Noul ministru al Educației: Sistemul trebuie reformat, îmbunătățit; trebuie să formăm profesori
Ministrul Educației Naționale, Mircea Dumitru, a declarat luni, 18 iulie, la Brașov, în cadrul unei dezbateri, că sistemul educațional trebuie „reformat și îmbunătățit”, în momentul de față, pasul necesar care trebuie făcut fiind acela de a „forma profesori”.
„Este vorba despre mai multe elemente care trebuie coordonate, coroborate astfel încât, într-un viitor nu foarte îndepărtat, să avem profesori care să fie motivați, bine pregătiți, competitivi. O școală are nevoie de profesori buni. Nu poți să ai o școală bună fără să ai profesori buni. Tot acest sistem din care fac parte elevi, profesori, părinți, autorități locale, autorități publice trebuie reformat, îmbunătățit. Ne putem întreba care este în momentul de față lucrul cel mai important care trebuie făcut și cred că, în momentul de față, pasul pe care trebuie să-l facem este acela de a forma profesori. Avem nevoie să-i angajăm și să-i ținem în sistem pe cei mai buni absolvenți ai programelor universitare și nu doar pe cei care, pentru o perioadă vremelnică, nu reușesc să-și găsească un loc de muncă mai bine plătit, cu un prestigiu mai ridicat (…)”, a afirmat ministrul Educației Naționale, în cadrul dezbaterii dezbaterii „Cariera didactică în învățământul preuniversitar”, care s-a desfășurat la Universitatea Transilvania.
În context, el a precizat că această întâlnire regională oferă posibilitatea de a discuta „despre un profil educațional al cadrului didactic în învățământul preuniversitar, ce genuri de calități și aptitudini ar trebui să aibă profesorul care se află la catedră și formează generațiile actuale și viitoare” și că este foarte important să se discute despre formarea continuă a cadrelor didactice și despre evaluarea performanțelor, să fie evaluate atracțiile carierei didactice.
„Consider că școala nu trebuie să rămână în continuare doar un mecanism de transmitere pasivă a informației, doar o modalitate prin care elevii stochează informația ca apoi să o transmită la tot felul de testări naționale. Cred că relația dintre profesor și elev trebuie să fie una de formare, de implicare și de modelare”, a punctat ministrul.
Acesta consideră că profesorii au nevoie de o pregătire integrată și este de părere că formarea inițială trebuie să aibă loc așa cum prevede legea, la nivelul unui masterat educațional.
Totodată, pentru a avea profesori capabili de a lucra cu elevi diferiți, cu nevoi diferite, este nevoie ca aceștia să aibă salarii corespunzătoare efortului pe care-l fac, a mai spus ministrul Educației.
„Este foarte costisitor și ineficient să formăm profesori de o singură disciplină. Este ineficient să-i formăm pe toți profesorii pe un curriculum aproape identic. Un profesor care predă o disciplină de cultură generală în gimnaziu nu poate avea același traseu profesional cu un cadru didactic care se pregătește să predea disciplină de specialitate la un liceu tehnologic. Avem nevoie de trasee alternative însoțite de flexibilitate, însoțite de scheme corespunzătoare de finanțare”, a mai afirmat Mircea Dumitru.
El a subliniat că performanța în educație nu înseamnă doar excelență, ci și capacitatea de a lucra cu elevi din medii defavorizate, de a reuși menținerea lor în școală cât mai mult posibil pentru a evita abandonul sau de a le crește capacitatea și șansele de reușită în viața școlară.
„Cred că este mare nevoie să ne concentrăm asupra acestor probleme sociale. Pot să vă spun că, în ultimii 10 — 15 — 20 de ani, nu mai avem candidați la Universitatea București care să fi absolvit o școală din mediul rural. Suntem în situația în care se produc diferențieri sociale și stratificări care provin din lucruri care nu țin nici de talentul și nici de aspirațiile tinerilor, ci țin de neșansa de a proveni din mediu dezavantajat. Cred că este rolul statului, al Guvernului, să investească în această direcție pentru că un sistem de educație național nu este un sistem care să intereseze doar copiii superperformanți”, a explicat Mircea Dumitru.
sursa:Agerpres
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Datoria externă totală a României a atins un nivel record: A crescut cu 17,8 milioane de euro în primele 9 luni ale anului 2024
Datoria externă totală a României a atins un nivel record: A crescut cu 17,8 milioane de euro în primele 9 luni ale anului 2024 Datoria externă totală a României a atins un nivel record în primele 9 luni ale anului 2024, pe fondul unei inflații galopante și a cheltuielilor administrative exorbitante. Citește și: Alimentele în […]
Secțiune Articole Similare
-
Actualitate5 zile ago
Produsul intern brut trimestrial III al României, în stagnare față de II și scădere față de anul 2023. Cristian Păun: „Miroase de la o poștă a recesiune!”
-
Sport4 zile ago
FOTO | Meciul de fotbal Metalurgistul Cugir – Gloria Bistrița-Năsăud, întrerupt la Cugir de o intervenție a elicopterului SMURD! Liderul a câștigat cu 4-0
-
Actualitate4 zile ago
Ajutorul de încălzire pentru iarna 2024-2025. Acte necesare. Condiții de acordare. Câți bani se dau în funcție de venit
-
Opinii - Comentarii4 zile ago
Postul Crăciunului. Obiceiuri și tradiții respectate de credincioși în Postul Nașterii Domnului
-
Opinii - Comentarii3 zile ago
Noua lege a pensiilor: Tabel cu vârsta de pensionare anticipată. Condiții privind stagiul de cotizare pentru pensia anticipată
-
Opinii - Comentarii5 ore ago
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii