O fermă neexpropriată de pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda încurcă lucrările la Nodul Sud
Autostrada Sebeș-Turda, lotul 1: Construcțiile de la o fermă neexpropriată încurcă lucrările la Nodul Alba Iulia Sud
Proprietățile neexpropriate sau parțial expropriate dau bătăi de cap constructorului de pe Lotul 1 al Autostrăzii Sebeș – Turda, segment care se întinde de la ieșirea din Sebeș și până la Pârâul Iovului, pe o porțiune de 17 kilometri. În Hotărârea de Guvern inițială, nr. 399 din 2014, nu au fost prevăzute toate proprietățile care trebuie expropriate sau, în unele cazuri, au fost scăpate din vedere construcțiile, luându-se în calcul doar pământul de sub ele.
Citește și: FOTO/ VIDEO: Pe Autostrada Sebeș-Turda, Lotul 1, se va putea circula cel mai devreme la sfârșitul lui 2019
Este și cazul unei ferme aflate chiar în mijlocul nodului rutier Sud, aflat la kilometrul 8 al Lotului 1. Aceasta trebuie demolată în vederea continuării lucrărilor, însă se așteaptă o hotărâre de guvern cu exproprieri suplimentare în care să fie cuprinse și construcțiile care alcătuiesc ferma și pentru care proprietarul deține autorizație de construcție.
Tot la Nodul Rutier Sud, de unde se face descărcarea traficului pe șoseaua de centură a municipiului Alba Iulia, traseul a fost puțin deviat din cauza unei clădiri aparţinând unui agent economic, construită pe fonduri europene, recent finalizată, și care, potrivit normelor în vigoare, trebuie să funcționeze minimum 5 ani. De altfel, pe întreg traseul lotului 1 mai sunt necesare exproprieri suplimentare și în acest sens se așteaptă aprobarea unei hotărâri de guvern care să reglementeze situația.
Citește și: FOTO/ VIDEO| Autostrada Sebeș – Turda: Lotul 3, singurul finalizat la timp
Deocamdată, Ministerul Transporturilor de-abia a lansat, în 15 iunie, Proiectul de Hotărâre al Guvernului privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional „Autostrada Sebeş – Turda” – Lot 1 pe Secţiunea B. În condițiile actuale, când România nu are un Guvern funcțional, iar criza politică se adâncește, este greu de prevăzut când va fi adoptată această hotărâre de guvern atât de necesară continuării lucrărilor.
În aceste condiții, termenul de sfârșitul anului 2019 pentru finalizarea lucrărilor la Lotul 1, avansat de constructorul italian Pizzarotti, pare unul optimist.
Citește și: Foto/Video| Pe autostrada Sebeș-Turda, lotul 4, a început turnarea stratului final de asfalt
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
FOTO | TRAGEDIE de neimaginat: Un tânăr de 24 de ani din Alba, și-a pierdut viața într-un accident rutier, pe autostrada A1 Deva- Nădlac
FOTO | TRAGEDIE de neimaginat: Un tânăr de 24 de ani din Alba, și-a pierdut viața într-un accident rutier, pe autostrada A1 Deva- Nădlac Un accident rutier mortal a avut loc astăzi, 19 noiembrie 2024, în jurul orei 17.40 pe autostrada A1 Deva-Nădlac. Un tânăr de 24 de ani din Alba și-a pierdut viața în […]
Secțiune Articole Similare
-
Sport4 zile ago
FOTO | Meciul de fotbal Metalurgistul Cugir – Gloria Bistrița-Năsăud, întrerupt la Cugir de o intervenție a elicopterului SMURD! Liderul a câștigat cu 4-0
-
Actualitate4 zile ago
Ajutorul de încălzire pentru iarna 2024-2025. Acte necesare. Condiții de acordare. Câți bani se dau în funcție de venit
-
Opinii - Comentarii5 zile ago
Postul Crăciunului. Obiceiuri și tradiții respectate de credincioși în Postul Nașterii Domnului
-
Opinii - Comentarii4 zile ago
Noua lege a pensiilor: Tabel cu vârsta de pensionare anticipată. Condiții privind stagiul de cotizare pentru pensia anticipată
-
Opinii - Comentarii19 ore ago
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii
-
Opinii - Comentarii3 zile ago
17 noiembrie: Ziua Internațională a Studenților. Cum a apărut această sărbătoare și când a fost fost celebrată pentru prima dată