Rămâi conectat
!-- Spot PNL - Parlamentare 2024 --> PNL - Alegeri Parlamentare 2024

Actualitate

Obligații fiscale pentru toate firmele mici, începând din 2025: Sistemele informatice trebuie actualizate pentru declarația 406

Bera Larisa

Publicat

în

PSD - Alegeri Parlamentare 2024

Obligații fiscale pentru toate firmele mici, începând din 2025: Sistemele informatice trebuie actualizate pentru declarația 406

USR - Alegeri Parlamentare 2024

Toate firmele mici din țară vor avea noi obligații fiscale, începând cu anul 2025, printre care și obligativitatea de a depune declarația 406 (SAF-T) la ANAF. Declarația SAF-T este una complexă și trebuie realizată cu ajutorul softurilor contabile, care trebuie actualizate pentru a gestiona cerințele necesare. Președintele Camerei Consultanților Fiscali, Dan Manolescu, a declarat că această măsură nu va fi amânată, iar companiile trebuie să fie pregătite pentru a face față noilor cerințe fiscale.

Citește și: Calendar fiscal octombrie 2024: Termenele pentru depunerea la ANAF a declarațiilor TVA și alte obligații fiscale

PNL - Alegeri Prezidențiale 2024

Declarația SAF-T (Standard Audit File for Tax) este o măsură care a fost deja implementată pentru contribuabilii mari și mijlocii, iar perioada de grație oferită acestora va fi extinsă și pentru firmele mici în 2025. Potrivit lui Dan Manolescu, companiile trebuie să se asigure că sistemele informatice pe care le folosesc sunt capabile să genereze declarația, deoarece procesul este mult prea complex pentru a fi realizat manual.

Importanța pregătirii softurilor contabile

Una dintre cele mai mari provocări pentru firmele mici va fi adaptarea softurilor contabile pentru a putea genera Declarația 406. Dan Manolescu a subliniat că, deși majoritatea softurilor au fost deja ajustate pentru contribuabilii mari și mijlocii, unele companii mici încă se confruntă cu dificultăți tehnice. Totuși, complexitatea operațiunilor în cadrul firmelor mici este mai redusă, ceea ce face ca procesul de adaptare să fie mai puțin complicat, scrie Hotnews.

Manolescu a explicat că, deși nevoia de prelucrare a datelor este mai redusă pentru firmele mici, acestea trebuie totuși să fie pregătite să își actualizeze sistemele informatice. În cazul companiilor mari, dificultățile tehnice întâlnite până acum au fost legate de volumul mare de date și de necesitatea prelucrării complexe a acestora. În schimb, firmele mici ar trebui să facă față mai ușor acestei tranziții, mai ales că timpul necesar pregătirii va fi suficient de lung.

Rolul SAF-T și al altor instrumente fiscale

SAF-T nu este doar un instrument de administrare fiscală, ci mai degrabă un instrument de inspecție fiscală. Dan Manolescu a explicat că ANAF va folosi acest tip de declarație pentru a colecta date contabile și pentru a verifica corectitudinea acestora. Totuși, acesta a avertizat că nu ar trebui să se confunde rolul SAF-T cu alte instrumente fiscale, cum ar fi e-TVA sau e-Decont.

Potrivit președintelui Camerei Consultanților Fiscali, aceste instrumente fiscale au scopuri diferite și nu ar trebui să se suprapună. În timp ce SAF-T este folosit pentru verificare, alte declarații sunt destinate administrării și colectării de informații pentru contribuabili. Manolescu a precizat că ANAF nu ar trebui să folosească SAF-T pentru administrare, ci strict pentru inspecții fiscale. Acesta este de părere că, odată implementată în mod corespunzător, Declarația 406 va deveni un instrument esențial pentru identificarea riscurilor și corectarea erorilor din sistemul fiscal.

Firmele mici trebuie să fie conștiente de noile cerințe și să își pregătească din timp softurile contabile pentru a face față obligației din 2025. SAF-T va deveni un instrument vital pentru verificările fiscale, iar pregătirea tehnică a companiilor va fi esențială pentru respectarea noilor reguli impuse de ANAF.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Salariaţii din administraţia publică cer creșterea numărului de angajați pentru reducerea sarcinilor: Sectorul bugetar nu ar fi supradimensionat

Cezar Lancrajan

Publicat

în

Salariaţii din administraţia publică cer creșterea numărului de angajați pentru reducerea sarcinilor: Sectorul bugetar nu ar fi supradimensionat Salariaţii din administraţia publică reclamă „campania agresivă şi lipsită de fundament care promovează ideea că sectorul bugetar din România este supradimensionat” şi cer „creşterea numărului de angajaţi, pentru reducerea sarcinilor” Citește și: Taxe, salarii și pensii din […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea