Uzina a fost construită incepand cu 1966 într-un timp record de un şi jumătate şi avea […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea