Oana Badea: „A obliga educatorii și învățătorii să dea bani pe un modul din care nu învață mai nimic ar fi pur si simplu nesimțit”
„Nu mai puteam să îi salarizăm, ca urmare legea trebuia modificată”, a explicat Ecaterina Andronescu, la mai multe posturi de televiziune, întrebată fiind despre OUG 92/ 18.12.2012 care prevede: ”educatorii și învățătorii încadrați în sistemul național de învățământ au dreptul să își continue activitatea în funcțiile didactice din învățământul preșcolar, respectiv învățământul primar pe care le ocupă, cu condiția absolvirii studiilor universitare de licență, în profilul postului, în cel mult 6 ani de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență”.
Explicația sa – un mare neadevăr. Dacă ar fi fost așa, educatorii și învățătorii nu ar mai fi fost plătiți de la intrarea în vigoare a noii legi. Pentru a se înțelege de ce nu s-a întâmplat acest lucru, pun la dispoziția opiniei publice prevederile legislative care vor dovedi cum minciuna devine argument oficial când n-ai curajul să-ți asumi propria decizie.
Nota de fundamentarea a ordonanței cu pricina vorbește despre ”desființarea funcției didactice de educator și a celei de învățător”. Nu este inutil să amintim faptul că orice prevedere am fi înscris în lege, aceasta nu putea avea caracter retroactiv. Nu puteam pedepsi educatorii și învățătorii pentru că au făcut școală conform legilor anterioare.
Tocmai de aceea, în condiții de perfectă legalitate, am prevăzut următoarele:
- În baza art. 361 al (6) LEN s-a emis ordinul MECTS nr. 3.753/2011 care instituie măsuri tranzitorii. La art. 7 se prevede:
”Până la finalizarea stagiului practic de către prima serie de absolvenți ai masterului didactic, conform Legii nr. 1/2011, condițiile de ocupare a funcțiilor didactice sunt cele prevăzute de dispozițiile aflate în vigoare la începutul anului școlar 2010 —2011. (Adică cele din vechea lege.)
- 2. Art. 248 al (3) din Legea Educației Naționale care reglementează procedura de echivalare pentru toți educatorii și învățătorii:
„(3) Cadrele didactice care ocupă funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învăţători/învăţătoare, maistru-instructor, antrenor şi care au dobândit formal, non-formal sau informal competenţe profesionale până la intrarea în vigoare a prezentei legi îndeplinesc condiţia pentru ocuparea funcţiei didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru învăţământul primar, respectiv, profesor antrenor, în baza unei metodologii de recunoaştere şi echivalare elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.”
- Ordinul MECTS nr. 5484/ 2011 care prevede:
”Art. 1 Prezenta metodologie reglementeaza recunoasterea si echivalarea competentelor profesionale dobandite formal, nonformal sau informal de catre cadrele didactice calificate care ocupa functii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, invatatori/invatatoare, maistru-instructor, antrenor, in vederea ocuparii functiei didactice de profesor pentru invatamantul prescolar, profesor pentru invatamantul primar, profesor de instruire practica, respectiv profesor-antrenor in cluburile sportive scolare, palatele si cluburile copiilor.”
- Ordinul MECTS nr. 6563/2011 stabilește calendarul echivalărilor pe parcursul anului 2012 cu finalizarea în noiembrie 2012.
În octombrie 2012 ar fi trebuit emis ordinul de echivalare dar acest lucru nu s-a întâmplat. Începând cu 1 noiembrie 2012 trebuia deja să se realizeze eliberarea atestatelor. Nefiind semnat ordinul de către doamna Andronescu firesc nu s-a întâmplat acest lucru.
USL nu putea spune în campanie că va obliga 40000 de educatori și învățători să facă facultate. Și-au pus întâi sacii în căruță.
Când ai o lege în vigoare, ai o metodologie perfect legală, aplicată până la etapa ce ține strict de semnătura ministrului (Andronescu) și totul bate pasul pe loc, se poate vorbi, conform prevederilor legale despre un grav abuz în serviciu.
În virtutea funcției deținute la nivelul ministerului, consider că tăcerea ar fi reprezentat un gest de lașitate din partea mea. De asemenea consider oportun să reamintesc faptul că mecanismuul de echivalare nu este o invenție românească. Comisia Europeană încurajează recunoașterea competențelor profesionale dobândite în context formal cât și informal sau non – formal iar educația pe tot parcursul vieții este este unul dintre obiectivele asumate oficial de statul român în domeniul educației, pentru agenda Europa 2020. Îmi asum public încă un adevăr: nu există în acest moment nicio facultate care să desfășoare o pregătire psiho – pedagogică de calitatea celei pe care vechile licee pedagogice au făcut-o. A obliga educatorii și învățătorii să dea bani pe un modul din care nu învață mai nimic ar fi pur si simplu nesimțit.
Oana BADEA
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Tânăr de 20 de ani, din Ciugud, condamnat la închisoare cu suspendare, după ce a provocat un accident mortal: Victima, chiar tatăl său
Tânăr de 20 de ani, din Ciugud, condamnat la închisoare cu suspendare, după ce a provocat un accident mortal: Victima, chiar tatăl său Un tânăr în vârstă de 20 de ani din comuna Ciugud, care a provocat un accident rutier în urmă cu 2 ani, în urma căruia a decedat tatăl său, și-a aflat prima […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE de CRACIUN 2024. URARI şi FELICITARI de Sărbători pe care le puteţi trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Povestea sau legenda lui Moș Crăciun
-
Ştirea zileiacum 2 zile
Renii lui Moș Crăciun. Povestea renilor. Care sunt numele lor și cum îi ajută aceștia pe Moșul
-
Opinii - Comentariiacum 2 ore
MESAJE de Mos CRACIUN 2024 hazlii. Idei de SMS-uri, URĂRI şi FELICITĂRI amuzante pe care le puteți trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE SMS de CRĂCIUN 2024 în limba ENGLEZĂ. Idei de URĂRI şi Felicitări în română şi engleză !
-
Curier Județeanacum 3 zile
Mesaje de Crăciun 2024 în limba italiană, traduse în limba română. Cântece tradiționale de Crăciun în limba italiana